Obsah

Týden od 15. června do 19. června

Následující pracovní listy si vytiskni a vypracuj. 

s_test_cjl_dk_021_opakovanie_uciva_2_rocnika_2_cz.pdf (708.09 kB)

s_prl_cjl_dk_029_abeceda_cz.pdf (816.9 kB)

 

Procvičuj čtení. Vyber si nějakou hezkou knížku nebo časopis a trénuj :-)

 

Můžeš procvičovat i z těchto stránek: 

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida

https://www.gramar.in/cs/#2

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 8. června do 12. června

pondělí 8. 6. 

  • PÍS str. 34 - prosím ofotit a poslat 
  • UČ str. 78/4 napsat do ŠS 
  • 78/5 ústně 

úterý 9. 6. 

  • UČ str. 80 - nadpis do ŠS: SLOVESA + žlutý rámeček
  • 80/1, 2 ústně 
  • 81/4 na F 
  • PÍS str. 35, (36 dobrovolně) 

středa 10. 6. 

  • 81/5 dva sloupečky do ŠS - do jednoho zapsat slovesa, do druhého podstatná jména - prosím ofotit a poslat 
  • UČ str. 82 - nadpis do ŠS: PŘEDLOŽKY + žlutý rámeček 
  • 82/1, 2 ústně 

čtvrtek 11. 6. 

  • UČ str. 83/4 zapsat do ŠS 
  • 83/5 ústně 
  • PÍS str. 37, (38 dobrovolně) 

pátek 12. 6. 

  • PÍS str. 39, 40
  • PS str. 23

Psaní velkých písmen u vlastních a místních jmen podrobněji probereme v příštím školním roce. 

ČÍTANKA -  libovolně dočtěte podle zájmu a vašich možností. 

PS dokončíme v rámci opakování v září. Proto prosím ponechat jej do příštího roku, abychom měli s čím pracovat. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 1. června do 5. června 

pondělí 1. 6. 

úterý 2. 6. 

  • PÍS str. 26 (dobrovolně s. 27)
  • ČÍT str. 137
  • UČ str. 74/1 ústně
  • 74/3 na F 
  • 75/4 na F 

středa 3. 6.  

  • PS str. 20 
  • PÍS str. 28 (dobrovolně s. 29) 
  • UČ str. 75/5 ústně 
  • 75/7 na F 
  • ČÍT str. 147 (předchozí strany můžete číst dobrovolně) 

čtvrtek 4. 6. 

  • PS str. 22 - prosím ofotit a poslat 
  • PÍS str. 30 (dobrovolně strana 31)
  • UČ str. 76 - ústně + nadpis do ŠS: SLOVNÍ DRUHY + vypsat si pod sebe všech 10 slovních druhů do sloupečku (naučit se vyjmenovat slovní druhy nazpamět ve správném pořadí) 

pátek 5. 6. 

  • PÍS str. 32 (dobrovolně s. 33) 
  • UČ str. 77 - nadpis do ŠS: PODSTATNÁ JMÉNA + žlutý rámeček 
  • 77/1, 3 ústně 
  • 77/2 na F 
  • ČÍT str. 148

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 25. května do 29. května 

pondělí 25. 5. 

  • PS str. 16, 17
  • UČ str. 69/9, 10 ústně
  • 69/11 napsat do ŠS 
  • ČÍT str. 132

úterý 26. 5. 

  • 69/12 napsat si diktát do ŠS - prosím ofotit a poslat
  • UČ str. 70 - nadpis do ŠS: SLOVA SE SKUPINAMI BĚ, PĚ, VĚ, MĚ 
  • 70/1 ústně 
  • pročíst žlutý rámeček 
  • 70/2 napsat do ŠS 
  • PÍS str. 22

středa 27. 5. 

  • 71/4 na F 
  • 71/5 napsat do ŠS 
  • 71/6 ústně
  • 71/7 napsat do ŠS 
  • ČÍT str. 133
  • PÍS str. 23

čtvrtek 28. 5. 

  • UČ str. 72/9 na F 
  • 72/11 do ŠS 
  • 72/12 napište si diktát 
  • ČÍT str. 134 - 136

pátek 29. 5. 

  • PS str. 18, 19
  • PÍS str. 24 - prosím ofotit a poslat 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 18. května do 22. května 

pondělí 18. 5. 

úterý 19. 5. 

  • PS str. 11, 12
  • PÍS str. 20 - prosím ofotit a poslat

středa 20. 5. 

  • PS str. 14
  • PS str. 15 - prosím ofotit a poslat

čtvrtek 21. 5. 

  • UČ str. 67 - nadpis do ŠS: SLOVA SE SKUPINAMI DĚ, TĚ, NĚ 
  • 67/1 ÚSTNĚ 
  • 67/2 na F + ústně 
  • ČÍT str. 129 - 131

pátek 22. 5. 

  • UČ str. 68/4 ústně 
  • 68/5, 6 napsat do ŠS 
  • 68/7 na F 
  • 68/8 ústně 
  • PÍS str. 21

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 11. května do 15. května 

pondělí 11. 5. 

  • PS str. 7/4, 5 
  • UČ str. 64/7 ústně 
  • 64/8 na F
  • ČÍT str. 122, 123

úterý 12. 5. 

  • UČ str. 64/9 napsat celé věty do ŠS (prosím ofotit a poslat) 
  • 64/10 na F 
  • PÍS str. 19 - prvních pět řádků

středa 13. 5. 

  • UČ str. 64/11 napsat do ŠS celé věty
  • PS str. 8/1, 2, 3
  • ČÍT str. 124, 125

čtvrtek 14. 5. 

  • PS str. 8/ 4
  • PS str. 9/1, 2
  • UČ str. 65/12 na F a ústně
  • žlutý rámeček pročíst si
  • PÍS str. 19 dokončit 

pátek 15. 5. 

  • UČ str. 65/13
  • 65/14 zkuste si napsat diktát 
  • ČÍT str. 126, 127
  • PS str. 9/ 3, 4, 5

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 4. května do 8. května 

pondělí 4. 5. 

  • PS str. 4/4; 5/1, 2
  • ČÍT str. 120
  • PÍS str. dokončit str. 18

úterý 5. 5. 

  • PS str. 5/3, 4
  • UČ str. 63/3 ústně a na F
  • 63/4 napsat do ŠS

středa 6. 5. 

  • PS str. 6
  • ČÍT str. 121

čtvrtek 7. 5. 

  • UČ str. 63/5 na F a ústně 
  • 63/6 napsat věty do ŠS , b), c) ústně
  • PS str. 7/1, 2, 3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 27. dubna do 1. května

pondělí 27. 4. 

  • PS str. 49 - prosím ofotit a poslat :-)
  • PS str. 50

úterý 28. 4. 

  • UČ str. 62 - Psaní souhlásek uprostřed a na konci slov
  • pročíst si žlutý rámeček
  • 62/1 na F + ústně - důležité je říkat si tvary daného slova nebo slova příbuzná danému slovu, aby děti podle sluchu dokázaly určit, jaká souhláska se v tom slově píše - složitě napsáno, ve skutečnosti je to mnohem jednodušší :-) ( např slovo HRÁCH - ŘEKNU SI HODNĚ HRACHU NEBO HRACHOVÁ KAŠE - PROTO VE SLOVĚ HRÁCH PÍŠU CH); ať si děti říkají nahlas tuto pomůcku při psaní každého slova 
  • 62/2 ústně
  • ČÍT str. 119

středa 29. 4. 

  • PS 2. díl str. 4/1, 2, 3
  • PÍS str. 18 - prvních 5 řádků 

čtvrtek 30. 4. 

  • Dnešní den bude trošku speciální a řekla bych, že i oddychovější. Dnes je totiž 30. dubna, a to je právě ten den, kdy se obvykle pálí čarodějnice. Kdybychom byli ve škole, tak bych pro vás připravila nějaký speciální "Čarodějnický den". Proto dnes bude takové mini čarodějnické učení. 
  • vymysli a zapiš do ŠS alespoň 5 vět o čarodějnicích. Z toho budou 3 věty oznamovací, 1 věta tázací a 1 věta přací. (nezapomeň, že na začátku věty musí být velké písmeno a věta musí končit znaménkem - .!?) 
  • Kdo bude chtít, může vymyslet třeba nějakou básničku s čarodějnickou tematikou a poslat mi ji pro zlepšení nálady :-) 
  • můžete si vytisknout a vypracovat čarodějnický pracovní list: 
  • http://napadyproanicku.cz/images/clanky/listy/carodejnicePIS.pdf
  • zazpívej si písničku: https://www.youtube.com/watch?v=9CRFWKK0BIk

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 20. dubna do 24. dubna

pondělí 20. 4. 

  • PS str. 45/7 ústně 
  • PS str. 45/8
  • ČÍT str. 113

úterý 21. 4. 

  • PS str. 45/9, 10
  • ČÍT str. 114, 115

středa 22. 4. 

  • PS str. 46/ 11, 12, 13
  • PÍS str. 17 - první 4 řádky 

čtvrtek 23. 4. 

  • PS str. 46/14 - zkuste si napsat diktát :-)
  • PS str. 47
  • ČÍT str. 116, 117

pátek 24. 4. 

  • PS str. 48 - prosím ofotit a poslat :-)
  • ČÍT str. 118 přečíst; Zvládnete se básničku METRO PRO KRTKY naučit nazpamět? :-)
  • PÍS str. zbytek str. 17

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 14. dubna do 17. dubna

úterý 14. 4. 

  • UČ str. 59/9 - ústně si říct správné znění a zapsat do ŠS celé věty
  • 59/10 přísloví napsat do ŠS
  • ČÍT str. 105, 106

středa 15. 4. 

  • UČ str. 59/11 - odpovědi (celé věty) pište do ŠS 
  • ČÍT str. 107 (HRU děti vypracovávat nemusí)
  • PS str. 44/4

čtvrtek 16. 4. 

  • UČ str. 60/12 - nejprve daná slova nadiktovat a napsat do ŠS a poté si vybrat 6 libovolných slov a vymyslet 6 vět s těmito slovy, které zapíšete také do ŠS - prosím ofotit a poslat ke kontrole
  • 60/13 na F 
  • PS str. 44/5 

pátek 17. 4. 

  • UČ str. 60/14 na F
  • 60/15 - napsat jako diktát do ŠS 
  • ČÍT str. 108, 109

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 6. dubna do 8. dubna

pondělí 6. 4. 

  • UČ 58/6 - slova v tabulce napiš do sešitu - můžeš si je nechat nadiktovat jako diktát anebo přepsat z učebnice
  • ta stejná slova si můžeš znovu napsat na papír, rozstříhat si je na jednotlivé lístečky a udělat úkoly, které jsou u cvičení v učebnici
  • ČÍT str. 100, 101
  • PÍS str. 16 - prvních 6 řádků 

úterý 7. 4. 

  • UČ str. 59/7, 8 do ŠS 
  • ČÍT str. 102, 103, 104 

středa 8. 4. 

  • UČ str. 61 přečíst a úkoly vypracovat ústně 
  • ČÍT str. 110, 111
  • PÍS str. 16 - 7. - 11.  řádek 

Hezké Velikonoce! :-) 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Týden od 30. března do 3. dubna

pondělí 30. 3. 

  • nadpis do ŠS: PSANÍ I, Í/ Y, Ý PO MĚKKÝCH A TVRDÝCH SOUHLÁSKÁCH 
  • v PS na str. 51 jsou kartičky I, Í, Y, Ý - podlepit tvrdým papírem a vystřihnout - můžete používat při domácím procvičování, ale hlavně neztratit :-) - budeme je používat ve škole 
  • UČ str. 57/1 na F nebo s použitím kartiček 
  • 57/2 ústně vytvořit věty a napsat do ŠS libovolné 4 věty
  • ČÍT str. 93, 94 - otázky ústně, HRU ze str. 94 vypracovat do SEŠ ČTENÍ (vybrat si jedno z daných povolání, ale děti vědí, co mají dělat :-)) (v případě, že si vyberou ZPĚVÁKA, tak naučí písničku některého člena rodiny) 

úterý 31. 3. 

  • UČ str. 57/3 doplnit a přepsat do ŠS 
  • PS str. 43/1, 2
  • PÍS str. 14

středa 1. 4. 

  • PS str. 43/3; HRU vypracovat do ŠS - opět si vybrat jedno z povolání a splnit jej
  • PS str. 42 - napsat test a poslat mi jej , prosím, k opravě ( lze vyfotit a poslat přes Messeneger, WhatsApp nebo na email trojanova.zsbreznik@seznam.cz )
  • ČÍT str. 95 a 112 - APRÍL

čtvrtek 2. 4. 

  • UČ str. 58/4 doplnit a přepsat do ŠS + vypracovat b), c), d) do ŠS 
  • ČÍT str. 96

pátek 3. 4. 

  • UČ str. 58/5 do ŠS 
  • ČÍT str. 97 - 99
  • PÍS str. 15

Kdo by měl zájem, může mi poslat cvičení ke kontrole. Můžete mi poslat ofocená cvičení na mail, na WhatsApp nebo na Messenger. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Týden od 23. do 27. března

pondělí 23. 3. 

  • UČ str. 56/8a) - doplnit chybějící slabiky a slova napsat do ŠS 
  • ČÍT str. 92

úterý 24. 3. 

  • PS str. 40/ 1, 2

středa 25. 3. 

  • UČ str. 56/9 do ŠS napsat vždy celou dvojici slov
  • PS str. 40/3 

čtvrtek 26. 3. 

  • UČ str. 56/10 na F
  • PS str. 41/4, 5

pátek 27. 3. 

  • UČ str. 56/11 napište diktát :-), můžete do ŠS, do SEŠ Diktáty nebo na papír 
  • PS str. 41/6 

 

___________________________________________________________________________________________________________________________

pondělí 16. 3. 

  • zopakovat si tvrdé souhlásky
  • můžete cvičně napsat diktát s několika slovy, např: HODNÝ, OKURKY, BRAMBORY, PRSTENY, ŠATY, BUNDY, CHYBA, ÚLOHY,  apod. 
  • UČ str. 54 - nadpis do ŠS: PSANÍ I, Í PO MĚKKÝCH SOUHLÁSKÁCH + vypsat na řádek měkké souhlásky - Ž, Š, Č, Ř, C, J , Ď, Ť, Ň 
  • 54/1 přečíst si článek a dle zadání do ŠS vypsat tučně vytištěná slova, ve kterých děti vyznačí barevně měkké souhlásky (ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň) 

úterý 17. 3. 

  • naučit se zpaměti řadu měkkých souhlásek (Ž, Š, Č, Ř, C, J Ď, Ť, Ň)
  • upozornit děti na to, že měkké i změkčuje předchozí souhlásku - di, ti, ni čteme jako /ďi, ťi, ňi/, ale píšeme bez háčků
  • 54/3 - dle zadání opsat do sešitu názvy zvířat a libovolnou pastelkou obtáhnout měkké slabiky (ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni)
  • 54/3b) ústně

středa 18. 3 . 

  • ČÍT str. 88, 89 (otázky zodpovědět ústně) 
  • PÍS str. 13 (kdo nemá dopsané některé předchozí strany, tak postupně dopsat) 

čtvrtek 19. 3. 

  • UČ str. 55/4 ústně
  • 55/5 doplnit ústně a poté přepsat čtyři libovolné věty z tohoto cvičení do ŠS 

pátek 20. 3. 

  • UČ 55/6 doplnit na F nebo ústně (po společné kontrole F můžete smazat :-))
  • 55/7 přepsat do ŠS se správně doplněnými souhláskami
  • ČÍT str. 90, 91 (otázky ústně) 

K dalšímu procvičení učiva můžete dětem vybrat různé úkoly: https://skolakov.eu/