Obsah

Stránky, kde je možné procvičovat angličtinu:

https://www.jazyky-online.info/

https://www.umimeanglicky.cz/

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 14 (15.6.-19.6.2020)

Milé děti,

zdravím vás i vaše rodiče a i když už vás počasí určitě láká ven a k učení se vám vrací těžko… tak společně napněme síly a dodělejme unit 8. Už nám toho moc nezbývá….

..poslechnout si a přečíst komiks a dodělat prac. sešit ….:-)

  1. učebnice str.41    My friend is a monster.  (pokud jste už odevzdali knížku ... tady je stránka s příběhem My friend is a monster )
    1. příběh si poslechni  My friend is a monster
    2. příběh si poslechni a zopakuj My friend is a monster - listen and repeat
    3. příběh si přečti a zkus za pomoci mé nápovědy přeložit😊

Čí je to klobouk?  ---  Počkej! To nemá masku.  –-- Rychle! Oblékni si tento kabátek, Ally. –-- To je Bobův klobouk. Ona je klaun.  ---  Ne, nemám. Já jsem … --- Hej, ty máš moje oblečení! –-- OK. Pojďme najít Wibble! ---  Neshledanou, Bobo a Booboo.  --- …. příšera!  ---  Jsem velmi rozzlobená, Booboo. –-- Dej mi to hloupou masku! 

  1. prac. sešit str. 41
    1. udělej cvičení 6 a 7

Mějte se moc hezky a opakujte slovíčka😊

Petra Čapková

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 13 (8.6.-12.6.2020)

Milé děti,

školní rok se nám pomaličku chýlí ke konci a já bych vám chtěla moc poděkovat, za vaši úžasnou práci i takto "na dálku".

Už nám toho moc nezbývá😊

Takže, co vás čeká tento týden:

  1. Nick´s - Nikovo

Podívejte se na obrázky, porovnejte je s obrázky v knížce na straně 39 a odpovězte mi písemně na mé otázky:

WHOSE JACKET IS THIS?  - ČÍ BUNDA TO JE? …poslechni si výslovnost slova WHOSE  https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/whose

 

ukázka: jacket      Whose jacket is this?  ……   It´s Nick´s jacket.

       

 

 

  1. Whose jumper is this? jumper

                                                                         

  1. Whose shirt is this?       shirt

                                                                        

  1. Whose T-shirt is this?  T-shirt

                                                                        

  1. Whose jacket is this?     jacket

                                                                        

 

  1. v muzeu voskových figurín  - učebnice str. 40 What a great museum. (Jaké skvělé muzeum)

- podívejte se na stránku 40 v učebnici a zkuste uhodnout, kde Mark a Sally jsou. (v muzeu voskových figurín)

.. .už jste někdy byli v takovém muzeu? …jestli ne, tak se podívejte na video z jednoho velkého muzea voskových figurín v Londýně https://www.youtube.com/watch?v=erIIHHr_ZE0

…kolik voskových figurín v učebnici na str. 40 vidíte?  (ano…jsou čtyři)

 a pirate – pirát https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/pirate

 a clown – klaun https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/clown

a police officer – policista  https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/police%20officer

a cowboy  - kovboj https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/cowboy

...není na figurínách něco divného??????? (mají vyměněné klobouky)

....jak se to asi mohlo stát?????? (figuríny asi obživly a vyměnili se je)

What a mess?  - Jaký zmatek.

poslechněte si nahrávku a čtěte Waxworks museum

poslechněte si nahrávku ještě jednou, zopakujte a zkuste text přeložit 

 

3. prac. sešit str. 40 cv.5  …teď si zkuste vytvořit otázky a odpovědi

Mějte se hezky. Petra Čapková

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 12 (1.6.-5.6.2020)

Milé děti,

máme tady další týden a vy se zase naučíte něco nového…ale nejprve trochu opakování…

  1. … trochu se mi popletla písmenka ve slovech, která označují oblečení … přijdete na to, o které oblečení se jedná???

trisk – tackej – toca – trish – tha – trishT - pumjer

  1. učebnice str. 39
  • Spike má problém. Podívejte se na rozhovor nahoře na stránce a poslechněte si nahrávku poslech …. už víte, o jaký problém se jedná? … pokud ne …tak úplně dole na  stránce  pro tento týden najdete řešení😊

....trochu nové gramatiky .....v rozhovoru se objevil výraz

Jet´s jeans …. tímto způsobem říkáme, že džíny patří Jet …jsou to Jetiny džíny

pak se tam taky objevilo

Nick´s T-shirt …. to znamená, že tričko patří Nikovi … je to Nikovo tričko

 

  • Podívejte se na obrázky pod rozhovorem a zkuste mi napsat, co který obrázek znamená - jak byste obrázky přeložili.

 

  1. Pracovní sešit str. 39 cv. 3,4 .... tady si vše procvičíte:-)

 

Mějte se hezky a užijte si den dětí. 

Petra Čapková

 

Řešení:

(Spike pere, když ale prádlo vytáhne z pračky, tak je úplně zničené.… šaty se srazily..)

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 11 (25.5.-29.5.2020)

Milé děti,

to, co jste se naučily…si teď musíte opakovat, aby vám to zůstalo v hlavičkách😊

 

…takže práce na tento týden

  • prac. sešit str. 38/cv. 1,2
  • opakování slovíček: U7 (křížovka the body rap) The body rap
  • U7 -minitest Minitest
  • opakování gramatiky - do sešitu poskládej správně věty a zkus je přeložit 

Have a you black got shirt?

you Here are.

Big The Foot has arms got long.

My hair has mum got short.

two I´ve sister got and a brothers.

He thirsty is.

isn´t She sad.

I got a haven´t big dog.

is What this?

Is it big?

old How are you?

favourite your What´s colour?

ten I´m.

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 10 (18.5.-22.5.2020)

Milé děti,

vaše videa mě úplně dostala. Jsem na vás opravdu moc pyšná a úplně mě dojalo, jak jste povídání o příšerce zvládli …  o krásných obrázcích ani nemluvím😊

Musím taky moc poděkovat vašim rodičům, že vám tak úžasně pomáhají. 😊😊😊😊😊

 

Tento týden začneme novou lekci 8.

  • Učebnice str. 38

Superstars mají v oblibě bláznivé oblečení v jasných barvách a tak si svoje oblečení kupují v 

CRAZY CLOTHES SHOP (obchod s bláznivým oblečením)

  • poslechněte si písničku a ukazujte přitom na oblečení … Písnička str.38
  • poslechněte si karaoke verzi a zpívejte sami… Písnička - karaoke
  • zopakujte si slovní zásobu na barvičky …. Colours - barvičky
  • a seznamte se s novými slovíčky …nejprve si každé slovíčko poslechněte a zopakujte (klikněte na odkaz a v odkazu na ikonku rozhlasu)

hat : https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/hat

t-shirt : https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/t-shirt

shirt: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/shirt

jacket: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/jacket

jumper: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/jumper

coat: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/coat

skirt: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/skirt

jeans: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/jeans

shoes: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/shoes

crazy: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/crazy

clothes: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/clothes

shop: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/shop

sorry: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/sorry

here: https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/here

  • a pak si slovíčka potrénujte …. Clothes - vocabulary
  • vyberte si 3 kusy oblečení v  knížce na str. 38 a napište do sešitu "pravdivý" rozhovor mezi prodavačem (shop assistant) v CRAZY CLOTHES SHOP a vámi  (jako zákazníkem) podle mé předlohy….

Shop assistant (prodavač): Good morning.

You (ty): Good morning. Have you got a blue T-shirt?

Shop assistant: Yes, I have. Here you are.  nebo No, I haven´t, I´m sorry.

 

Mějte se moc hezky. Těšíím se na vaši práci. Petra Čapková 😊

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 9 (11.5.-15.5.2020)

Milé děti,

tentokráte jsem pro vás vymyslela úkol, který bude velkou výzvou pro vás, ale i pro vaše rodiče😊

Většina z vás se už vypořádala se slovesy HAVE GOT, HAS GOT, AM, IS, ARE …

  1. …takže můj úkol pro vás na týden č.9 bude nakreslit svou vlastní příšerku – Monster – pojmenovat ho/ji a vymyslet několik vět o vaší příšerce (klidně může mít i kamaráda).
  2. Pak mi příšerku ústně popíšete na videu. (Ideálně, když u videa budete držet váš obrázek, tak aby byl vidět).

(Prolistujte si v knížce a prac. sešitu poslední 2 lekce … a tam určitě najdete spousty námětů o tom, co o vaší příšerce říct.)

Budu se moc těšit na vaše videa. Hezký den.

Petra Čapková

 

  • Technická poznámka

pokud by se vám video nedařilo zaslat e-mailem, tak ..

  1. pokud máte chytrý telefon a můžete videa nahrávat … klidně mi vaše video pošlete přes whatsup na mé tel. číslo:605114504
  2. pokud by video bylo příliš velké, lze jej bezplatně uložit na ulozto… (uzamčený soubor) a mě poslat odkaz …
  3. pokud to nepůjde …tak mi pošlete fotku příšerky s napsanými větami😊

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 8 (4.5.-8.5.2020)

Milé děti a rodiče, 

všichni jste moc šikovní a opravdu moc vás všechny chválím za vaši ukázkovou práci…...ale frajerem za minulý týden se stává Petr Pavlík, který mi poslal video s nahrávkou, jak říká anglické dny a  měsíce…úplně mě dostal😊

...tak se nám ti frajeři množí ... tento týden se přidal s nahrávkou i Vojta Lechner 😊

 

Níže najdete práci na tento týden, mějte se moc hezky a pokud náhodou něco nefunguje, tak mi napiště a já to zkusím doladit😊

Petra Čapková

  • Křížovka - Crossword - Days  Days

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 7 (27.4.-1.5.2020)

Milé děti,

máme tady další týden a s ním se na vás ženou další anglické úkoly. Do této chvíle jste to ale zvládali naprosto ukázkově a vaši rodiče z vás musí mít určitě radost😊

Pokročíme zase trochu v knížce a já se budu těšit na vaši práci.

Petra Čapková

 

  • UČEBNICE STR. 36 – BIG FOOT, THE LOCH NESS MONSTER

Už jste někdy slyšeli o Lochneské příšeře?

….tak tedy

Lochnesská nestvůra (nebo také Lochnesská příšera, zkráceně Lochneska nebo Nessie) je záhadný živočich, který se údajně vyskytuje ve skotském jezeře Loch Ness. Podle hlášení pozorovatelů by měl být živočich 15–20 metrů dlouhý asi s třímetrovým krkem a výrůstkem v podobě rohu na hlavě. Někteří pozorovatelé uvádějí také dlouhé tmavé chlupy na částech těla. O jeho výskytu se vedou dlouhodobé spory, stejně jako o přesném druhovém zařazení. Jisté však je, že jde o jeden z nejčastěji zkoumaných druhů záhadných tvorů.

 

Váš úkol:

Přečtěte si v knížce text o  Loch Ness Monster a odpovězte písemně do sešitu na otázky.

… a tady máte za odměnu odkaz na pohádku o Lochneské příšeře The Family Ness

 

A už jste někdy slyšeli o Big Foot?

….takže

Bigfoot (angl. velká noha), je označení neznámého druhu dvounohého hominida (primáta), jehož existence nebyla spolehlivě prokázána. Jde o postavu severoamerického folklóru, která by měla přežívat v lesích severozápadu USA a kanadské provincie Britská Kolumbie. Bylo zaznamenáno mnoho zpráv o jeho pozorování. Bigfoot je nejčastěji popisován jako přibližně 2 metry vysoký dvounohý hominid s dlouhými pažemi, jehož celé tělo pokrývá hustá tmavá srst. Někteří lidé se domnívají, že jde o dosud neobjevený živočišný druh, možná příbuzný známějšího yettiho z Tibetu a nebo se jedná o potomka dávno vyhynulého obřího primáta zvaného Giganopithecus.

 

Váš úkol:

Přečtěte si text o Bigfood a odpovězte písemně do sešitu na otázky k textu Big Foot.

a třeba se vám bude líbit ukázka filmu „Maxinožka“

https://www.youtube.com/watch?v=ikELwdKVE8s

 

  • THE DAYS OF THE WEEK – DNY V TÝDNU

Učebnice str. 63

Podívejte se na dny v týdnu…některé už známe. Dny si nejprve poslechněte s nahrávkou a pak zazpívejte s písničkou.

nahrávka Days

písnička Song - seven days

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 6 (20.4.-24.4.2020)

Milé děti a rodiče,

všichni jste moc šikovní, že angličtinu tak pěkně zvládáte. Obrázky ve vašich testech mne pobavily, i když bylo vidět, že vás rodiče drželi „na uzdě“ (..to jen tak na okraj,  když si vzpomenu na vaše výtvory na tabuli)😊

Tentokráte trochu postoupíme v knížce. Pokud by se někdo ztrácel… určitě mi napište a všechno si dovysvětlíme😊

Mějte se moc hezky a nezapomínejte opakovat slovíčka, ať se vám z hlavy „nevykouří“ to, co jste tam, tak pracně napěchovali😊

Těším se na vaši práci.

Petra Čapková

  • Učebnice str.35

 „MONSTER BUGS“

1. Look at number 1 and answer my questions. (Podívejte se na broučka-příšerku č. 1 a vyberte správnou odpověď). Otázky a odpovědi opište do sešitu. 

Has it got four arms?      Yes, it has. /No, it hasn´t.

Has it got four legs?       Yes, it has. /No, it hasn´t.

Has it got green legs?    Yes, it has. /No, it hasn´t.

Has it got long legs?       Yes, it has. /No, it hasn´t.

2. Broučci hrají hru – pokoušejí se navzájem uhodnout svoje oblíbené příšerky – favourite  monster bugs. Poslouchejte a zjistěte, o které příšerky se jedná.

Your favourite bug

Bug 1+2 … number    ___                                                                                                                                         

Bug 1+3 … number    ___                  

Bug 1+4 … number    ___                                                                                                                                            

Bug 1+5 … number    ___

3. Přiřaďte správně věty a jejich překlady. 

Překlad vět - Bugs - page 35

 

  • Pracovní sešit str. 35 - cv. 3,4
  • Prac. list - přiřaď otázky a odpovědi  Otázky a odpovědi                              

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 5 (14.4.-17.4.2020)

Milé děti a rodiče – tentokrát to vypadá, že ode mne máte spoustu práce, ale jsou to všechno opakovací DOPLŇOVAČKY - takže to půjde rychle.

Pexeso si vytiskněte a hrajte se sourozenci nebo rodiči😊

Mějte se hezky a opakujte si slovíčka😊

Těším se na vaši práci. Hezký den. Petra Čapková

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 4 (6.4.-10.4.2020)

Časová dotace zadaé práce je zhruba 60 minut.

  • UČEBNICE str. 34 - přečti si slova a zopakuj je: (klikni na ikonku rozhlasu)

HEAD https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/head

FOOT https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/foot

HAND https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/hand

ARM https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/ARM

LEG https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/leg

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 3 (30.3.-3.4.2020)

Časová dotace zadané práce je zhruba 60 minut.

Vážení rodiče, níže najdete ke stažení prac. listy na slovíčka od starter unit - po unit 6. Vytiskněte je prosím dětem a ať si je průběžně doplňují - třeba 3 řádky během jednoho týdne a vždy je pak následně po napsání z daného řádku vyzkoušejte. Slovíčka se tím pěkně upevní. Děkuji vám za spolupráci.

Chit chat 3 - colours.docx (265.7 kB)

Chit chat 3 - high numbers.docx (233.08 kB)

Chit chat 3 - numbers 1-12.docx (209.71 kB)

Chit chat 3 - unit 1 - classroom things - slovníček.docx (323.46 kB)

Chit chat 3 - unit 2 - in the classroom - slovníček.docx (326.06 kB)

Chit chat 3 - unit 3 - animals - slovníček.docx (113 kB)

Chit chat 3 - unit 4 - feelings - slovníček.docx (114.75 kB)

Chit chat 3 - unit 5 - face - slovníček.docx (93.04 kB)

Chit chat 3 - unit 6 - family - slovníček.docx (91.69 kB)

Těším se na vaši práci. Hezký den. Petra Čapková

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 2 - (23.-27.3.2020)   

Všem vám moc děkuji za zaslaný vypracovaný list. Děti se úkolu zhostily se ctí. Níže najdete úkoly na druhý týden. Tentokráte je to především práce v učebnici a prac. sešitě. Vše jsem nahrála odkazem ...tak doufám, že to bude fungovat. Vím, že ne všichni máte doma scanner, ale v případě, že budete chtít poslat naskenované - nebo nafocené stránky - z prac. sešitu, vět k obrázku a vypracovaný minitest ke kontrole, budu ráda a dětem vše opravím.

Hezký den. Petra Čapková

Časová dotace zadané práce je zhruba 60 min. 

Učebnice - str. 31 - poslechni se text, přečti si ho a přiřaď  k bublinám v přiloženém obrázku správný překlad.

49-AudioTrek 49 My friend is a monster str.31.mp3 (1.84 MB)

My friend is a monster - str. 31.docx (955.02 kB)

Učebnice - str.31 - poslechni si text a opakuj

50-AudioTrek 50 My friend is a monster - poslechni a opakuj.mp3 (2.09 MB)

Prac. sešit - str. 30+31 - cv. 5,6,7,8

Minitest 6 - vyzkoušej si, co umíš z lekce 6.

Chit chat 1 minitest 6.pdf (535.78 kB)

_____________________________________________________________________________________________________________________________

TÝDEN 1 - (16.-20.3.2020)

GRAMMAR 1 

Doplň do vět:  am – is – have got – has got.

  1. She              Betty.
  2.                   a big dog.
  3. She                        a blue elephant.
  4. The cat                 black.
  5. The cat                 a black head.
  6. My mum              Polly.
  7. She               a big nose.
  8. My rabbit               brown.

Zaškrtni správné věty a oprav chybné věty.

  1. I has got a big dog.                                                                          
  2. My rabbit is brown.                                                                        
  3. She is short hair.                                                                             
  4. She has got 2 little eyes.                                                                
  5. John have got a little nose.                                                           
  6. He is short hair.                                                                               
  7. She is long eyes.                                                                             

Přiřaď k sobě správná  slova a napiš věty.

I

has got

happy.

I

am

a black pen.

She

has got

a big dog.

He

is

a cat.

She

have got

hungry.

 
READING 1

Přečti si text a doplň do vět správné informace, nebo zabarvi správnou variantu.

My name is Polly. I am 10 years old. I have got a big black dog and a brown cat. My hair is black and long. My eyes are brown and I have got a little nose. My mum is Jenny. She has got short hair and a big mouth. My dad is John. He is 40 years old and he is happy. He has got big ears and blue eyes.

  1. My name is                   .
  2. I am a boy/girl.
  3. I am             years old.
  4. I have got a black/a brown cat.
  5. My hair is short/long.
  6. I have got a                  nose.
  7. My mum is Polly/Jenny.
  8. My mum has got short/long hair.
  9. My dad is             years old and he has got brown/blue eyes.

Popiš následující obrázek.

Picture

1.                                                                          

2.                                                                          

3.                                                                          

4.                                                                          

5.                                

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Milí žáci,

protože se nemůžeme setkat osobně, níže najdete na každý týden úkoly, které prosím vypracujte. Řešení pracovních listů mi prosím zašlete ke kontrole do pátku daného týdne na můj e-mail: capkovabreznik@seznam.cz - vypracované prac. listy vám zkontroluji a pošlu opravené zpátky.

V případě, že nemůžete vypracované pracovní listy zaslat, vyberu je vypracované první den, kdy se znovu ve škole uvidíme. Chybějící, či nevypracované listy ohodnotím známkou 5.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na výše uvedeném e-mailu. 

Přeji vám, ať se vám i vašim blízkým vir vyhne.

Petra Čapková