Ve školském zákoně je nově zakotvena povinnost distanční výuky, ZŠ a MŠ Březník vydává tento doplněk školního řádu:
Povinnosti žáků
Žáci jsou povinni se řádně vzdělávat, jak prezenční, tak distanční formou výuky, při ní v míře odpovídající okolnostem.
Zákonný zástupce žáka je povinen doložit důvody nepřítomnosti žáka ve vyučování nejpozději do 3 kalendářních dnů od počátku nepřítomnosti žáka, jak při prezenční výuce, tak při distančním vzdělávání.
Žák je povinen být případě mimořádných opatření vybaven ochrannými prostředky dýchacích cest a používat je předepsaným způsobem.
Režim vyučovacích hodin a přestávek:
- rozvrh při prezenční výuce, je časovým vodítkem (všeobecně vzdělávací předměty budou ve stejnou dobu jako v rozvrhu), výchovy budou časově omezeny
- časové rozvržení distanční výuky odpovídá časovému rozvržení prezenční výuky viz ROZVRH HODIN a bude stanoveno vždy pro konkrétní případy na webu školy, např. odlišně při distanční výuce celé třídy, nebo kombinace distanční výuky pro jednu část třídy a prezenční výuku pro druhou část
- při distanční výuce budou vyučujícími respektována specifika tohoto způsobu vzdělávání, jako jsou odlišné technické vybavení a možnosti žáků, náročnost dlouhodobé práce s počítačem, dlouhodobé sledování monitoru, nevhodné držení těla, atd.
- délku výuky a přestávek stanovuje pedagog při distančním vzdělávání podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků, jejich schopnostem a reakcím.
Distanční vzdělávání škola zajistí podle možností svých a možností žáků:
- synchronní on-line výukou (pedagogický pracovník pracuje v určené době se skupinou žáků prostřednictvím domluvené komunikační platformy)
- asynchronní výukou (žáci pracují individuálně na zadaných úkolech, tempo a čas si volí sami);
- off-line výukou, bez kontaktů přes internet, a to buď předáváním písemných materiálů poštou či osobním vyzvedáváním, telefonicky,
- individuálními konzultacemi žáků a pedagogických pracovníků,
- komunikací pedagogických pracovníků se zákonnými zástupci žáků,
- zveřejněním zadávaných úkolů a následným zveřejněním správného řešení,
- informováním žáka o jeho výsledcích, poskytováním zpětné vazby, uplatňováním zejména forma-tivního hodnocení, a vedení žáka k sebehodnocení
- pravidelnou a průběžnou komunikací s žákem, způsobem odpovídajícím jeho možnostem, technickému vybavení a rodinným podmínkám,
- průběžnou kontrolní a hospitační činnost vedení školy.
Při distančním vzdělávání nelze realizovat vzdělávání v plném rozsahu plánovaném pro prezenční výuku, škola se zaměří především na stěžejní výstupy v českém jazyce, matematice a cizím jazyce. Priority ve vzdělávání budou operativně určovány podle délky distanční výuky, zda půjde o krátkodobé či dlouhodobé zákazy přítomnosti žáků ve školách.
Hodnocení výsledků vzdělávání
- Při distančním vzdělávání, zajišťovaném jakoukoli formou, žák vždy dostane zpětnou vazbu o výsledcích svého vzdělávání a plnění zadaných úkolů, je uplatňováno především formativní hodnocení
(Formativní hodnocení je orientováno na dosažení společného cíle žáka a učitele – podporuje další efektivní učení a kompletní porozumění probírané látce)., - jak klasifikačním stupněm, tak slovním hodnocením. Po uzavření určitých celků učiva je provedeno celkové hodnocení výsledků žáka při osvojování učiva tohoto celku.
Výsledky vzdělávání:
- prezenční formou jsou dokládány i písemnými pracemi žáka (testy, prověrky),
- při distanční výuce výsledky jeho práce ukládány ve formě osobní složky, v listinné, nebo digitální podobě (u učitele daného předmětu)
Zapojení žáka či nedostačující míra zapojení do distanční výuky bude individuálně řešena vyučujícím ve spolupráci s žákem a zákonným zástupcem, aby mohl být žák hodnocen klasifikačním stupněm.
V případě nezapojení se žáka do distanční výuky (vyjma omluvené absence), učitel předmětu informuje zákonného zástupce a oznámí tuto skutečnost vedení školy, aby mohlo být nalezeno uspokojivé řešen.
Zákonní zástupci jsou při distančním vzdělávání informováni průběžně, pravidelně ve stanovených intervalech, prostřednictvím
- komunikační platformy školy (web školy, e-maily, další smluvené komunikační prostředky),
- písemnou korespondencí, telefonicky, osobně.
V Březníku 9.10.2020
Datum vložení:
9. 10. 2020 14:04
Datum poslední aktualizace:
9. 10. 2020 14:23
Autor:
Mgr. Martina Kobrová