13. 5.
- dnes on-line hodina v 8.35 hodin na Teams
Než se spojíme, přečíst str. 95 - ZEMĚTŘESENÍ. Ústně si připrav sovičku 1 a 2.
Do sešitu si zapiš:
- co to je
- čím je vyvoláno
- hlavní zemětřesné oblasti
- co slouží k zaznamenávání otřesů
- čím se měří síla zemětřesení
- kde jsou nejsilnější otřesy
- co může způsobit v hornatých oblastech
Společná práce:
Sovičky 1 a 2, kontrola zápisu.
Opakování učiva - ČR, kraje ČR
Na příští hodinu si připrav následující testíky na opakování krajů ČR:
Z 9 - ČR - PL 1.jpg (2.54 MB), Z 9 - ČR - PL 2.jpg (1.54 MB), Z 9 - ČR - pl 3.jpg (1.68 MB)
Dnešní práci mně pošli.
______________________________________________________________________________________________
10. 5.
Přečíst str. 94 - TROPICKÁ CYKLONA. Do zápisu si napište:
- co to je
- kde se vyskytují nejčastěji
- co zvyšuje četnost jejich výskytu
2. Práce s mapou: na příští hodinu si zopakuj kraje ČR (názvy, krajská města polohu, významná města, povrch)
Ve čtvrtek se na ně budu ptát.
______________________________________________________________________________________________
6. 5.
Přečti si str. 93 - SVAHOVÉ PROCESY a EXTRÉMNÍ SUCHA.
Do sešitu si zapiš:
SVAHOVÉ PROCESY
- k čemu dochází a peoč
- co jsou sněhové laviny a kde k nim dochází
EXTRÉMNÍ SUCHA
- čím se projevují
- co je příčinou
- co je důsledkem
- co způsobuje neúroda
- co hrozí vysušené krajině
Za zápis vypracuj sovičku 5.
Práci mně pošli.
______________________________________________________________________________________________
3. 5.
Přečti si str. 92 - POVODNĚ. Do sešitu si napiš:
- proč vznikají
- k čemu dochází
- jak se lidé chrání
Zápis mně pošli.
______________________________________________________________________________________________
29. 4.
- dnes on-line hodina v 8.35 hodin na Teams
Než se spojíme, napiš si do sešitu nadpis PŘÍRODNÍ KATASTROFY
- přicházejí náhle a zanechávají po sobě obrovskou spoušť
- při odstraňování následků pomáhá humanitární pomoc (dobrovolné finanční sbírky a aktivní pomoc dobrovolníků)
- je nutná včasná a rychlá pomoc obyvatel
z učebnice si sám vypiš:
- co umožní varovné systémy
- co zahrnují preventivní opatření
______________________________________________________________________________________________
26. 4.
- dnes on-line hodina v 11.15 hodin na Teams
Přírodní katastrofy v ČR.
Přečti si str. 92 . Do sešitu si napiš odpovědi na sovičky 1 - 4.
______________________________________________________________________________________________
22. 4.
Podívej se do učebnice na str. 92 - 96, k jakým dochází přírodním katastrofám a potom zjisti na internetu, k jakým přírodním katastrofám dochází v ČR, v jakém roce to bylo, v jaké části naší republiky, jaké byly škody, atd. Zpracuj to ve wordu, stručně jen v bodech, žádné slohové cvičení a pošli mně na email nebo skype.
Příští hodinu o tom budeme diskutovat, co jste vyhledali.
Podívejte se na krátká videa:
https://www.youtube.com/watch?v=xIjGsqEROnA
https://www.youtube.com/watch?v=T7qAQGI-8So
______________________________________________________________________________________________
19. 4.
Přečti si str. 91 - UDRŽITELNÝ ROZVOJ. Zápis do sešitu napiš pomocí tučně zvýrazněných částí vět.
Za zápis vypracuj sovičku 5 a 6.
______________________________________________________________________________________________
15. 4.
- dnes on-line hodina v 8.20 hodin na Teams
Dnes bubeme opakovat Českou republiku. Zde máte pracovní listy, které vypracujete a pošlete mi je ke kontrole. Stačí psát jen odpovědi.
Z 9 - PL 1.jpg (4.04 MB), Z 9 - PL 2.jpg (4.09 MB), Z 9 - PL 3.jpg (2.88 MB)
______________________________________________________________________________________________
12. 4.
Přečíst str. 90 - DRUHOVÁ ROZMANITOST. Zápis do sešitu udělej pomocí tučně zvýrazněných částí vět. Zjisti, co je projekt NATURA 2000 a také napiš do sešitu. Za zápis napiš odpovědi na sovičky 3 a 4.
Dnešní práci mi pošli.
______________________________________________________________________________________________
8. 4.
Přečíst str. 89 - JAK CHRÁNÍ ZEMI OZÓNOVÁ VRSTVA a podle tučně zvýrazněných částí vět si zapište zápis.
Podívejte se na krátká videa.
https://www.youtube.com/watch?v=SINd2axjisU
https://www.youtube.com/watch?v=OE8ZWesSCk4
https://www.youtube.com/watch?v=NEq4bBo0nSo
Dnešní zápis a zápisy z 25 . 3 a 29. 3. mi pošli ke kontrole.
______________________________________________________________________________________________
29. 3.
Přečíst str. 88 - 89. Do sešitu napiš větší nadpis GLOBÁLNÍ ZMĚNY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ. Pod něj nadpis GLOBÁLNÍ ZMĚNY KLIMATU.
Do zápisu si napiš, s čím souvisejí, k čemu dochází.
SKLENÍKOVÝ EFEKT
Zápis podle tučně zvýrazněných částí vět.
Nakreslit obr. Schéma skleníkového efektu na str. 88.
______________________________________________________________________________________________
25. 3.
- dnes on-line hodina v 8.20 hodin na Teams
1. Referáty - dokončení
2. Přečíst str. 86 - 87 - ČLOVĚK SVOU ČINNOSTÍ KRAJINU PŘETVÁŘÍ.
3. Podle tučně zvýrazněných částí vět si napište zápis.
______________________________________________________________________________________________
22. 3.
- dnes on-line hodina v 11.15 hodin na Teams
1. Přednes referátů. V příloze máte jejich seznam uspořádaný podle vašeho abecedního seznamu. Referáty Z9.docx (13.55 kB)
2. Přečíst str. 86 KRAJINA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. Do zápisu si napište:
- co je krajina
- barevné schéma, na jaké složky dělíme krajinnou sféru a co do každé složky patří
- odpověď na sovičku 1 na str. 86
Dnešní zápis a zápis z 18. 3. mi pošli.
______________________________________________________________________________________________
18. 3.
- dnes on-line hodina v 8.25 hodin na Teams
1. Přečíst str. 82 - 84 a podle tučně zvýrazněných částí vět si napište zápis do sešitu.
2. Do sešitu ze zadu vypracuj opakování na str. 85. Vypracuj úkol 2, 3a, c, f, 4. Piš otázku a odpověď nebo odpovídej celými větami, aby bylo jasné, že víš, na co odpovídáš.
Opakování mi pošli.
Na pondělí si připravte referáty zadané na dnešní hodině.
______________________________________________________________________________________________
15. 3.
1. Přečíst str. 80 - 81 MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÁ INTEGRACE. Do zápisu si opiš shrnutí ze str. 81 dole a potom si opište Organizace pracující na základě hospodářské integrace ze str. 80 dole. Pokud máš možnost, zkopíruj si k tomu i mapu na stejné straně. Pokud ne, napiš si ke každé organizaci, které země sdružuje nebo v jakém světadílu, pokud to není jasné z jejího názvu.
2. Pro zopakování vašich znalostí vypracujte test Austrálie a Antarktida. Nemusíš opisovat otázky, stačí napsat správné odpovědi.
Test - Austrálie a Antarktida.jpg (3.69 MB)
Dnešní práci mi pošlete.
______________________________________________________________________________________________
11. 3.
- dnes on-line hodina v 8.20 hodin na Teams
Dnes začínáme nové téma - PROPOJENOST SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ. Napište si to jako větší nadpis a pod něj si napište nadpis dnešní hodiny MEZINÁRODNÍ OBCHOD. Přečtěte si str. 78 - 79. Do zápisu si napište:
- co je mezinárodní obchod
- která jsou hlavní centra světového obchodu
- co je obchodní bilance a aktivní obchodní bilance
- co je monokulturní hospodářství a pro jaké země je typické
- co vyvážejí hospodářsky vyspělé země
- vysvětli pojmy: kvóty, cla
Za zápis napiš odpověď na sovičku 1na str. 78 a sovičku 2 na str. 79.
Dnešní zápis mi pošli.
______________________________________________________________________________________________
8. 3.
Do sešitu ze zadu vypracuj opakování SLUŽBY A CESTOVNÍ RUCH na str. 77. Vypracuj úkol 1, 2, 3, 4, 5, 6 a 7. Piš otázku i odpověď nebo odpovídej celými větami, aby bylo jasné, že víš, na co odpovídáš. Samotné odpovědi neuznávám.
Vypracované opakování a práci z minulé hodiny mi pošli.
______________________________________________________________________________________________
4. 3.
- dnes on-line hodina v 8.20 hodin na Teams
Přečtěte si str. 76 - HLAVNÍ OBLASTI CESTOVNÍHO RUCHU a do zápisu si napište:
- jak jsou rozmístěny, v jakých podnebných pásech leží nejnavštěvovanější oblasti
- kam jezdí nejvíce turistů a co je cílem jejich návštěvy
Za zápis vypracuj sovičku 7, 8 a 9.
Podívejte se na krátké video.
https://www.youtube.com/watch?v=zMxs1f_y7OA
______________________________________________________________________________________________
1. 3.
Přečtěte si str. 74 - 75. Do zápisu si napište:
SLUŽBY
- jak je dělíme a co zajišťují
- na čem závisí nabídka služeb
- co patří do výrobních a co do nevýrobních služeb
CESTOVNÍ RUCH (turismus)
- Opiš si schéma ze str. 75 nahoře - ROZVOJ CESTOVNÍHO RUCHU OVLIVŇUJÍ
- jak dělíme cestovní ruch podle hospodářské prospěšnosti a jaký turismus tím označujeme
- opiš si typy cestovního ruchu a vypracuj k nim sovičku 5
Práci mi pošli.
______________________________________________________________________________________________
25. 2.
1. Do sešitu ze zadu vypracujte opakování ze str. 73, úkol 1, 2, 3a, c, f. Piš otázku i odpověď nebo odpovídej celými větami, aby bylo jasné, že víš, na co odpovídáš. Samotné odpovědi neuznávám.
2. Práce s atlasem: vytiskni si mapy z přiloženého souboru, vyhledej v atlasu splavné řeky Evropy, Asie, Severní a Jižní Ameriky a Afriky, zvýrazni je v mapách a napiš k nim názvy. K mapám potom napiš, do jakého oceánu se tebou zvýrazněné řeky vlévají. Mapy si vlep do sešitu.
Slepé mapy.docx (795.47 kB)
Dnešní práci mi pošli.
______________________________________________________________________________________________
22. 2.
Přečtěte si str. 71 a 72 - POTRUBNÍ A SPECIÁLNÍ DOPRAVA, SPOJE a NEGATIVNÍ VLIVY DOPRAVY.
Do zápisu si napište:
POTRUBNÍ A SPECIÁLNÍ DOPRAVA
- k čemu slouží
- co sem řadíme
SPOJE
- co označujeme jako spoje
- co sem patří
- co se používá k přenosu
NEGATIVNÍ VLIVY DOPRAVY
- jaký je negativní vliv dopravy na životní prostředí
Na závěr zápisu si nakreslete nebo zkopírujte a nalepte grafy ze str. 72 - využití dopravních prostředků v osobní a nákladní dopravě ve světě.
Dnešní práci mi pošlete.
______________________________________________________________________________________________
18. 2.
1. Dnes si přěčtěte str. 69 a 70 - VODNÍ DOPRAVA a LETECKÁ DOPRAVA a udělejte si zápis podle tučně zvýrazněných částí vět.
2. Na internetu vyhledej informace o nějakém známém (velkém) přístavu a o nějakém letišti, zjisti o nich informace a napiš o nich referát. Rozsah referátu bude minimálně 1 strana A4. Referát bude obsahovat i obrázky.
Práci mi pošlete.
______________________________________________________________________________________________
15. 2.
Přečti si str. 67 a 68 a zapiš si do sešitu , co je SILNIČNÍ a ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA.
Dnešní práci mi pošli a pošli i práci z 8. a 11. 2.
______________________________________________________________________________________________
11. 2.
1. Do sešitu dozadu ypracujte opakování na str. 65, úkol 1, 2, 3. Piš otázku i odpověď nebo odpovídej celými větami, aby bylo jasné, že víš na co odpovídáš. Samotné odpovědi neuznávám.
2. Přečti si str. 66. Do sešitu napiš nadpis DOPRAVA
- přesun osob nebo nákladu
- můžeme ji dělit podle: objektu přepravy
druhu dopravního prostředí (komunikace)
dtuhu dopravního prostředku
Opiš nebo zkopíruj a nalep barevné schéma dělení dopravy.
Napiš si, co je dopravní síť, dopravní uzel, dopravní infrastruktura.
______________________________________________________________________________________________
8. 2.
Přečtěte si str. 61 - 64 - SPOTŘEBNÍ PRŮMYSL a udělejte si zápis podobně jako u zpracovatelského průmyslu z minulé hodiny. Využívejte tučně zvýrazněné části vět.
______________________________________________________________________________________________
28. 1.
Prečtěte si str. 58 - 60 - ZPRACOVATELSKÝ PRŮMYSL.
A. Hutnický průmysl
Do zápisu si napište:
- co zpracovává a vyrábí
- jak ho rozdělujeme a ke každému odvětví si vypište informace podle tučně zvýrazněných částí vět
B. Strojírenský průmysl
- největší průmyslové odvětví
dále si napište:
- jak ho dělíme a udělejte si k tomu zase výpisky
C. Chemický a gumárenský průmysl
- co vyrábí
- na jaké podobory ho dělíme a čím se každý podobor zabývá
D. Průmysl stavebních hmot
Dnešní zápis a zápisy z 21. 1. a 25. 1. mi pošlete.
______________________________________________________________________________________________
25. 1.
Přečtěte si str. 53 - 57 TĚŽEBNÍ A ENERGETICKÝ PRŮMYSL.
A. Těžební průmysl
Do zápisu si napište:
- co zajišťuje
- odkud pochází nejvíce nerostných surovin
- nejvýznamnější ložiska nerostných surovin
- do jakých skupin dělíme těžené nerostné suroviny
- potom si opište barevná schémata na str. 54
B. Energetický průmysl
- co zajišťuje
- rozdělení elektráren podle zdroje energie
- obnovitelné zdroje energie
______________________________________________________________________________________________
21. 1.
- dnes on-line hodina v 8.25 hodin na Teams
Dnes si přečtete str. 51 - 52.
Zápis:
LOKALIZAČNÍ FAKTORY
- souhrn vhodných podmínek pro průmyslové závody nazýváme lokalizaní faktory
(opište si schéma ze str. 51)
- podle lokalizačních faktorů vznikají oblasti specializované na 1 druh výroby nebo průmyslové oblasti s koncentrací různých druhů průmyslové výroby
- při změně některého lokalizačního faktoru mohou průmyslové závody zanikat
PRŮMYSLOVÉ OBLASTI SVĚTA
- z průmyslových závodů vznikají průmyslové zóny a průmyslová střediska
Hlavní světové průmyslové oblasti:
(opiš z učebnice str. 52)
Významné průmyslové oblasti:
(opiš z uč. str. 52)
Nové průmyslové oblasti:
(opiš z uč. str. 52)
______________________________________________________________________________________________
18. 1.
1. Vypracujte opakování na str. 49, úkol 2, 3a, b, c, d, e. Piš otázku i odpověď nebo odpovídej celými větami, aby bylo jasné na co odpovídáš. Samotné odpovědi neuznávám.
2. Přečti si str. 50. Napiš si větší nadpis PRŮMYSL. Pak bude podnadpis STRUKTURA PRŮMYSLU.
Zápis:
- průmyslová výroba zpracovává suroviny na polotovary a dále na výrobky
- průmysl dělíme na 3 průmyslová odvětví: (vypiš z učebnice)
- průmysl dělíme také na: těžký (těžební a zpracovatelský) - produkty slouží k další výrobě
lehký (spotřební) - k přímé spotřebě obyvatel
Nyní si opište schéma, jak průmysl dělíme, ze str. 50.
______________________________________________________________________________________________
14. 1.
Přečtěte si str. 48 - LESNÍ HOSPODÁŘSTVÍ.
Do zápisu si napište:
- k čemu se používá dřevo
- opiš si schéma význam lesa
- odkud pochází největší množství dřeva
- proč jsou káceny tropické deštné lesy.
A jako druhý úkol dnes budete mít vypracovat referát. Referát bude psaný ve wordu a bude obsahovat i obrázky. Rozsah textu bude 3/4 až 1 stránka (podle velikosti písma). Referát se bude týkat nějakého místa, které jste v loňském roce navštívili, nebo jste toužili navštívit, ale protikovidová opatření vám to neumožnila.
Referát mi pošlete nejpozději v pátek.
______________________________________________________________________________________________
11. 1.
Přečtěte si str. 45 - 47.
EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ
Do zápisu si napište:
- na co klade důraz
- jak se místa takového hospodaření nazývají
- přesná pravidla hospodaření
- jak se nazývají produkty ekologického hospodaření
- jakou ochrannou známku tyto produkty získají
VODNÍ HOSPODÁŘSTVÍ
Do zápisu:
- k čemu slouží vodní díla
- co se k vodním dílům řadí
- jak se využívá oceánská voda
RYBOLOV
Do zápisu:
- jak ho dělíme
- co kromě ryb je také významnou součástí stravy obyvatel
- do jakých oblastí se mořský rybolov soustřeďuje
- nejvyhledávanější mořské ryby
- které země mají největší roční úlovky ryb
- jak fungují rybí farmy
- sladkovodní rybolov
______________________________________________________________________________________________
7. 1.
Přěčtěte si str. 42 - 44 - ŽIVOČIŠNÁ VÝROBA.
Zápis:
- chov hospodářských zvířat pro obživu lidí a dodává suroviny suroviny pro různá průmyslová odvětví
- v málo rozvinutých zemích a těžce dostupném terénu - jako tažný a dopravní prostředek
( nyní si udělejte schéma ŽIVOČIŠNÁ VÝROBA)
Druhy hospodářských zvířat
(udělejte si sami výpisky co se chová, kde a pro co)
Typy chovu hospodářských zvířat
(vypiš si s jakými typy chovu se můžeme setkat a kde)
Zápis 4.1. i 7.1. mi pošlete.
______________________________________________________________________________________________
4. 1.
Přečtěte si str. 41 - DRUHY UŽITKOVÝCH ROSTLIN, prohlédněte si mapu pěstovaných obilnin ve světových obilnicích a tabulku největších producentů pšenice, kukuřice a rýže. Opište si do sešitu schéma, jak užitkové rostliny rozdělujeme i s příklady plodin v závorkách.
Zápis pokračuje:
- nejdůležitější druh užitkových rostlin - OBILNINY - zajišťují obživu obyvatel (hlavní obilniny jsou pšenice, rýže, žito, ječmen, oves, proso, kukuřice)
- světové obilnice (největší obilnářské oblasti) - (vypište si je z textu nebo podle mapky na str. 41)
______________________________________________________________________________________________
26. 11.
Dnes vás čeká opakování na str. 32. Opakování vypracujte do sešitu ze zadu. Piš otázku a odpověď nebo odpovídej celou větou, aby bylo jasné, že víš, na co odpovídáš. Do konce hodiny mi vypracovanou práci pošli.
______________________________________________________________________________________________
23. 11.
Další téma jsou POLITICKÉ A VOJENSKÉ ORGANIZACE. Přečtěte si o nich v učebnici na str. 29 - 31.
Ke každé si udělejte výpisek pomocí tučně zvýrazněných částí vět.
______________________________________________________________________________________________
19. 11.
Dnes si přečtěte str. 24 - 28 a do zápisu si opište oranžový rámeček na str. 28.
Jako nadpis si napište VÝVOJ POLITICKÉ MAPY SVĚTA.
______________________________________________________________________________________________
16. 11.
Dnes budete pracovat na str. 23. Pozorně si tuto stranu přečtěte a do zápisu si napište:
- co je národní stát a napište si z učebnice i příklady národních států
- co je multikulturní stát a zase k němu příklady
______________________________________________________________________________________________
12. 11.
Dnes budete pracovat na str. 22. Přečtěte si tuto stranu a udělejte si zápis podle následujících bodů.
TYPY STÁTŮ PODLE SPRÁVNÍHO ČLENĚNÍ
- Opište si barevné schéma nahoře.
- Potom si k jednotlivým typům států napište vysvětlení ze str. 22.
- Na závěr vypracujte písemně sovičku 4 na str. 22.
- Dnešní práci a práci z minulé hodiny pošli ke kontrole (někteří už minulou hodinu poslali)
______________________________________________________________________________________________
9. 11.
Přečtěte si str. 19 dole - 21. Jedná se o kapitoly týkající se typů států podle různých hledisek.
Napište si vždy nadpis a opište si barevná schémata, která jsou u každé kapitolky uvedena. Pro vysvětlení pojmů ze schémat, které neznáte, si je do zápisu dopište (do schématu nebo pod ně na odrážky) Např. máš svrchovaný stát - Dopíšeš si - není podřízen žádné jiné státní moci nebo absolutistická monarchie - moc panovníka není omezena ústavou.
Milí deváťáci, najděte si mě na skype pod emailem mala.breznik@seznam.cz.
______________________________________________________________________________________________
5. 11.
Dnes začínáte nové téma Politický zeměpis.
Přečtěte si str. 18 a str.19 po Typy států podle suverenity.
Jako nadpis si napište: STÁTY A JEJICH SESKUPENÍ
Do zápisu si napište zelené a modré schéma - Společné znaky všech států a Kritéria, podle kterých stát charakterizujeme.
Potom si napište: Státy s největším počtem obyvatel a vyhledejte si 4 nejlidnatější státy a jejich počty obyvatel na internetu, aby počet byl z posledních let (ne 11 let starý, jak to máte někteří v učebnicích). Potom si napište druhou tabulku - Státy s největší rozlohou.
STÁTNÍ HRANICE
- myšlená čára, odděluje území dvou států nebo území státu a širého moře
a) přirozená (např. řeky, hory)
b) umělá (např. využití poledníků, rovnoběžek)
- každý stát má hranici i ve vzdušném prostoru - kolmo vzhůru k pozemní hranici
CO JE STÁT A ČÍM SE VYZNAČUJE
Z učebnice si napiš: - co je stát (2. odstavec na str. 19, první 2 řádky).
- co stát může díky svému mezinárodnímu uznání
- co má každý stát
______________________________________________________________________________________________
2.11.
Přečtěte si str. 16 - KONTRASTY MEZI MĚSTY
Do zápisu si napište, jak je to ve světových metropolích a jak v rozvojových zemích.
Ze strany 17 si vypracujte a naučte opakování.
______________________________________________________________________________________________
22. 10.
Dnes si přečtěte str.14 a15.
VÝVOJ MĚSTA
do zápisu zapiš:
- co je urbanizace
- jak je to v hospodářsky vyspělých zemích a jak v rozvojových zemích
- co je suburbanizace
- co je reurbanizace
ŽIVOT VE MĚSTECH
do zápisu:
- společné znaky ve většině měst Evropy a v Severní Americe
- které části se dnes rozvíjejí nejrychleji
- funkce jednotlivých městských čtvrtí
ÚZEMNÍ PLÁN
do zápisu:
______________________________________________________________________________________________
19. 10.
Pokračujte stranou 13 - MĚSTO A VENKOV.
- zapište si funkce sídel
- rozdíl mezi venkovskými a městskými sídly
- hierarchii sídel
- nakreslete do sešitů hierarchie sídel na str. 13 uprostřed
______________________________________________________________________________________________
15.10.
- Přečíst si strany 11-12 ROZMÍSTĚNÍ OBYVATELSTVA.
- Udělat zápis podle tučně zvýrazněných částí vět.
______________________________________________________________________________________________
12. 10.
Dnes máme téma: VĚKOVÁ STRUKTURA OBYVATELSTVA
Přečtěte si stranu 10.
Zde máte zápis, který si podle učebnice doplňte a přepište do sešitů.
- životní úroveň obyvatelstva se ve vyspělých státech .........
- porodnost se snižuje
- lidé se dožívají ........ ........ a zvyšuje se ....... ....... .......
- zvyšuje se průměrný věk obyvatelstva = .......... ........
- v málo rozvinutých zemích - vyšší ........ a nižší ......... ....... ........
Úkol: Prohlédni si věkové pyramidy a písemně odpověz na zadané úkoly!
Rozdělení obyvatelstva podle věku
- dělí se do 3 skupin: (vypiš do sešitů, včetně věku)
1.
2.
3.
Vypracovanou práci pošli na email.
Vysvětlení věkových pyramid:
1. znázorňuje vyspělou zemi - Německo, 2. málo rozvinutý stát - Etiopii.
Každá je rozdělena na muže a ženy. Dole jsou počty obyvatel v % a mezi nimi je vždy věk (od - do).
Každý řádek je pro daný věk. Nejdříve máš věk 0-9. Podíváš se, kolik je v tomto věku v Německu a kolik v Etiopii (v %) a zapíšeš do sešitu. Pak 70-79 atd.