ZŠ a MŠ Březník
Základní škola
a mateřská škola Březník

Základní škola a mateřská škola Březník hledá pracovníka úklidu na odpolední směnu, úvazek 2 hodiny. Jedná se o úklid učeben základní školy v 1. patře.
Nástup možný od 1. května.

Informace pro zájemce na čísle 721 603 781nebo osobně v ZŠ Březník.

Německý jazyk

Důležité webové stránky:

Online slovník - https://slovniky.lingea.cz/

Online cvičení z němčiny - https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/index.htm

Milí žáci, 

během distanční výuky se mnou prosím komunikujte přes e-mail nebo Skype.  Měli by jste mě najít pod jménem Lucie Kohoutová. Můžete kontaktovat přes e-mailovou adresu kohoutovazsbreznik@seznam.cz. Také je možné komunikovat přes program MS Teams.

Během distanční výuky sledujte prosím pozorně tuto stránku! Dohledáte zde informace o učivu, které jsme probírali v hodině a samozřejmě všechny úkoly a práci, kterou máte splnit. Je velmi pravděpodobné a stane se, že někdo z nás bude mít technické problémy s připojením na internet nebo s počítačem. Z toho důvodu píšu všechny důležité informace na tuto stránku, aby jste si je mohli kdykoliv dohledat. 

Děkuji. 

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Jak si zpříjemnit učení německého jazyka? 

V cizím jazyce se nemusíte jen biflovat nazpamět všechna slovíčka nebo se učit gramatiku. Učit se dá i zajímavější a zábavnější formou. Hlavní je, aby jste se cizím jazykem, co nejvíce obklopili.

Mám pro vás několik tipů, které vám mohou hodně pomoci se zdokonalováním se v němčině (funguje to samozřejmě na všechny cizí jazyky):

1. Pravidelně poslouchejte německé písničky - nemusíte rozumět tomu, co se v písničkách zpívá. Prostě jen poslouchejte, pustě si hudbu jako zvukovou kulisu nebo u ní relaxujte. Při pravidelním poslouchání písniček se zlepšuje cit pro výslovnost a také se aktivuje slovní zásoba. Ač se to nezná, tak váš mozek vše vnímá a díky tomu se budete němčině zlepšovat. 

Existuje velké množství hudebních interpretů a na výběr máte ze všech různých hudebních žánrů. Zkuste si pustit hudbu od interpetů jako jsou například Rammstein, Wincent Weiss, Helene Fischer, Revolverheld, Silbermond, Max Giesinger, Johaness Oerding, Clueso, Tom Beck, Tokio Hotel, Killerpilze... 

2. Pusťte si německé filmy nebo seriály s českými titulky nebo s německými titulky či bez titulků - filmy vám dokážou pomoci s rozvojem slovní zásoby. Díky nim se učíte nová slovíčka. Také se díky nic naučítě gramatiku a samozřejmě i správnou výslovnost. Pokud máte doma k dispozici např. Netflix, tak máte velkou výhodu, protože naprostá většina filmů a seriálů, které tam jsou, můžete bez problémů přepnout na německý dabing s českými titulky.

Tipy na německé filmy: Fakju Goethe, Der geilste Tag, Hot Dog, Vier gegen die Bank, 100 Dinge, Der Nanny, Schlussmacher, Kokowääh, Honig im Kopf, Knockin´ on haven´s door, Dieses bescheuerte Herz, Freaks: You´re one of us a další německé filmy najdete ZDE.

Tipy na seriály: Alarm für Cobra 11, Kommissar Rex, Babylon Berlin další seriály najdete ZDE.

3. Sledujte německé Instagramy nebo Facebook - může to být profil vaší oblíbené hudební skupiny nebo profil nějaké slavné osobnosti např. herci, fotbalisté, sportovci... Skvělé jsou také cestovatelské profily nebo nějaké vzdělávací. Není nutné, aby jste rozuměli všemu, co na profilech píšou nebo říkají, ale i přesto vám pomůžou s budováním slovní zásoby nebo porozumíte lépe gramatickým pravidlům.

Tipy na instagramové profily: cobraeleven_erdogan, tombeckphotos, rammsteinofficial, wincentweiss, dfb_team, m10_official, visitaustria, germanytourism, knallerfrauensat1, meme.auf.deutsch, dw_deutschlernen ...

4. Používejte častěji slovník - pokud narazíte na internetu, v písních, ve filmech, na sociálních sítích nebo kdekoliv jinde na nějaké slovíčko, které neznáte, najděte si jeho překlad ve slovníku. Nepřekládejte si celé věty v překladači. Raději si ve slovníku najděte jedno slovíčko a poté zkuste odhadnout význam věty. Brzy zjistíte, že nemusíte znát všechna slovíčka na to, aby jste větě porozuměli...

Děkuji. 

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

Probírané učivo

14. 5. 

  • závěrečné opakování

...............................................................................................................................................................

10. 5. 

  • závěrečné opakování

...............................................................................................................................................................

7. 5. 

  • učebnice str. 60/ cv. 1, 2 
  • pracovní sešit str. 52/ cv. 1

...............................................................................................................................................................

3. 5. 

  • Kuchtění - pizza

...............................................................................................................................................................

31. 5. 

  • procvičování tématu Meine Schule - hra Riskuj! 
  • učebnice str. 60/ cv. 1

...............................................................................................................................................................

27. 5. 

  • procvičování tématu Meine Schule - hra Riskuj!

 

..............................................................................................................................................................

24. 5. 

  • procvičování slovíček, otázek a odpovědí
  • projektový úkol: Meine Schule (vyprávění o škole)

...............................................................................................................................................................

20. 5. 

  • projektový úkol: Meine Schule (plánek školní budovy)

...............................................................................................................................................................

17. 5. 

  • opakování učiva z lekce 2.1

...............................................................................................................................................................

13. 5. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 11. 15 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • test na lekci 2.1
  • úkol: Fragenbogen (dotazník) 

Do sešitu si přepiš tyto otázky a napiš k nim odpověď. 

1. Wie heißt deine Geschichtelehrerin? 

2. Was unterrichtet Frau Kohoutová? 

3. Was machst du in Mathematik? 

4. Wer unterrichtet Tschechisch? 

5. Magst du Musik? 

Tento úkol mi nemusíš posílat, zkontroluji ho příští týden, až vrátíte do školy. 

Pozn. Příští týden budu kontrolovat pracovní sešity! Pokud ti chybí některá cvičení z online hodin, tak je potřeba si vše dokončit a dodělat! 

...............................................................................................................................................................

10. 5. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • učebnice str. 56/ cv. 13
  • poslech: učebnice str. 57/ cv. 18

Nahrávka k poslechu: 1-057.mp3 (806.47 kB)

  • Procvičování učiva, které se objeví v testu: 

1. PL_7_varianta_A_lehci.pdf (554.08 kB)

Řešení: PL_7_varianta_A_lehci_reseni.pdf (580.85 kB)

2. PL_7_varianta_B_obtiznejsi.pdf (560.02 kB)

Řešení: PL_7_varianta_B_obtiznejsi_reseni.pdf (585.8 kB)

 

Úkol na odevzdání: pracovní sešit str. 51 (celá) 

Ve čtvrtek 13. května píšeme test na učivo z lekce 2.1. Zaměř se na slovíčka, členy (der, die, das), časování sloves (haben, unterrichten, rechnen, reden), předložky (um, am, von ... bis).

 

...............................................................................................................................................................

6. 5. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • test na slovíčka z lekce 2.1 
  • časování sloves unterrichten, rechnen, reden
  • pracovní sešit str. 49/cv. 13 + str. 50 (celá)

 

Úkol na odevzdání: 

  • pracovní sešit str. 51 (celá) - Dein Stundenplan

Hotovou práci ofoť nebo oskenuj a pošli mi nejpozději do pondělí 10. května. 

 

...............................................................................................................................................................

3. 5. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

1. Diskussion - Wie findest du...? 

Wie findest du Mathematik? Ich finde Mathematik schwierig. 

Wie findest du Deutsch? Ich finde Deutsch toll. 

Was ist dein Lieblingsfach? Mein Lieblingsfach ist Deutsch. 

3. pracovní sešit str. 48/ cv. 10

4. pracovní sešit str. 49/ cv. 11

POSLECH: 1-061.mp3 (945.41 kB)

 

Ve čtvrtek 6. května si v on-line hodině napíšeme testík na slovíčka z lekce 2.1. Všechna slovíčka najdete v učebnici na str. 58 - 59. Zaměř se na správné členy (der, die, das)!

...............................................................................................................................................................

29. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • Diskussion - Welche Fächer habt ihr? 
  • učebnice str. 54/ cv. 11

Text k videu k nahlédnutí zde: Transkripce_video_2.1.pdf (505.31 kB)

  • učebnice str. 55/ cv. 12, 13, 14

 

 

...............................................................................................................................................................

26. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • pracovní sešit str. 46/ cv. 6 b, c
  • pracovní sešit str. 47/ cv. 7, 8

Poslech str. 47/ cv. 7 : 1-058.mp3 (727.72 kB)

Poslech str. 47/cv. 8 : 1-059.mp3 (1.03 MB) 

 

...............................................................................................................................................................

22. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka

  • test na číslovky
  • pracovní sešit str. 46/ cv. 6a (Ellas Fächer)

 

Úkol na odevzdání: 

Dnes je poslední termín na odevzdání úkolu z minulé hodiny - pracovní sešit str. 45 (celá)!

 

...............................................................................................................................................................

19. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • opakování - člen určitý (der, die, das) 
  • učebnice str. 52/cv. 5

Poslech: 1-050.mp3 (726.03 kB)

  • učebnice str. 52/cv. 6 a, b
  • časování slovesa haben 

ich habe                                  wir haben

du hast                                   ihr habt

er/sie hat                                sie haben

 

Úkol na odevzdání: 

1. pracovní sešit str. 45 (celá) 

Vyplň všechna tři cvičení. Stránku ofoť nebo oskenuj a pošli mi (nejpozdější termín odevzdání je ve čtvrtek 22. dubna).

 

Ve čtvrtek 22. dubna budeme psát testík na číslovky! 

Procvičování: 

1. https://wordwall.net/resource/5471624/zahlen-10-100

2. https://wordwall.net/resource/7133409/%C4%8D%C3%ADslovky-zahlen

3. https://wordwall.net/resource/1991045/n%c3%a9met/zahlen

4. https://wordwall.net/resource/9374070/zahlen-%C4%8D%C3%ADslovky

 

...............................................................................................................................................................

14. 4.  DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • učebnice str. 51/ cv. 2
  • člen určitý (der, die, das)
  • pracovní sešit str. 43, str. 44 (všechny úkoly)

sdílená tabule z hodiny: 

členy

haben

 

...............................................................................................................................................................

12. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 hodin na Teamsech. 

 

 On-line výuka: 

Poslech: 1-047.mp3 (1.16 MB)

 

...............................................................................................................................................................

8. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.45 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • Společně si projdeme nejčastější chyby, které jste udělali v testu, který se psal 25. 3. a vysvětlíme si, jak mělo vypadat správné řešení
  • Kreuzworträtsel (křížovka): https://wordwall.net/resource/13709820/ostern
  • Přepiš si tato slovíčka do sešitu: 

das Ostern - Velikonoce

Frohe Ostern - Veselé Velikonoce

der Gründonnerstag - Zelený čtvrtek

der Karfreitag - Velký pátek

der Ostermontag - Velikonoční pondělí

das Osterei - velikonoční vejce

die Ostereier - velikonoční vajíčka

die Osterrute - pomlázka

der Korb - koš

der Osterhase - velikonoční zajíček

der Osterlamm - beránek

das Osterbrot - mazanec

 

 

..............................................................................................................................................................

29. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

 

Úkol na odevzdání: 

Vytvoř myšlenkovou mapu na téma: das Ostern (Velikonoce)

Piš do sešitu!

Napiš, co nejvíce slov, která tě napadnou v souvislosti se slovíčkem das Ostern (Velikonoce). Čím více slov, tím lépe. Mohou to být nejen podstatná jména, ale klidně i slovesa či přídavná jména. 

Slovíčka piš nejprve česky a poté si k nim dohledej německý překlad pomocí slovníku.  Doporučuji použít internetový slovník https://slovniky.lingea.cz/

Myšlenkovou mapu si můžeš hezky vyzdobit a namalovat k ní různé obrázky.

Mapu ofoť nebo oskenuj a pošli mi nejpozději do středy 31. března. 

 

Pokud nevíš, jak by taková myšlenková mapa měla vypadat, tak pod tímto textech najdeš dvě ukázky pro inspiraci. 

mapa

mapa

mapa

...............................................................................................................................................................

25. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • test (lekce 1.1, 1.2, 1.3)

 

...............................................................................................................................................................

22. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 hod. na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • příprava na test (ve čtvrtek 25. března si v hodině napíšeme testík na učivo z lekce 1.1, 1.2 a 1.3) 

V testu se může objevit toto učivo: 

- pozdravy

- Wie geht´s dir? Mir geht´s sehr gut. 

- Otázky a odpovědi (Wie heißt du? Ich heiße..., Wo wohnst du? Ich wohne in..., Woher kommst du? Ich komme aus..., Wie alt bist du? Ich bin... Was magst du? Ich mag... Was spielst du? Ich spiele... Wie findest du Rammstein? Ich finde Rammstein... Sprichst du Englisch? Ja ich spreche sehr gut... apod.) 

- základní informace (adresa, ulice, číslo domu, PSČ, telefonní číslo, e-mail...) 

- časování sloves v jednotném i množném čísle

- číslovky 

- slovíčka (státy a jejich jazyky, hudební nástroje, koníčky a zájmy apod. projdi si slovníčky v učebnici na str. 24 - 25, str. 34 - 35, str. 44 - 45)

- Wie spricht man in Tschechien? In Tschechien spricht man Tschechisch. 

 

Cvičení na procvičení: 

1. PL_2_varianta_B_obtiznejsi.pdf (565.54 kB)

Řešení: PL_2_varianta_B_obtiznejsi_reseni.pdf (590.06 kB)

 

2. Test_1.2.pdf (94.99 kB)

Řešení: Test_1.2_reseni.pdf (97.02 kB)

 

3. PL_4_varianta_A_lehci.pdf (101.75 kB)

Řešení: PL_4_varianta_A_lehci_reseni.pdf (109.35 kB)

 

4. PL_4_varianta_B_obtiznejsi.pdf (568.91 kB)

Řešení:PL_4_varianta_B_obtiznejsi_reseni.pdf (597.44 kB)

 

...............................................................................................................................................................

18. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 hod. na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • pracovní sešit str. 38 - 40 (Mein Wortschatz)
  • pracovní sešit str. 41 - 42 (Das kann ich schon) - nevyplňuj cv. 4

...............................................................................................................................................................

15. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 na Teamsech. 

 

On-line výuka:

  • Meine Grammatik (pracovní sešit str. 36 - 37)

Samostatná práce: 

  • Mein Wortschatz (pracovní sešit str. 38 - 40)

Samostatně si projdi jednotlivá cvičení a snaž se vyplnit, co nejvíce úkolů. Pokud si nebudeš vědět rady, můžeš použít slovník. Pokud ani tak nebudeš znát správné řešení, tak úkol vynechej. Všechna cvičení si projdi do příští hodiny a ve čtvrtek se společně podíváme na to, co ti nešlo. Pokud nebudeš vědět hodně věcí, je potřeba se vše doučit. Vše jsme již probírali, proto můžeš učivo dohledat v učebnici nebo pracovním sešitu. 

 

....................................................................................................................................................................................................................

11. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • pracovní seši str. 32 - 34 (Prüfungstraining - Hören, Lesen, Schreiben) 

Poslech si můžeš poslechnout zde: 1-046.mp3 (5.36 MB)

  • pracovní sešit str. 35 - Sprechen (projdi si jednotlivá témata a zamysli se, jestli o nich dokáže sám mluvit a vytvořit věty)

 

 

Dnes je poslední termín na odevzdání úkolu z učebnice (str. 43/ cv. 18)

.....................................................................................................................................................................................................................

8. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • pracovní sešit str. 28/cv. 14 

Poslech k tomuto cvičení zde: 1-045.mp3 (1.31 MB)

  • pracovní sešit str. 29/cv. 15
  • učebnice str. 42/ cv. 17

 

Dnes je poslední termín na odevzdání úkolu z minulého týdne (prac. sešit str. 27 celá)

 

 

Úkol na odevzdání: 

  • učebnice str. 43/cv. 18

Piš do sešitu! Ofocený nebo oskenovaný úkol mi pošli (nejpozději do čtvrtka 11. března).

Úkol vypracuj podle vzoru v učebnici. Piš celé věty o jednotlivých osobách na fotografiích. 

 

....................................................................................................................................................................................................................

4. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • učebnice str. 41/cv. 14 

 poslech si pusť zde: Poslech (900.94 kB)

  • tvary slovesa sprechen v jednotném a množném čísle - učebnice str. 42 (tabulka dole)
  • přivlastňování (uč. str. 41 tabulka nahoře) 
  • pracovní sešit str. 26/cv. 11

 

Úkol na poslání: 

  • pracovní sešit str. 27/cv. 12 + cv.13

Hotový úkol ofoť nebo oskenuj a pošli, co nejdříve (nejpozdější termín odevzdání je v pondělí 8. března)

 

.....................................................................................................................................................................................................................

1. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • Číslovky - procvičovací testík 
  • učebnice str. 41/ cv. 15 

....................................................................................................................................................................................................................

25. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • procvičování - Jak se v němčině tvoří číslovky?
  • pracovní sešit str. 25/ cv. 9 - poslech zde: 1-044.mp3 (1.84 MB)
  • cvičení na procvičení (piš do sešitu): 

čísla

  • samostatná práce

poslech - lehká obtížnost

https://www.umimenemecky.cz/poslech-slovicek-cisla-1-uroven?source=explicitExercise

poslech - střední obtížnost

https://www.umimenemecky.cz/poslech-slovicek-cisla-2-uroven?source=explicitExercise

 

...................................................................................................................................................................................................................

22. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • ČÍSLOVKY - učebnice str. 40/ cv. 9, cv. 11

Poslech si pusť zde: Poslech (1.54 MB)

  • pracovní sešit str. 26/cv. 10


Dnes je poslední termín na odevzdání úkolu - Klubová karta! viz. předchozí hodina

 

.....................................................................................................................................................................................................................

18. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • pracovní sešit str. 24/cv. 6 a str. 25/cv. 7
  • učebnice str. 39/cv. 7 - poslech

 

Úkol na odevzdání

Úkol piš do sešitu! Hotovou práci ofoť nebo oskenuj a pošli mi na e-mail, Skype nebo v Teamsech. 

Nejpozdější termín odevzdání úkolu je do pondělí 22. února! 

 

Zadání: Vytvoř si klubovou kartu. Ukázku, jak klubová karta vypadá, najdete v učebnici na str. 39/cv. 7 nebo str. 40/cv. 12.

Povinné údaje: 

1. Titel (nadpis): Klubkarte

2. Name des Klubs (jméno klubu): např. Globus (nebo si můžete vymyslet vlastní) 

3. Vorname

4. Nachname

5. Alter

6. Adresse (Straße, Hausnummer, Postleitzahl) 

7. Handynummer

8. E-Mail-Adresse

Ke své kartě nemusíte přidávat fotku. Stačí pouze osobní údaje. 

 

....................................................................................................................................................................................................................

15. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 na Teamsech. 

 

Online výuka:

  • der Valentinstag
  • tvary sloves v množném i jednotném čísle
  • pracovní sešit str. 25/cv. 8
  • pracovní sešit str. 24/ cv. 5

 

Zápis do sešitu:

der Valentinstag - den sv. Valentýna (svátek zamilovaných) 

die Liebe - láska

lieben - milovat

Ich liebe dich. - Miluji tě. 

küssen - políbit

der Kuss - polibek

umarmen - obejmout

das Herz - srdce

die Rose - růže 

die Blume - květina

das Plüschtier - plyšová hračka (plyšák) 

der Teddy(bär) - medvídek 

die Bonboniere - bonboniéra

 

 

 

 SLOVESA

lernen (učit se)

jednotné číslo                                                      množné číslo

1. ich lerne                                                               1. wir (my) lernen

2. du lernst                                                               2. ihr (vy) lernt

3. er/sie lern                                                          3. sie (oni) lernen

 

sein (být) 

jednotné číslo                                                      množné číslo

1. ich bin                                                               1. wir (my) sind

2. du bist                                                               2. ihr (vy) seid

3. er/sie ist                                                           3. sie (oni) sind

 

.....................................................................................................................................................................................................................

11. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 na Teamsech. 

 

Online výuka:

  • pracovní sešit str. 22/ cv. 1
  • pracovní sešit str. 23/ cv. 2, cv. 3, cv. 4
  • tvoření množného čísla u sloves

 

 

....................................................................................................................................................................................................................

8. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • učebnice str. 36/ cv. 1 + str. 37/ cv.2

 

......................................................................................................................................................................................................................

28. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 9.30 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • pracovní sešit str. 20 + str. 21 

 

„Prázdninový úkol“

1. učebnice str. 33/ cv. 17 (Persönlichkeitstest) - pošli mi do chatu nebo napiš na e-mail, jaký výsledek ti vyšel

2. V Teamsech je vloženo 5 videí s německými písničkami. Každou z těch písniček si poslechni. Do komentářů pod jednotlivá videa napiš #hastag s hodnocením videa (pozitivní nebo negativní hodnocení podle toho, jak se ti písnička líbila).

Pozn. Hodnotíte písničku a né videoklip!

 

Inspiration:

Positiv - #super, #genial, #toll, #spitze, #klasse, #cool, #lustig, #wunderbar, #geil, #interessant

Negativ: #schrecklich, #doof, #blöd, #langweilig

 

Ti, co se nemohou připojit do Teamsů, tak přidávám odkaz na videa sem a hastagy k jednotlivých videům mi musí poslat buď na e-mail nebo do chatu na Skypu. 

1. Wincent Weiss - Wer wenn nicht wir

https://www.youtube.com/watch?v=VbM7rnfmxic

2. Ben Zucker - Was für eine geile Zeit

https://www.youtube.com/watch?v=n8NYD5qHdBw

3. Clueso - Tanzen

https://www.youtube.com/watch?v=spzZHIPMd6Q

4. Fargo - Gutes Gefühl

https://www.youtube.com/watch?v=N0D4e4autc4

5. Gentlemen, Sido - Schöner Tag

https://www.youtube.com/watch?v=ljttk8ypG80

......................................................................................................................................................................................................................

25. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 10.20 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • pracovní sešit str. 18/cv. 10 + str. 19 (celá) 

 

...................................................................................................................................................................................................................

21. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Začneme v 9.30 v Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • společná kontrola práce z minulé hodiny
  • pracovní sešit str. 17/cv. 7, cv. 8, cv. 9 

 

Úkol na odevzdání:

Piš do sešitu a práci ofoť, oskenuj a pošli mi, co nejdříve. 

Zadání: Představ svoji oblíbenou hudební skupinu (vzor v učebnici str. 27/cv. 4). 

 

...................................................................................................................................................................................................................

18. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Z technicko - organizačních důvodů nemůže tato hodina proběhnout v online formě. Nebudeme si volat. 

Na dnešní hodinu jsem pro vás připravila samostatnou práci. Úkoly si prosím vypracujte! Nemusíte mi je posílat! Zkontrolujeme si je společně ve čtvrtek v hodině!

 

ÚKOLY

1. Přepiš si do sešitu tento zápis (nebo si ho okopíruj a nalep)

 

finden - shledávat, myslet, najít 

Skloňování slovesa finden: 

ich finde

du findest 

er/sie/es findet

 

Wie findest du....? - Co si myslíš o...? 

Ich finde... Shledávám... 

Příklad: 

Wie findest du Rammstein? Ich finde Rammstein toll. 

 

spielen - hrát

Skloňování slovesa spielen: 

ich spiele 

du spielst 

er/sie/es spielt

 

Was spielst du? - Co hraješ? 

Ich spiele... - Hraju... 

Příklad: Was spielst du? Ich spiele Fußball. 

 

2. pracovní sešit str. 15/cv. 4, str. 16/cv. 5 + cv. 6

.....................................................................................................................................................................................................................

14. 1. DISTANČNÍ VÝUKY

Sejdeme se v 9. 30  na Teamsech.

Dnes se píše pololetní test. 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

11. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Zkusíme se společně spojit přes MS Teams. Zavoláme si v 10.20.

Odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab609578e29904deeae8aa1f2be1f5d88%40thread.tacv2/conversations?groupId=200bf961-373f-4013-adb5-5c1f008ef71e&tenantId=a5b02782-ded9-4ea5-b201-91047635aefe

Klikněte si na odkaz a zobrazí se vám tam taková tabulka. Pokud MS Teams nemáte nainstalovaný v počítači, tak na tomto odkazu si jej můžete stáhnout. Pokud nechcete nic stahovat, tak stačí kliknout na „Použít místo toho webovou aplikaci“. Pokud už program stažený máte, kliknete na „Spustit nyní“. Odkaz by vás měl přesměrovat do našeho společného týmu na němčinu. Přihlásíte se přes svůj účet na Microsoftu, přes který se přihlašujete na počítače ve škole  (uživatelské jméno - písmena z příjmení a jména @zsbreznik.cz + heslo). 

 

Online výuka

  • Příprava na test
  • Opakování učiva

 

V testu budou:

1. slovíčka (pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla 0 - 20) + slovíčka, která jsme probírali během distanční výuky (Halloween, Vánoce)

2. Jednoduché otázky a odpovědi: např. Wie heißt du? Woher kommst du? Was magst du? Welcher Tag ist heute? apod.

3. Skloňování sloves  (ich, du, er, sie, heißen, wohnen, kommen, mögen, sein)

 

Test proběhně ve čtvrtek (14. leden) v online formě přes počítač. Je nutné, aby jste se všichni přihlásili do Teamsů!

 

 

List

 

.....................................................................................................................................................................................................................

7. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Zkusíme se společně spojit přes MS Teams. Zavoláme si v 9.30. 

Odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab609578e29904deeae8aa1f2be1f5d88%40thread.tacv2/conversations?groupId=200bf961-373f-4013-adb5-5c1f008ef71e&tenantId=a5b02782-ded9-4ea5-b201-91047635aefe

Klikněte si na odkaz a zobrazí se vám tam taková tabulka. Pokud MS Teams nemáte nainstalovaný v počítači, tak na tomto odkazu si jej můžete stáhnout. Pokud nechcete nic stahovat, tak stačí kliknout na „Použít místo toho webovou aplikaci“. Pokud už program stažený máte, kliknete na „Spustit nyní“. Odkaz by vás měl přesměrovat do našeho společného týmu na němčinu. Přihlásíte se přes svůj účet na Microsoftu, přes který se přihlašujete na počítače ve škole.

 

Online výuka: 

  • pracovní sešit str. 14/cv. 2 + str. 15/cv. 3
  • příprava na test
  • Přepiš si do sešitu tato slovička (doporučuji, aby jsi si slovíčka barevně rozlišil): 

rot - červená

blau - modrá

grün - zelená

gelb - žlutá

weiß - bílá

schwarz - černá

rosa - růžová

orange - oranžová

grau - šedá 

violett, lila -fialová

braun - hnědá 

 

Úkol na odevzdání: 

  • Udělej si procvičovací testík v Teamsech (Najdeš ho v „Zadání“)

 

Příprava na test

Zaměř se na slovíčka, skloňování sloves a jednoduché otázky a odpovědi!  Jedná se o učivo, které jsme společně probírali od září, až do prosince. 

V testu budou:

1. slovíčka (pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla 0 - 20) + slovíčka, která jsme probírali během distanční výuky (Halloween, Vánoce)

2. Jednoduché otázky a odpovědi: např. Wie heißt du? Woher kommst du? Was magst du? Welcher Tag ist heute? apod.

3. Skloňování sloves  (ich, du, er, sie, heißen, wohnen, kommen, mögen, sein)

 

V příštím týdnu v pondělí (11. ledna) si společně všechno učivo v rychlosti projdeme a procvičíme to, co bude potřeba a testík bude ve čtvrtek (14. ledna). Pozn. S velkou pravděpodobností bude test probíhat v online formě přes počítač. 

 

Správné řešení pracovního listu: 

Barvy

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

4. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Zkusíme se společně spojit přes MS Teams. 

Odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab609578e29904deeae8aa1f2be1f5d88%40thread.tacv2/conversations?groupId=200bf961-373f-4013-adb5-5c1f008ef71e&tenantId=a5b02782-ded9-4ea5-b201-91047635aefe

Klikněte si na odkaz a zobrazí se vám tam taková tabulka. Pokud MS Teams nemáte nainstalovaný v počítači, tak na tomto odkazu si jej můžete stáhnout. Pokud nechcete nic stahovat, tak stačí kliknout na „Použít místo toho webovou aplikaci“. Pokud už program stažený máte, kliknete na „Spustit nyní“. Odkaz by vás měl přesměrovat do našeho společného týmu na němčinu. Přihlásíte se přes svůj účet na Microsoftu, přes který se přihlašujete na počítače ve škole.

 

....................................................................................................................................................................................................................

18. 12. 

  • Weihnachtslieder - Fröhliche Weinacht überall, O Tannenbaum, Kling Glöckchen, In der Weihnachtsbäckerei
  • procvičování - Farben (barvy)

 

.....................................................................................................................................................................................................................

14. 12.

 

.....................................................................................................................................................................................................................

10. 12. DISTANČNÍ VÝUKA

  • Do sešitu napiš dopis pro Ježíška a vytvoř jednoduchou vánoční pohlednici s přáním. 

Vzor dopisu pro Ježíška: 

Liebes Christkind, 

ich möchte ................................ zu Weihnachten bekommen. 

Danke. 

Tschüs

Dein/Deine ...................

(Milý Ježíšku, chtěl bych k Vánocům dostat... Děkuji. Tvůj/Tvoje...) 

Zadání: Text si opíšeš do sešitu a doplníš, co by jsi si přál/přála na Vánoce. Pokud slovíčko neznáš, tak si je dohledej ve slovníku.

Na konci se podepiš. Dávej si pozor na Dein/Deine - slovo Dein použiješ v mužském rodě (např. Dein Filip, Dein Vít, Dein Šimon) a slovo Deine použiješ v ženském rodě (např. Deine Tereza, Deine Eliška, Deine Katka). 

 

Inpirace na pohlednice: 

Vánoce

 Vánoce

Zadání úkolu: Do sešitu vytvoř vánoční pohlednici s vánočním přáním. Můžeš malovat rovnou do sešitu nebo si pohlednici nejprve vytvoř na papír a nalep do sešitu. Pohlednice musí mít vánoční design. Bylo by skvělé nakreslit něco vánočního a k tomu doplnit text.

Můžeš si vybrat z následujících textů nebo si vytvoř svůj vlastní: 

Frohe Weihnachten/ Fröhliche Weihnachten - Veselá Vánoce

Frohe Weihnachten und ein gesundes neues Jahr - Veselé Vánoce a hodně zdraví v Novém roce. 

Frohe Weihnachten und ein glückliches neues Jahr - Veselé Vánoce a šťastný Nový rok. 

 

Úkol budu kontrolovat, až se vrátíš do školy (v pondělí 14. 12.). Práci budu známkovat! 

 

....................................................................................................................................................................................................................

7. 12. DISTANČNÍ VÝUKA

  • pracovní list Weihnachten (dostali jste je nakopírované minulý týden v hodině, jsou na něm dva úkoly - křížovka a spojování slovíčkem ke správnému obrázku) 

 

Pracovní list si doma vyplň a až se vrátíš do školy (v pondělí 14. 12.), tak úkol odevzdáš ke kontrole. Práci budu známkovat! 

 

......................................................................................................................................................................................................................

3. 12.  

  • Procvičování: Was magst du? Ich mag... 
  • Farben (barvy)

 

.....................................................................................................................................................................................................................

30. 11. 

  • Hodnocení distanční výuky
  • uč. str. 26 - Was magst du? Ich mag... 

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

26. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

  • opakování - číslovky 0 - 20
  • opakování a procvičování - skloňování sloves heißen, wohnen, kommen, sein

 

Na procvičení: 

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_k01_gruessen.htm

 

 

ÚKOL: Piš do sešitu. Ofocený nebo oskenovaný sešit mi prosím pošli ke kontrolu buď na e-mail nebo na Skype. Hotový úkol pošli, co nejdříve. 

 1. Ergänz (Doplň). 

A. Wie ________________ du?  Ich _______________ Max Müller. 

B. ______________    wohnst  du?     Ich ____________________ in Berlin. 

C. Woher __________________ du?  Ich _______________ aus Deutschland. 

D. Wie alt ________________ du?   Ich ________________   12 Jahre alt. 

E. Wie ___________________ sie? Sie ___________________ Sara Lang. 

F. Wo ______________ er? Er wohnt in Hamburg. 

G. Woher ________________ er? Er ________________ aus der Schweiz. 

H. Wie _______________ er? Er ________________ Paul Stern. 

CH. Wie alt ist er? Er _______________  21 Jahre alt. 

I. Wo _________________ sie?  Sie ______________ in Prag. 

J. Wie alt _______________ sie? Sie ist 16 ____________ alt. 

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

23. 11. DISTANČNÍ VÝUKY

  • Procvičování - skloňování sloves heißen, wohnen, kommen, sein

 

ÚKOLY: Oba dva úkoly piš do sešitu. Ofocený nebo oskenovaný sešit mi prosím pošli ke kontrole buď na můj e-mail nebo na Skype. Hotové úkoly pošli prosím, co nejdříve. 

1. Připravila jsem několik různých osobností. Z těchto osobností si vyber 3 osoby a napiš k nim krátké vyprávění (jak se jmenují, kde bydlí, odkud pochází a kolik je jim let...) Piš celé věty německy!

A. Neymar da Silva Santos Júnior, Brasilien, Paris, 28 

B. Roger Federer, Schweiz, Valbella, 39

C. Robert Lewandowski, Polen, München, 32

D. Lucie Bílá, Tschechien, Prag, 54

E. Heidi Klum, Deutschland, New York, 47

F. Arnold Schwarzenegger, Österreich, Los Angeles, 73

G.  Angela Merkel, Deutschland, Berlin, 66

H. Zinedine Zidane, Frankreich, Madrid, 48

CH. Ed Sheeran, Großbritanien, London, 29

I. Zuzana Čaputová, Slowakei, Bratislava, 47

 

2. Jaká je tvoje oblíbená osobnost? Napiš o ní krátké vyprávění (jak se jmenuje, odkud pochází, kde bydlí a kolik je jí let..., Pokud některé údaje o osobnosti nevíš, tak si je můžeš vymyslet).

Můžou to být osobnosti z jakékoliv země na světě nebo z ČR. Pokud si nevybereš žádnou slavnou osobnost, můžeš popsat člena rodiny nebo nějakého kamaráda. 

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

19. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

1. Opakování - skloňování sloves heißen, wohnen, kommen, sein

2. učebnice str. 20/ cv. 20

 

ÚKOL:

1. pracovní sešit str. 11/ cv. 10 

2. Přepiš si do sešitu německé názvy zemí a k nim český překlad.

Hotový úkol prosím ofoť a pošli mi, co nejdříve ke kontrole. 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

16. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

1. učebnice str. 19/ cv. 17 (piš do sešitu) 

2. pracovní sešit str. 13/cv. 14 a 15 (společná kontrola v příští hodině)

3. Přepiš si do sešitu: 

             heißen - jmenovat se

             wohnen - bydlet

             kommen - pocházet

             sein - být

             ich - já

             du - ty

             er - on

             sie - ona

 

Skloňování sloves

                  heißen

ich heiße

du heißt

er/sie heiß

 

                 wohnen

ich wohne

du wohnst

er/sie wohnt

 

                  kommen

ich komme

du kommst 

er/sie kommt

 

              sein

ich bin

du bist 

er ist

 

.....................................................................................................................................................................................................................

12. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

1. Opakování - Wer bist du? Wie heißt du? Wo wohnst du? Woher kommst du? Wie alt bist du? 

2. učebnice str. 20/ cv. 19 

 

ÚKOL: Natoč o sobě krátké video. 

Představ si, že jsi youtuber/youtuberka nebo influencer/influencerka a tvoříš úvodní video, ve kterém se chceš představit, samozřejmě německy! Video natoč na mobilní telefon. Pokud jsi technicky zdatný/zdatná, můžeš do videa přidat nějaký filtr či různé efekty. Můžete zkusit natočit video přes Instagram, kde si video můžete uložit k sobě do telefonu a nemusíte je na instagramovém profilu zveřejňovat. Tato možnost funguje taky na Messengeru. Je to na tobě a na tvé fantazii, jakým způsobem video vytvoříš a jakou techniku si vybereš.

Tento úkol bude ohodnocen známkou, proto si na práci dej záležet. Video nikde nezveřejňuj! Pouze mi ho pošli do e-mailu nebo přes Skype. V rámci ochrany tvých údajů uvidím video pouze já. Nemusíš se tedy bát, že by tvoje video bylo veřejné. 

Video musí obsahovat: 

1. Behrüßung (pozdrav)

2. Wie heißt du? (Jak se jmenuješ?)

3. Wie alt bist du?  (Kolik ti je let?)

4. Wo wohnst du? (Kde bydlíš?)

5. Woher kommst du? (Odkud pocházíš?)

6. Abschied (rozloučení)

 

Hotová videa mi můžete poslat kdykoliv v průběhu tototo týdne. Poslední možnost odevzdání je v pondělí 16. 11.  

Pokud máte s natočením videa problém, můžete mi poslat hlasový záznam na Skypu. 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

9. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

1. Opakování - Wer bist du? Wie heißt du? Wie ist dein Vorname? Wie ist dein Nachname? Wo wohnst du? Woher kommst du? Wie alt bist du? 

2. pracovní sešit str. 9/ cv. 4, 5

 

ÚKOL: 

Práci ofoť nebo oskenuj a pošli mi prosím na Skype nebo na e-mail.

 1. pracovní sešit str. 12/ cv. 12

Doplň otázky a odpovědi v krátkých rozhovorech. Bubliny s textem jsou ohraničeny barvou a texty se stejnou barva patří k sobě! Kdo má černobílou verzi, tak k sobě patří 1a, 2b, 3c, 4d, 5e, 6f 

.....................................................................................................................................................................................................................

 

5. 11. DISTANČNÍ VÝUKA 

1. Diskuze - Halloween 

2. Kontrola pracovních listů

 

ÚKOLY:

A. Wortschatz (slovní zásoba) - přepiš si do sešitu tato slovíčka nebo si je vytiskni a nalep do sešitu. 

der Kürbis - dýně

die Fledermaus - netopýr

der Geist, das Gespenst - duch, strašidlo

das Skelett - kostlivec

die Hexe - čarodějnice

der Zauberer - čaroděj

der Vampir - upír

zombík - der Zombie

das Monstrum - příšera, monstrum

die Mumie - mumie

die Spinne - pavouk

das Spinnennetz - pavoučí síť

die schwarze Katze - černá kočka 

der Friedhof - hřbitov

der  Grabstein - náhrobek

der Sarg - rakev

das Kostüm - kostým 

die Süßigkeiten - sladkosti

die Kerze - svíčka

gespenstisch - strašidelný 

grauselig - děsivý

 

B.  Vyhledej si na internetu nějaký zajímavý halloweenský kostým, který se ti líbí a pošli mi na něj odkaz nebo pošli fotku. 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

2. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

Kontrola uč. str. 16/cv. 8 a, b

Správné odpovědi: 

1. Jans Nahname ist Ludwig. R

2. Jan wohnt jetzt in Weimar. F

3. Anton wohnt in Frankfurt bei Frau Köster. R

4. Jans Mama ist in Rio de Janeiro. R

5. Anton ist 13 Jahre alt. R

 

1. Téma dnešní hodiny: Halloween, der Reformationstag, Allerheiligentag, Allerseelentag

Věty přepiš do sešitu.

Am 31. Oktober feiert man Halloween.

Am 31. Oktober feiert man den Reformationstag in Deutschland. (Den reformace)

Am 1. November feiert man den Allerheiligentag in Deutschland. (svátek Všech svatých)

Am 2. November feiert man den Allerseelentag in Tschechien. (Dušičky, Památka zesnulých)

Wortschatz: feiern (slavit) 

 

2. Do sešitu nebo na papír si vytvoř myšlenkovou mapu na téma Halloween. Doprostřed si napiš Halloween a napiš k němu všechna slovíčka, která tě na toto téma napadnou. Slovíčka piš nejprve česky a poté si k nim dohledej německý překlad pomocí slovíku. Doporučuji použít internetový slovník https://slovniky.lingea.cz/

Myšlenkovou mapu si můžeš hezky vyzdobit a namalovat k ní různé obrázky. 

Tvou myšlenkovou mapu vyfoť a pošli mi ji buď na e-mail nebo na Skypu! 

Pokud nevíš, co to je myšlenková mapa, tak jsem jednu ukázku vložila zde pod tímto textem.

Myšlenková mapa

 

3. Vypracuj pracovní listy. Vytiskni si následující dva pracovní listy a úkoly vyplň. Pokud nemáte možnost tisku, tak budete muset psát správné odpovědi do sešitu. 

Ke stažení: 1. Halloween - pracovní list 

                     2. Halloween - pracovní list 2

4. Pro rychlíky: Obrázek si vytiskni a vybarvi. 

Halloween

.....................................................................................................................................................................................................................

 

22. 10. DISTANČNÍ VÝUKA

1. Procvičování účiva z minulé hodiny. 

Vytvořila jsem testík na procvičení učiva. Klikněte prosím na tento odkaz: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdypLpsbKod2VOK52dDo6kSJ9aHR0gJ7UeY1gDTzGUvUcA_uA/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0

Testík vyplňte, klikni na ODESLAT a ukážou se ti správné odpovědi a počet bodů, kterých jsi v testu dosáhl. Tuto stránku prosím ofoť nebo udělej printscreen a pošli mi. 

2. učebnice str. 16/ cv. 8 a, b (do učebnice pište pouze lehce tužkou a nebo si správné odpovědi pište do sešitu.) 

3. Zopakuj si číslovky! V příští hodině budu ZKOUŠET!

 

 

19. 10.  DISTANČNÍ VÝUKA

1. Přepiš si věty do sešitu. Zápis vyfoť a pošli na můj e-mail. 

Wer bist du?     Ich bin Lucie. 

Kdo jsi ty?      Já jsem Lucie. 

 

Wie heißt du?     Ich heiße Lucie Kohoutová. 

Jak se jmenuješ?     Jmenuji se Lucie Kohoutová.

 

Wie ist dein Vorname?    Mein Vorname ist Lucie. 

Jaké je tvoje křestní jméno?     Moje křestní jméno je Lucie. 

 

Wie ist dein Nachname?    Mein Nachname ist Kohoutová

Jaké je tvoje příjmení?    Moje příjmení je Kohoutová. 

 

Wo wohnst du?     Ich wohne in Dukovany. 

Kde bydlíš?    Bydlím v Dukovanech. 

 

Woher kommst du?     Ich komme aus Tschechien. 

Odkud pocházíš?    Pochází z Česka. 

 

Wie alt bist du?     Ich bin 26 Jahre alt. 

Kolik ti je let?       Je mi 26 let. 

 

2. Odpověz na tyto otázky a tvoje odpovědi napiš do sešitu. Vaše odpovědi prosím vyfoťte a pošlete mi na e-mail ke kontrole! 

Wer bist du? 

Wie heißt du? 

Wo wohnst du? 

Woher kommst du? 

Wie alt bist du? 

 

3. Procvičování ČÍSLA 0 - 20

A) Nachystala jsem různé úkoly na procvičení formou testíku.  Klikněte ZDE

Testík zkus celý vyplnit. Až budeš mít hotovo, tak klikni na ODESLAT a ukáže se ti správné řešení, tvoje chyby a také celkový počet bodů, které jsi v testu získal. Napiš mi do e-mailu, jakého výsledku jsi v testu dosáhl. 

 

B) Další možností na procvičení je tento odkaz: https://www.german-games.net/de/deutsch-tests?thema=Zahlen%20bis%2020&level=Fortgeschritten

Kliknes si na odkaz, až se ti načte stránka, tak klikneš na modrý obrázek MULTIPLE CHOICES dieses Thema. Poté musíš kliknout na Test anfangen a spustí se ti testík na procvičování číslic. 

Pokud by jsi měl problém s tím, že se ti nespustí test na slovíčka, tak pak stačí kliknout v horním řádku na Themen a vyberete Zahlen. Poté kliknete na Zahlen bis 20. Pak si v horní liště kliknete na Tests a pak pokračujete dle předchozího návodu. 

 

V PŘÍŠTÍ HODINĚ (22. 10.) BUDU ZKOUŠET přes Skype! Naučte se prosím čísla od 0 do 20. (učebnice str. 25 - 26)

 

SHRNUTÍ: Na e-mail mi pošli přepsaný zápis (cv. 1), odpověď na otázky ve cv. 2 a tvůj výsledek z testu ve cv. 3.

 

Úkol pro rychlíky: učebnice str. 16/ cv. 8 a, b (Přečti si text. Ve slovníku si dohledej slovíčka, kterým nerozumíš. Do učebnice piš poue tužkou nebo si odpovědi přepiš do sešitu). 

 

 

15. 10. DISTANČNÍ VÝUKA

Téma: ČÍSLA 

  • procvičování - čísla od 0 - 12

Úkol: 1. Jaké číslo chybí v číselné řadě? Máte napsaná dvě čísla, ale mezi nimi jedno číslo chybí? Jaké to je číslo? Piš do sešitu. 

A) drei,                   , fünf

B) zehn,                 , zwölf

C) eins,                  , drei

D) vier,                  , zwei

E) zwei,                  , null

F) neun,                , sieben

G) sechs,                , acht

 

2. V číselné řadě od 0 do 12 chybí některá čísla? Která to jsou? Piš do sešitu. 

null, eins,                 , drei,                    , fünf,                 , sieben, acht,               ,zehn,                      , zwölf

 

Nové učivo - čísla od 13 do 20

3. Napiš si do sešitu nová slovíčka a naučte se je.

dreizehn       13

vierzehn       14

fünfzehn      15

sechzehn     16

siebzehn      17

achtzeht      18

neunzehn    19

zwanzig       20

 

 

7. 10. 

  • procvičování - čísla 0 - 12
  • uč. str. 17/ cv. 12

 

5. 10. 

  • test na slovíčka 
  • procvičování - čísla od 0 - 12

 

1. 10.

  • opakování - dny v týdnu, pozdravy
  • Čísla od 0 - 12
  • prac. sešit str. 10/ cv. 7, 8

Hausaufgabe: Příprava na test! V příští hodině (pondělí 5. října) budeme psát test na slovíčka (pozdravy a dny v týdnu)

 

24. 9. 

  • procvičování slovní zásoby - pozdravy, dny v týdnu
  • učebnice str. 8 - 9/ cv. 1, 2, 3, 4, 5
  • učebnice str. 12 - 13/ cv. 1

 

21. 9. 

  • procvičování slovní zásoby - pozdravy, dny v týdnu
  • společná kontrola pracovního listu
  • Konversation: Wie geht´s dir? 
  • Welcher Tag ist heute? Heute ist...

Hausaufgabe: 1. procvičovat jazykolamy (viz sešit), trénovat správnou výslovnost 

                          2. procvičovat německé pozdravy a dny v týdnu

 

17. 9. 

  • procvičování německých pozdravů 
  • Wie geht´s dir? Jak se máš? 
  • Pracovní sešit str. 8/ cv. 3.
  • pracovní list - Wochentage (dny v týdnu)

Hausaufgabe (domácí úkol): 1. procvičovat jazykolamy (viz sešit), trénovat správnou výslovnost 

                                                    2. procvičovat německé pozdravy

 

14. 9. 

  • trénování německé výslovnosti, opakování jazykolamů ze sešitu
  • pracovní sešit str. 7/ cv. 1, 2; str. 8/cv. 1, 2
  • procvičování německých pozdravů

Domácí úkol: 1. procvičovat jazykolamy, trénovat správnou výslovnost

                        2. naučit se německé pozdravy

Podravy při přivítání: Guten Tag, Guten Morgen, Hallo, Hi, Grüß dich, Grüß Gott, Guten Abend

Pozdravy při loučení: Auf Wiedersehen, Tschüs, Bis bald

 

10. 9. 

  • nácvik správné německé výslovnosti, jazykolamy (viz. sešit) 
  • seznámení s německými pozdravy

Stránky tříd

Zápis

Zápis do 1. a 6. ročníku

            Edupage

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Obec Březník

         Obec Březník

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:3
DNES:468
TÝDEN:2645
CELKEM:570239