Obsah

27.11.2020 Odčítání zlomků

  • Společná skype hodina
  • společně kontrola úkolů z minulé hodiny
  • do sešitu řešíte příklady 7 - 12
  • DÚ na pondělí si zkontrolujte vaše zápisy z hodin od začátku výuky na dálku, každá hodina bude mít datum a bude podepsána rodičem - podle pravidel z hodiny14.10. 2020 
    - sešity budu hodnotit jak jsem hodnotil před domácí výukou (v sešitě všechny úkoly, každá hodina je poznat - nadpis, datum atd.. podle požadavků co jsem vám psal v dané hodině)
    - zápisy jsou čitelné
    -sešity mají okraje
  • v pondělí se uvidíme ve škole, všichni budou mít sešit a učebnici, už se na vás těším. UMAF

26.11.2020 Odčítání zlomků

  • Skype vysvětlení  
  • Do sešitu společně a zbytek samostatně:
    - úlohy str. 33 -1,2
    - úlohy str. 34 - 3, 4, 5, 6
  • DÚ 7/A

Při pochopení odčítání zlomkú ti pomohou následující prezentace

25.11.2020 Sčítání zlomků

Skype procvičování a konzultace 

Kdo všemu porozuměl, řeší slovní úlohy str. 32

DÚ: Odčítání zlomků:

  • napiš si nový nadpis
  • překresli a nauč se rámečky na str. 33 a str. 34

 

23.11.2020 Sčítání zlomků - napiš si jen datum, tento nový nadpis jte měli za DÚ

Skype vysvětlení v 8:30h

Nejprve si prohlédni prezentaci: SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ

Pak čekej další úkoly:

Po skype vysvětlení si společně vyzkoušíme řešení cvičení:

  • 1, 2/29 - PÍSEMNĚ, (zlomky mají stejného jmenovatele - stačí sečíst čitatele!)
  • 3 - 10/str. 30, 31 VŠECHNA CVIČENÍ PÍSEMNĚ DO SEŠITU VČETNĚ POSTUPU - do středeční matematiky prosím odeslat
  • DÚ - cv. 11/21 Kdo má problém s hledáním společného jmenovatele, zopakuje si podle sešitu nejmenší společný násobek

Při sčítání smíšených čísel je nejprve nutné převéstvše na zlomky a pak postupovat stejně jako při sčítání zlomků
SČÍTÁNÍ SMÍŠENÝCH ČÍSEL

 

20.11.2020 Zlomky, desetinná čísla a smíšená čísla - napiš si jen datum

  • do sešitu řešíme úlohy 17 - 19 / str. 27
  • úlohy na závěr str.28
  • DÚ - Nadpis - SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ
    - Do sešitu si krasopisně překresli tabulku str. 29
    - Do sešitu si krasopisně překresli tabulku str. 30
  • Prohlédni si prezentaci ZDE: (umístím po hodině)

Příští týden bude opakovací test na dosud probranou látku. UMAF

19.11.2020 Zlomky, desetinná čísla a smíšená čísla - napiš si jen datum

  • pokračujeme v desetinných číslech str. 25 - společně skype
  • Smíšená čísla - malý nadpis - opíšeš si rámeček str. 26 a zvýrazníš - společně skype
  • samostatná práce cvičení 14, 15, E, 16, 17/ 26, 27
  • zkus si test - Zlomky des. čísla 

Po společné části se s vámi budu jednotlivě na skype spojovat a zadávat úlohy k odeslání, UMAF

18.11.2020 Zlomky, desetinná čísla a smíšená čísla

Skype hodina pokyny 9:25, kontrola práce, vysvětlení porovnání záporných zlomků

  • str. 23 - opiš si rámeček do sešitu a zvýrazni
  • podle vysvětlení v hodině řešíš samostatně cvičení str. 23 do sešitu (ta cvičení, u kterých je napsáno přečti si pouze pro sebe nahlas přečteš - tyto cvičení nepiš)
  • Str. 24 - opiš si rámeček "Desetinné zlomky....." a zvýrazni
  • Cvičení 4 - 9 řeš do sešitu

Domácí úkol:

  1. Nadpis - Převod zlomku na desetinné číslo
  2. C/str. 24 (opiš si oba způsoby převedení zlomku na desetinné číslo
  3. Opiš si rámeček str. 25, zvýrazni si jej a nauč se nazpamět, co ti říká o převodu zlomku na desetinné číslo
  4. Porovnávání zlomků 14 - řešíš pracovní list

16.11.2020 Porovnávání zlomků nadpis si nepiš, máš ho od minule

pokračujeme v porovnávání zlomků

  • opiš si oba rámečky str. 21 (krásně si je barevně zvýrazni) a zapamatuj obsah
  • do sešitu řeš cvičení ze strany 21 a 22 tak jak jsou za sebou Pomůcka k řešení cv. 9/21

Skype spojení začne 8:30 - nečekej a pracuj podle pokynů

  • DÚ na úterý - vypracuj a odešli pracovní list Porovnávání zlomků 13
  • Dnes každý dostane na skype nebo na e-mail pokyny, které hodiny a cvičení mi pošle ke kontrole

Ať se Vám daří, čemu nerozumíte budeme konzultovat v hodině v 8:30h, připrav si dotazy. UMAF

 

13.11.2020 Porovnávání zlomků 

Na začátku skype spojení, pak 10minut samostatná práce ↓

  • napiš si jako vždy nadpis a datum
  • krasopisně do sešitu napiš rámeček str19 a zvýrazni si
  • narýsuj si pod rámeček osu (jeden dílek je 1cm) a vyznač si barevně čísla 3/107/10 jako pod rámečkem
  • do sešitu řeš cvičení 1, 2 str 19

Druhý vstup skype - vysvětlení látky - PŘEVOD ZLOMKU NA SPOLEČNÉHO JMENOVATELE

  • ZAPÍŠETE SI TABULKU str. 20
  • !!! pečlivě pročíst C / str. 20 Anička a Čenda převádějí na společného jmenovatele 
  • řešíš cvičení 3, 4, 5 str 20 a 21

Pomůcka ze skype vysílání Porovnávání zlomků

Návod k řešení DÚ př. 5 str.21

 

12.11.2020 Krácení zlomků  nadpis si nepiš, máš ho od minule

Vše do sešitu:

  • napiš si datum

Zde máte dva pracovní listy k počítání(po vyřešení si vlož do sešitu), ti co nemají tiskárnu  nebo to chtějí mít v sešitě nevlepené ale napsané,si opíší číslo příkladu a řeší úlohu do sešitu. (Nebudu uznávat jenom napsaný výsledek, chci také postup.)

Počítáte sami, v 8:45 se spojíme ke společné skype konverzaci UMAF

 

11.11.2020 Krácení zlomků  nadpis si nepiš, máš ho od minule

Vše do sešitu:

  • napiš si datum
  • samostatně řeš cvičení 6, 7 str. 17
  • samostatně řeš cvičení 8 - 12 str.18
  • DÚ: na konci hodiny zde dám nový list na krácení zlomků

Skype hodina bude na začátku a pak individuální dotazy, UMAF

Aktualizováno DÚ včetně vzoru řešení ↓

9.11.2020 Krácení zlomků  (napiš si datum a nový nadpis)

  • přečti si nejprve A str .15
  • Pak si napiš co je to krácení zlomků - celý rámeček strana 15 - zvýrazni si definici krácení zlomků UMĚT ZPAMĚTI:
    "Zlomek krátíme, když čitatele i jmenovatele zlomku vydělíme stejným přirozeným číslem"
  • opiš a zvýrazni si, co jsou  nesoudělná čísla (str.16)
  • opiš a zvýrazni si, pojem ZLOMEK V ZÁKLADNÍM TVARU (tabulka str.16)
  • řeš cvičení str 16do sešitu

DÚ:  na středeční hodinu:

  1. Kdo nestihl zapsat si vše v hodině - v sešitě bude cv. 1, 2, 3 str. 16 (kdo nestihl zápis slovního příkladu 3/16, zde je možný vzor zápisu:  SLOVNÍ ÚLOHA 3/16
  2. Do sešitu CV: 4 a 5 str. 17, opíšeš vždy zlomek a krátíš, dokud není v základním tvaru, ZÁKLADNÍ TVAR zakoužkuj!
    Vzor řešení: 4, 5 str 17 VZOR
  3. List k procvičení Krácení zlomků 09  (po vyřešení si vlož do sešitu), ti co nemají tiskárnu si opíší číslo příkladu, zadání a řeší úlohu do sešitu. Nebudu uznávat jenom napsaný výsledek! 

Váš UMAF

(Klokánek:

Oskenované nebo ofocené řešení Klokánka mi prosím pošlete na umaf@zsbreznik.cz  Díky, UMAF.

6.11.2020 Rozšiřování zlomků – nadpis si nepiš, máš ho od minule

Ti z vás,co nepíší klokana, můžou začít počítat tyto dva listy:   ZLOMKY4     Rozšiřování 8 

5.11.2020 Rozšiřování zlomků – nadpis si nepiš, máš ho od minule

Skype vysílání 8:25h, nejprve se všichni pozdravíme, pak su Vás budu po skupinkách volat a vysvětlovat Vaše dotazy, budu volat těm, se kterými se včera spojení nepodařilo.

Zde máte dva pracovní listy k počítání(po vyřešení si vlož do sešitu), ti co nemají tiskárnu si opíší číslo příkladu a řeší úlohu do sešitu. Nebudu uznávat jenom napsaný výsledek, chci také postup.

Zlomky úvod 2      Zlomky  rozšiřování 5

********************************************************Doplněno řešení******************************************

Pro kontrolu vyřešené pracovní listy ze věrejška: ŘEŠENÍ  zlomky úvod 1    ŘEŠENÍ zlomky rozšiřování 7

Aby se Ti řešení objevilo, musíš načíst znovu!!

!!!!!  Zítra zde budou pokyny a zadání k matematickému "klokánku", chtěl bych, aby si ji zájemci zkusili. 

Ať počítáte bez chyby! Váš UMAF

 

4.11.2020 Rozšiřování zlomků – nadpis si nepiš, máš ho od minule

  • pokračujeme ve cvičeních 8 - 12 strana 14. 15.
  • Zde se objeví dva pracovní listy v 9.45 na domácí úkol  Zlomky úvod 1     Zlomky rozšiřování  7 
  • Skype vysílání, nejprve se všichni pozdravíme, pak su Vás budu po skupinkách volat a vysvětlovat Vaše dotazy.

Pracovní listy mi zatím neposílejte, UMAF

 

Připrav si psací potřeby, tužku, pastelky, nalistuj si v učebnici str.13

2.11.2020 Rozšiřování zlomků – nadpis si napiš až po opakovací rozcvičce!!!!

- Opakovací rozcvička (10min):
(písemně do sešitu)

  1. napiš definici zlomku (co je to zlomek) - …..…(tvoje odpověď)…………
  2. z čeho se skládá zlomek: …..…(tvoje odpověď)…………
  3. u cvičení 1/ str. 13 urči, který zlomek je větší než jedna, menší než jedna a zapiš pomocí nerovnosti  vzor: ¼ <1 (zde zadání neopisuj a napiš jen nerovnosti podle vzoru)
  4. Zlomek je roven 1 když má: …..…(tvoje odpověď)…………
  5. Zlomek se rovná nula, když……doplň…….

Kdo je hotov napíše si nadpis a čte si A, B,C str. 13

Rozšiřování zlomků

a čeká na skype připojení v 8hod a ½ hod

  • budeme opisovat obě tabulky str.13 a větu o rozšiřování se naučíme zpaměti!
  • řešíme do sešitu cvičení 1 – 5/ str. 13, 14
  • DÚ6, 7/str.14

Váš UMAF

 

23.10.2020 Znázornění zlomků na číselné ose - skype vysvětlování  (10:20h)

Informace pro žáky, kteří se dnes nezúčastnili skype výuky (David, Vojta).

Do 2.11.2020 mi doručí Vojta a David ofocenou práci v matematice od 14.října do 23. října. Zasíláte na uvedené kontakty - jsou v úvodní hodině 14.10.2020.

Pokud máte problém s technikou můžete práci přinést osobně do budovy ZŠ v úterý 3.11.2020 od 9 do13h .

ZBYTEK TŘÍDY CHVÁLÍM ZA SNAHU. Váš UMAF

 

22.10.2020 Znázornění zlomků na během úterka donesou do školy číselné ose 

Nejprve si zkontrolujte včerejší práci, odkaz je ve včerejší hodině "Řešení ke kontrole"

Včera jsme si při hodině řekli, že končime cvičením 7 str. 12, ti z vás co se nepřipojili k online výuce na skype a pracovali sami podle pokynů už by měli mít i cvičení  8 podle pokynů hotovo.

Pro všechny je dnešním písemným úkolem:

  • cv. 8 str. 12 narýsovat podle učebnice tužkou číselnou osu a zaznamenat do ní zlomky, dejte si záležet na grafické úpravě - bude součástí hodnocení vaší práce
  • cv. 8 str. 12 je složitější, když si nebudete vědět kam zlomek zařadit - můžete si spočítat číselno u hodnotu zlomku tím, že vydělíte čitatel : jmenovatel = číselná hodnota zlomku  (např:14/4  = 14:4=3,5 a to už na osu umístíte)
  • pod tento příklad si opíšete rámeček ze str. 12 

Pro dnešek je to vše, dnes skype výuka nebude, vysvětlíme si případné dotazy v pátek, kdy mi budete posílat ofocené úkoly.

Ať se vám úkoly daří, váš UMAF

21.10.2020   Zlomky větší než jedna 

Řešení ke kontrole

Do sešitu písemně:

  • Ústně A,B str 11
  • Cvičení 1 – 5 str. 11
  • Společně C – str. 12
  • Cv 6 – 8 (osu do sešitu si narýsujte TUŽKOU)
  • Zkontroluj si ve výsledcích str. 94

V 9:35 začne skype společná výuka. UMAF

19.10.2020   Zlomky (nadpis nepiš, máš jej z minulé hodiny) napiš si pouze datum 

Do sešitu písemně:

  • Cvičení 8 -11 str. 9
  • Cvičení 12 -13 str. 10
  • Zkontroluj si ve výsledcích str. 93

 

V 8:35 začne skype společná výuka. 

Váš UMAF

 

16.10.2020   Zlomky (nadpis nepiš, máš jej z minulé hodiny) napiš si pouze datum 

Do sešitu:

  • Kdo ještě nemá, dopočítá si příklady str 7 – cv. 10 - 14
  • Definice:  „Zlomek je jiný zápis pro dělení“ (umět zpaměti)
  • Rámeček str 8. Překreslit a zvýraznit
  • Cvičení 1 -3.str. 8
  • DÚ: 4. 5/str. 8

Váš UMAF

15.10.2020 ZLOMKY

Dnešní hodinu budete samostatně do sešitu cvičení 1- 14

Budu se s vámi jednotlivě spojovat pomocí Skype a kontrolovat zda si víte s cvičeními rady, po výuce vám sem dám vyřešená cvičení. Kontrolovat si můžete také ve výsledcích.

Ti co se mi včera nepřihlásili prosím o spojení.

Váš UMAF

 

 

14.10.2020   Pravidla práce v matematice na dálku 

Moji milí sedmáci, 

V následujících týdnech dálkové výuky vás budu úkolovat prostřednictvím webových stránek školy, kde najdou vše i ti, co nemají aktuální možnost ONLINE spojení

Základní škola Březník/třídy/VII. třída/matematika/

Zde budete nacházet pod datem dne úkoly na každodenní výuku. 

Úkoly budete řešit písemně do školních sešitů, stejným způsobem,  jako kdybych vás učil ve škole. Tato vaše práce bude hodnocena stejně jako vaše práce ve škole. I když v tuto mimořádnou dobu si plníte povinnou školní docházku bez přítomnosti v budově školy. 

Abych mohl kontrolovat a hodnotit Vaši každodenní práci, připomínám jak bude hodina matematiky v sešitě  vypadat: 

1) za okrajem sešitu je uvedeno datum (stejně jako v hodině)

2) uvedete nadpis

3) písemně vypracujete úkoly podle pokynů na webových stránkách do sešitu

4) rodič podepíše vaši práci 

 

  • V následujících týdnech výuky vás budu úkolovat prostřednictvím webových stránek školy (OF-LINE výuka, bez okamžitého spojení s vyučujícím, žák pracuje samostatně na zadaných úkolech z webu).
     
  • ON-LINE, komunikovat spolu budeme dohodnutým způsobem, zatím pomoci SKYPE, při problémech můžete volat na mobil 721 603 781. Tento způsob slouží ke konzultaci látky s vyučujícím, vysvětlení látky, odpovědi na vaše dotazy a ke skupinové komunikaci.
  • Spojením SKYPE, budu také kontrolovat, zda jste přítomni v hodině, protože nyní je distanční výuka povinná, rodiče žáka omlouvají.

S pozdravem váš učitel  matematiky Mgr. Jan Nešpor, spojení: umaf@zsbreznik.cz, SKYPE jméno "UMAF", mobil 721 603 781

Úkoly:

(navázání spojení):

  1. Na e-mail umaf@zsbreznik.cz mi napište prosím své jméno na skype a číslo na váš mobil, pro rychlé volání.
  2. Zavolej mi na SKYPE - na jméno UMAF 

Písemně

  1. Datum a nadpis napiš do sešitu a pod něj čtyři pravidla práce v mtematice.
  2. Kdo bude hotov, na papír si tužkou pod sebe napiš odpovědi ze strany 5/ A, B, C, a cvičení  1, 2, strana 6/cv. 3

Přeji si, ať se nám práce daří a těším se na brzké setkání ve škole!!!