Navigace

Obsah

Týden od 16. do 20. března

Pondělí 16.03. 

Opakovat přítomný čas prostý a průběhový (viz gramatický sešit)

Přelož tyto věty do gramatického sešitu zezadu: 

1. On chodí často ven. (go out)

2. On nechodí často ven.

3. Chodí on často ven?

4. On právě pracuje. (work)

5. On právě nepracuje.

6.Pracuje on právě teď?

Zítra bude možnost kontroly a sebehodnocení.

Čtvrtek 19.03.

Zkontroluj si věty z minulého zadání a zkus si test oznámkovat:

  1. He often goes out.
  2. He does not often go out.
  3. Does he often go out?
  4. He is working.
  5. He is not working.
  6. Is he working?

Doufám, že byly samé jedničky :-)

Pokračuj ve cvičeních v PS.

Pátek 20.03.

Přečti si pohádku z učebnice str. 26 a krátce odpověz zezadu do projektového sešitu na otázky cv. 1 str. 26 (šk. seš. zůstaly bohužel u mě)

Zazpívej si společně s videem písničku pro dobrou náladu.

Týden od 23. do 27. března

Pondělí 23.03.

Zopakuj si sloveso must a pády osobních zájmen z gramatického sešitu. Pak si zkus napsat tento test (kontrola v zápise další hodiny, oznámkuj se, 1 ch. – 1, 2 ch. 2, atd.):

  • Musím jít domů.
  • Mluvím o něm.
  • Zrovna jdu s nimi ven. 
  • Musíš jim napsat.
  • On musí jít k němu.

Pokračuj v pracovním sešitě – dokonči L2.

Uč. str. 27 cv. 4b, c – zapsat do gramatického sešitu.

Čtvrtek 26.03.

Přečti si text „Animals“ v učebnici str. 28. První a druhou část přelož do projektového sešitu 1. a 2. část.

Zkoukni video Masha and the Bear

Pátek 27.03.

Klíč k testu z pondělí:

  • I must go home.
  • I speak about him.
  • I am going out with them.
  • I must write them.
  • He must go to him. 

Vypracuj z učebnice str. 30 cv. 2 do gramatického sešitu. v PS dokonči lekci 2 a zazpívej si opět Old Macdonald.

 

Týden od 30. března do 3. dubna

Pondělí 30.03.

Hello, children:), I hope, you are well

Určitě si pořádně zopakujte slovíčka L2 ( proces zapomínání je neúprosný :))

Z učebnice str.30 udělejte cv.1 a 3  písemně do sešitu

Čtvrtek 02.04.

Naučte se časovat sloveso být v minulém čase ( přítomný znáte : I am, you are, he is.......) Je to vysvětleno zde na videu

Je dobré si to říkat nahlas a dobře se soustředit,až si budete jistí, že tomu rozumíte, udělejte v PS str.24 cv.3

Pátek 03.04.

Znovu si procvičujte sloveso být ( opakování je matka moudrosti), pomůže vám tento program : klikni zde

Určitě  si tvary slovesa být v minulém čase zapište  do gramatického sešitu :

       To be - past tense ( pomohou  ti tabulky  v prac. sešitě str 68 oddíl3.1,3.2,3.3)

I was

You were   

atd

Na závěr si nezapomeň zazpívat to, co už umíš https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/queen/we-are-the-champions-185

 

Týden od 6. dubna do 8.dubna

Pondělí 06.04.

Hello, children , I wish a nice Easter!

Dnes bude úkol opakovací( přítomný čas prostý a průběhový). Udělejte si tyto 3 testy a vyhodnoťte je podle klíče

.test č.1                test č2                     test č.3        Doufám, že jste dopadli dobře, napište na e- mail :-)

Udělejte projekt na téma Easter(Velikonoce), použijte tyto výrazy:

  • Easter eggs
  • Easter Bunny (zajíc)
  • Easter chick
  • Easter egg tree
  • Spring is beginning
  • a další výrazy podle svého nápadu......

Projekt by měl obsahovat obrázky , slova a  věty  s velikonoční tématikou,¨. Projekt  mi zašlete na adresu   (do16.4.)

                                                                                                                                  stankovazsbreznik@seznam.cz

 

Týden od 14. dubna do 17. dubna

Hello, children, how are you? Here is a new programme for this week . Hope you enjoy it, it is work and entertainment together .

Čtvrtek 16.04.

Zopakuj si znovu sloveso být v minulém  čase a udělej do sešitu toto  gramatické cvičení:

  • oni byli ve škole,  ale on nebyl 
  • byl jsi doma? Ne, nebyl
  • ona byla v obchodě a my jsme byli na zahradě
  • já jsem nebyl v lese, počasí bylo špatné
  • Kamarádi nebyli na hřišti, byli před obchodem
  • Byl tvůj bratr v zoo? Ano, byl

Cvičení mi zašli na kontrolu do příštího čtvrtku 23.4. , předem děkuji

Sloveso být v minulém čase je hodně důležité a je potřeba se ho naučit zpaměti časovat, můžeš se podívat znovu na vysvětlení ze dne 2.a 3. dubna :-)

Začni se učit slovíčka L3 A,B 

Pátek 17.04.

V prac. sešitě udělej  cv. 1 a 2

Pro pobavení i procvičování zhlédněte určitě tento program. Jsou tam užitečné hry, bude se vám to líbit.https://decko.ceskatelevize.cz/jazyky/aj-bila-pani#episode4video1 Je možno si navolit i české titulky, když  budete chtít.

Mějte se pěkně a děkuji vám a  vašim rodičům za posílání úkolů :-)

 

Týden od 20. dubna do 24. dubna

Pondělí 20.04.

Workbook page 25, exercise 4 ( zopakuj si nahlas časování slovesa " to be " ( I was, you were......., I wasn't, you weren't.....)

Čtvrtek 23.04.

Workbook page 25. exercise 5 ( budeš potřebovat tvary Was he?, was she? were you?.........)

Opakuj  slovíčka L3 A,B. Zkoukni videopísničku  o dopravě (Transport )

Pátek 24.04.

Budeme se věnovat tématu  Town . Na základě videa udělej projekt, kde budou názvy částí města ( co nejvíc názvů)  plus nějaké obrázky( 4-5) Pošli do příštího čtvrtku 30.4.

A ještě jedna možnost click here jako písnička        Have a good time and be healthy ! H.S.

 

Týden od 27. dubna do 30. dubna

Hello, kids,what do you do?

Pondělí 27.04.

Pro zopakování slovesa být v minulém čase udělejte v PS str 24 cv. 3. Určitě už víte, že was se používá v 1. a 3. osobě jednotného čísla (I, he, she. it) Procvičte si slovíčka L3- B a udělejte  v PS str. 26 cv. 1a2 Zkuste si procvičovat angličtinu i podle tohoto videa, jsou tam základní fráze.

Čtvrtek 30.04.

Přečti si z učebnice str. 33 cv. 8a nahlas a dolňuj was a were, potom udělej do sešitu cv 8c ( pravda - nepravda) a přelož z AJ do ČJ první odstavec po slovo Slovakia. Pošli do pondělí  4.5. A zde ještě  další základní obraty klikni zde

Protože jsou dnes "čarodky", udělej projekt, kde nakreslíš tuto bytost a připíšeš k šipkám názvy částí oděvu a dalších věcí, které má na sobě a u sebe , dej pozor na chyby, budu známkovat. Projekt pošli do čtvrtka 7.5.  Pomůže ti toto video zde

Have a nice day and week !

 

Týden od 4. května do 7. května

Hello, children

Pondělí 04.05.

Seznámíte se s tvořením minulého času prostého. Základní informace máte  v pracovním sešitě str. 68-69. Tvoříme ho v oznamovací větě přidáním-d nebo  - ed za sloveso, všechny osoby mají stejný tvar ( I opened, you opened.......) Pravidla, kdy -d  a kdy -ed si vypište z PS.Zápor tvoříme  přdáním didn't za osobu ( I didn¨t open, you didn¨t open, he didn't open......)Otázku tvoříme pomocí did před osobu ( did you open?did he open?.....)Napište si všechny tvary do sešitu a přeložte do ČJ

Pomůže vám   video č.1, video č.2video č.3

Čtvrtek 07.05.

Budete procvičovat minulý čas prostý a použijete  pravidelná slovesa open=otevřít, watch=sledovat, visit=navštívit ,need= potřebovat:

  • oni otevřeli dveře
  • sledovali jste tv?
  • on nenavštívil přátele
  • on potřeboval pomoc
  • navštívili jste rodiče?
  • otevřel jsi okno?
  • nepotřeboval jsem tu knihu
  • my jsme včera nesledovali TV
  • potřebovala jeho auto?

Napište do sešitu (krasopisně) a pošlete do 11. května 

O něco těžší budou cvičení 3a4 v PS str. 27 - celou str. 27 ofoťte  a pošlete do 11. května 

A na závěr příběh v minulém čase - click here  -  ( jsou tam i nepravidelná slovesa, která se budeme učit) pod videem je možno potom přečíst text a jsou tam i úkoly a jejich řešení .Zkuste si to

 

Týden od 11. května do 15. května

Pondělí 11.05.

Dnes se seznámíte s nepravidelnými slovesy. Co to jsou nepravidelná slovesa ? Z minulých videí víte, že ne všechna slovesa tvoří minulý čas přidáním -d, -ed. Existují nepravidelná slovesa ( irregular verbs), která v minulém čase mají  zvláštní tvar, který se musíte naučit zpaměti . Takže si otevřete PS str.79 a tam jsou ta nejfrekventovanější, bohužel u nich není výslovnost, ale to napravíme. Zkuste podle toho udělat v PS str. 28, cv 1 a 2( pozor, jsou tam i pravidelná slovesa, která tvoří minulý čas pomocí -ed)

Zde máte seznam nejužívanějších nepravidelných sloves, když vytvoříte náhled, tak je lze vytisknout a máte pomůcku do dalších let Nepravidelná slovesa zde

Čtvrtek 14.05.

Zkuste toto gramatické cvičení. Budou v něm pravidelná slovesa (watch, play, collect) a nepravidelná slovesa (eat, forget, go, break, see):

  • Díval ses na televizi?
  • Oni nehráli fotbal.
  • Ona zapomněla DÚ.
  • Nešli jsme do školy.
  • Rozbil jsi to?
  • Oni sbírali známky.
  • Zapomněl jsi míč?
  • Oni snědli večeři.
  • Viděl jsem ho.
  • Nesnědli jsme oběd.

Send me this excercise – Deadline due 18.05.2020

Otázka a zápor u nepravidelných sloves se tvoří stejně jako u pravidelných (Did you go there?) Nikdy nesmí být „Did you went there“ Minulost vyjádřena pomocným slovesem Did/didn't a významové sloveso je vždy v základním tvaru.

Songs to irregular verbs here and here.

Pátek 15.05.

Vypracujte v PS str. 29 cvičení 4 ---jsou zde opět nepravidelná slovesa, některá se vyskytují vzáporu, tak pozor---za didn't je vždy základní tvar! Když je v závorce not go----je to zápor------didn't go

Zkuste se naučit prvních 10 nepravidelných sloves----pozor na výslovnost, v minulých dnech jsou odkazy . Kdo chce, může se už učit i  3. tvar, který budete ve vyšších ročnících potřebovat. Je to paměťová záležitost, bez učení a opakování to samo do hlavy nevleze :-). Tak hodně zdaru a říkejte si to nahlas, možná vám bude vyhovovat i ta písnička. 

 

Týden od 18. května do 22. května

Pondělí 18.05.

Ještě si upřesníme  některé zvláštnosti při tvoření minulého času:

  • když sloveso končí na souhlásku...........................  přidáme  -ed (open---opened)
  • když sloveso končí na samohlásku .........................přidáme  -d (close - closed )
  • když sloveso končí na -y ...........................................dojde ke změkčení -ied ( try -tried ), jsou výjimky play -played,kde je před -y samohláska
  • když sloveso končí na -l..............................................dojde ke zdvojení ( travel - travelled)
  • krátká slovesa končící na jednu souhlásku a uprostřed s krátkou  samohláskou.......................dojde ke zdvojení ( stop - stopped, grab - grabbed, rob - robbed )
  • slovesa, která končí na -d,-t...........................................vyslovujene koncovku -ed jako /id/     

Toto si zapište do gramat. sešitu ( pokud jste to už neudělali )  . V pracovním sešitě strana 30 udělejte cvičení 1 a 2

Čtvrtek 21.05.,

Sestavíte vyprávění v minulém čase -například,co jste dělali o víkendu, o jarních prázdninách, o minulých prázdninách a podobně. Mělo by to být alespoň 10 vět( ne úplně krátkých) , můžete si to i vymyslet . Pište čitelně a dbejte na úpravu. Pošlete do čtvrtka 28.5.

Pátek 22.05.

Učte se postupně další nepravidelná slovesa. Můžete si opět opakovat s písničkou ( viz  čtvrtek 14.5. ) Zhlédněte video, je to testík, jak ovládáte význam sloves

 

Týden od 25.května do 29. května

Hello, children, have a nice week

Pondělí 25.05.

Vypracujte v PS strana 30 cvičení 1 a 2 - pozor -. jsou tam opět i nepravidelná slovesa, učte se je zpaměti, pomůže vám písnička ( viz  14.5.)

Čtvrtek 28.05.

Pracovní sešit strana 31 - cvičení 3,4,5 Procvičte gramatiku zde a zde

Pátek 29.05.

 Pracovní sešit strana 32, cvičení 1,2,3,4 - pošlete do 4.6.

Zhlédni video které souvisí s učivem dějepisu -starověký Egypt - Ancient Egypt a zazpívejte si písničku Pod videem jsou vždy ještě zábavné úkoly.

 

Týden od 1. června do 5. června

Pondělí 01.06.

It's Children's Day today ! Congratulation! Have a nice day!

You can play this day and so you have some video activity here (Family) here( Holiday activities) here(Song)

Did you enjoy it ?

Čtvrtek 04.06.

Pracovní sešit str. 33 - celá strana. V prac. sešitě máte CD, zopakujte podle něj lekci 3

Pátek 05.06.

Přečtěte si text  v učebnici na straně 40 a potom vyplňte tabulku ve cv. 1.  Pošlete do  pátku 12.6 

Stále se učte nová nepravidelná slovesa- opakujte si je podle programu ze 14. května, je třeba neustále opakovat, stačí, když si to jen pustíte a nahlas opakujete ! :-):-)

Have a nice weekend.

 

Týden od 8. června do 12. června

Pondělí 08.06.

Dnes budete mít  úkol, kde si vyzkoušíte, jak umíte využít angličtinu . Napište dopis kamarádovi/kamarádce  podle těchto bodů( pozor na úvodní pozdrav - hello, hi, dear....) a v  závěru  dopisu se nezapomeňte rozloučit ( love from ....):

  • základní informace o sobě ( věk, třída, sourozenci, bydliště, stát.....)
  • free time - volný čas - my hobbies are...., my favourite sport is..., I like playing computer....)
  • my help at home = pomoc doma
  • school - subjects = škola, předměty
  • holiday - prázdniny  I want to go/see = chci jet/vidět...., I'd like to see = rád bych viděl...., I will go = pojedu, I will do = budu dělat....

Dopis by měl mít alespoň 12 - 15 vět a být krasopisně napsaný. Pošlete do pondělí  15. 6.

Čtvrtek 11.06.

Procvičujte zábavně téma Food, fruit, vegetables, drinks

Click   1 here    2 here    3  here   4  here    5 here   

Pátek 12.06.

Write, what you have for breakfast, snack, lunch, dinner

Například: For breakfast I have ( I like to eat) bread, cheese ,ham and vegetables, I drink tea with lemon

Kdo chce, může tento úkol poslat

 

Týden od 15. června do 17. června

Hello, children !

Pondělí 15.06.

Procvičujte zábavnou formou:

 zde  - poslech - favourite things                           zde - Weekend