ZŠ a MŠ Březník
Základní škola
a mateřská škola Březník

Německý jazyk

Důležité webové stránky:

Online slovník - www.slovniky.lingea.cz 

Online cvičení z němčiny - https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/index.htm

Milí žáci, 

během distanční výuky se mnou komunikujte prosím přes Skype. Měli by jste mě najít pod jménem Lucie Kohoutová. Dále mě můžete kontaktovat přes e-mailovou adresu kohoutovazsbreznik@seznam.cz. 

Během distanční výuky sledujte prosím pozorně tuto stránku! Dohledáte zde informace o učivu, které jsme probírali v hodině a samozřejmě všechny úkoly a práci, kterou máte splnit. Je velmi pravděpodobné a stane se, že někdo z nás bude mít technické problémy s připojením na internet nebo s počítačem. Z toho důvodu píšu všechny důležité informace na tuto stránku, aby jste si je mohli kdykoliv dohledat. 

Děkuji. 

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

Jak si zpříjemnit učení německého jazyka? 

V cizím jazyce se nemusíte jen biflovat nazpamět všechna slovíčka nebo se učit gramatiku. Učit se dá i zajímavější a zábavnější formou. Hlavní je, aby jste se cizím jazykem, co nejvíce obklopili.

Mám pro vás několik tipů, které vám mohou hodně pomoci se zdokonalováním se v němčině (funguje to samozřejmě na všechny cizí jazyky):

1. Pravidelně poslouchejte německé písničky - nemusíte rozumět tomu, co se v písničkách zpívá. Prostě jen poslouchejte, pustě si hudbu jako zvukovou kulisu nebo u ní relaxujte. Při pravidelním poslouchání písniček se zlepšuje cit pro výslovnost a také se aktivuje slovní zásoba. Ač se to nezná, tak váš mozek vše vnímá a díky tomu se budete němčině zlepšovat. 

Existuje velké množství hudebních interpretů a na výběr máte ze všech různých hudebních žánrů. Zkuste si pustit hudbu od interpetů jako jsou například Rammstein, Wincent Weiss, Helene Fischer, Revolverheld, Silbermond, Max Giesinger, Johaness Oerding, Clueso, Tom Beck, Tokio Hotel, Killerpilze... 

2. Pusťte si německé filmy nebo seriály s českými titulky nebo s německými titulky či bez titulků - filmy vám dokážou pomoci s rozvojem slovní zásoby. Díky nim se učíte nová slovíčka. Také se díky nic naučítě gramatiku a samozřejmě i správnou výslovnost. Pokud máte doma k dispozici např. Netflix, tak máte velkou výhodu, protože naprostá většina filmů a seriálů, které tam jsou, můžete bez problémů přepnout na německý dabing s českými titulky.

Tipy na německé filmy: Fakju Goethe, Der geilste Tag, Hot Dog, Vier gegen die Bank, 100 Dinge, Der Nanny, Schlussmacher, Kokowääh, Honig im Kopf, Knockin´ on haven´s door, Dieses bescheuerte Herz, Freaks: You´re one of us a další německé filmy najdete ZDE.

Tipy na seriály: Alarm für Cobra 11, Kommissar Rex, Babylon Berlin další seriály najdete ZDE.

3. Sledujte německé Instagramy nebo Facebook - může to být profil vaší oblíbené hudební skupiny nebo profil nějaké slavné osobnosti např. herci, fotbalisté, sportovci... Skvělé jsou také cestovatelské profily nebo nějaké vzdělávací. Není nutné, aby jste rozuměli všemu, co na profilech píšou nebo říkají, ale i přesto vám pomůžou s budováním slovní zásoby nebo porozumíte lépe gramatickým pravidlům.

Tipy na instagramové profily: cobraeleven_erdogan, tombeckphotos, rammsteinofficial, wincentweiss, dfb_team, m10_official, visitaustria, germanytourism, knallerfrauensat1, meme.auf.deutsch, dw_deutschlernen ...

4. Používejte častěji slovník - pokud narazíte na internetu, v písních, ve filmech, na sociálních sítích nebo kdekoliv jinde na nějaké slovíčko, které neznáte, najděte si jeho překlad ve slovníku. Nepřekládejte si celé věty v překladači. Raději si ve slovníku najděte jedno slovíčko a poté zkuste odhadnout význam věty. Brzy zjistíte, že nemusíte znát všechna slovíčka na to, aby jste větě porozuměli...

_____________________________________________________________________________________________________________________________

 

Probírané učivo

 

15. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Samostatná práce

(dnes si nevoláme)

 

  • pracovní sešit str. 62 (celá) 

 

Hotovou práci prosím ofoť nebo oskenuj a pošli mi ke kontrole. Děkuji. 

..............................................................................................................................................................

14. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

 

Slovní zásoba: 

der Frühling

der Sommer

der Herbst

der Winter

das Wetter - počasí

das Wetter

...............................................................................................................................................................

8. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Samostatná práce

(dnes si nevoláme)

  • Dnešní hodinu si vyhradíme k tomu, aby jste si dodělali úkoly a práci, kterou jste neodevzdali nebo nemáte hotovou. Je potřeba odevzdat projektový úkol Mein Tier (úkol z 25. 2.) a také myšlenkovou mapu k tématu Ostern (úkol z 25. 3.), protože tato práce je hodnocena známkou. Překontrolujte si, jestli vám nechybí některé úkoly z pracovního sešitu (až se vrátíte do školy, pracovní sešity budu kontrolovat). 
  • Seznam se jmény a úkoly, které jste odevzdali nebo neodevzdali, najdete v Teamsech v „Poznámkovém bloku“.
  • Pokud by jste měli nějaké dotazy nebo potřebovali poradit, napište mi. 

...............................................................................................................................................................

7. 4. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuky

  • Procvičování slovní zásoby k tématu Ostern:

1. Křížovka https://wordwall.net/resource/13709820/ostern

2. Pexeso https://wordwall.net/resource/13310065/ostern

3. Doplňovačka https://wordwall.net/resource/13161569/ostern-wortschatz

 

  • Písnička k poslechu: Tom Beck - Pinguine

https://www.youtube.com/watch?v=I_8B52j5pJk

 

Text k písni: 

Ich will dein Kissen sein, wenn du dich schlafen legst.
Ich will bei dir sein, für dich.
Ich will der Himmel sein, unter dem du gehst.
Ich will endlos sein für dich.
Bedingungslos.
Grenzenlos.

Ich bin der Wind in deinem Rücken.
Ich bin die Sonne im Gesicht.
Ich bin die Hände die dich halten, ich fang den Regen auf für dich.
Ich werd immer für dich da sein und wenn du mir vertraust, können wir Pinguine fliegen sehen.

Ich kann weiter gehen bis hinter mein Horizont.
Ich kann klarer sehen durch dich.
Ich kann größer sein als ich gestern war.
Ich kann so viel mehr durch dich.
Uferlos.
Schwerelos.

Ich bin der Wind in deinem Rücken,
Ich bin die Sonne im Gesicht.
Ich bin die Hände die dich halten,
Ich fang den Regen auf für dich.
Ich werd immer für dich da sein und wenn du mir vertraust, können wir Pinguine fliegen sehen.
Wir können gegen jede Regel, wie können weiter als der Mond, wir können über alle Berge weil sich jede Reise lohnt.
Wir können übermorgen da sein und wenn wir uns beeilen können wir Pinguine fliegen sehen.

Durch alle Zeiten aus vollem Herzen in Licht und Schatten nur du und ich.
Mit jeder Faser von jetzt bis immer bin immer da wenn du mich brauchst.

Ich bin der Wind in deinem Rücken ich bin die Sonne im Gesicht.
Ich bin die Hände die dich halten ich fang den regen auf für dich.
Ich werd immer immer für dich da sein und wenn du mir vertraust, können wir Pinguine fliegen sehen.
Wir können gegen jede Regel, wir können weiter als der Mond, wir können über alle Berge wo das Heinzelmännchen wohnt.
Wir können übermorgen da sein und wenn wir uns beeilen können wir Pinguine fliegen sehen.
Ich werd immer für dich da sein und wenn du mir vertraust können wir Pinguine fliegen sehen.

...............................................................................................................................................................

31. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 hodin na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

bez titulků: https://www.youtube.com/watch?v=OQuosrQzt5Y

s titulky: https://www.youtube.com/watch?v=wkLIxyo_mb8

 

Nezapomeň dnes odevzdat myšlenkovou mapu na téma das Ostern! (více informací v minulé hodině 25. 3.)

 

...............................................................................................................................................................

25. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Samostatná práce

(dnes si nevoláme)

 

Úkol na odevzdání

Vytvoř myšlenkovou mapu na téma: das Ostern (Velikonoce)

Piš do sešitu!

Napiš, co nejvíce slov, která tě napadnou v souvislosti se slovíčkem das Ostern (Velikonoce). Čím více slov, tím lépe. Mohou to být nejen podstatná jména, ale klidně i slovesa či přídavná jména. 

Slovíčka piš nejprve česky a poté si k nim dohledej německý překlad pomocí slovníku. Piš slovíčka i se správnými členy (der, die, das). Doporučuji použít internetový slovník https://slovniky.lingea.cz/

Myšlenkovou mapu si můžeš hezky vyzdobit a namalovat k ní různé obrázky.

Mapu ofoť nebo oskenuj a pošli mi nejpozději do středy 31. března. 

 

Pokud nevíš, jak by taková myšlenková mapa měla vypadat, tak pod tímto textech najdeš dvě ukázky pro inspiraci. 

mapa

mapa

Zdroj obrázků: www.google.com

...............................................................................................................................................................

24. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 na Teamsech. 

 

 On-line výuka: 

  • složené číslovky - Jak se tvoří číslice dvojciferné, stovky a tisíce? 

číslovky

  • pracovní sešit str. 60/cv. 3 + cv. 5

Poslech ke cv. 3 si můžeš pustit zde: Track24.mp3 (3 MB)

 

 

  • Zajímavost: Současná situace se světovou pandemií onemocnění covid-19 ovlivňuje také i jazyk. Přibližně 1200 nových vzniklo během koronaviru jako důsledek měnících se společenských skutečností.

Jsou to například tato slovíčka: die Coronafrisur, der Maskentrottel, coronamüde, der Fußgruß

Zdroj: Facebook Goethe Institut

coronafrisur

maskentrottel

coronamude

fussgruss

 

..............................................................................................................................................................

18. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 7.30 hod. na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

1. pracovní sešit str. 57 - 58 (Wiederholungstest)

Poslech str. 58/cv. 5 si můžeš pustit zde: Track23.mp3 (1.21 MB)

2. pracovní sešit str. 53/ cv. 7 

Poslech si můžeš pustit zde: Track21.mp3 (3.47 MB)

 

...............................................................................................................................................................

17. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

(Dnes si nevoláme)

Samostatná práce

  • Wiederholungstest - pracovní sešit str. 57 - 58 (nedělej pouze cv. 5)

Projdi si jednotlivá cvičení u Wiederholungstestu. Snaž se vyplnit, co nejvíce úkolů samostatně. Pokud si nebudeš vědět rady, použij slovník! V případě, že ti ani slovník nepomůže, tak cvičení přeskoč. 

Dnešní práci mi neposílej! Jednotlivá cvičení si společně projdeme v příští hodině ve čtvrtek (18. 3.). 

 

....................................................................................................................................................................................................................

11. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Samostatná práce

  • pracovní sešit str. 53/cv. 6

Nápověda: Er fotografiert einen Hund am Montag. 

  • pracovní sešit str. 54/ cv. 8, 9, 10

 

Časování slovesa haben: 

ich habe                                 sie haben

du hast                                   ihr habt

er/sie hat                                sie haben

 


Ofocené nebo oskenované úkoly z pracovního sešitu mi prosím pošlete (nejpozději do středy 17. března). Děkuji. 

....................................................................................................................................................................................................................

10. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 na Teamsech. 

 

On-line výuka:

  • člen určitý (der, die, das), člen neurčitý (ein, eine) a 4. pád

derdiedas

  • pracovní sešit str. 53/cv. 4 a cv. 5

 

 

Správné řešení k pracovnímu sešitu str. 52 a str. 55: 

pracák

pracák

.....................................................................................................................................................................................................................

4. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Samostatná práce

  • pracovní sešit str. 52/ cv. 1, 2, 3 + str. 55/cv. 12 (Nemusíte dělat tu křížovku napravo - Mache selbst ein Kreuzworträtsel, stačí jen ta křížovka se slovíčky nalevo)

 

Zkuste úkoly vyplnit samostatně. Pak si výsledky můžete zkontrolovat společně např. ve dvojicích, trojicích nebo ve skupinkách. Cvičení mi nemusíte posílat. Máte na to celý týden čas. Příští týden ve středu vám vložím do Teamsů správné řešení.  

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

3. 3. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

  • test na 5. lekci 

 

Úkol na odevzdání: Dnes je poslední termín na odevzdání textíku o vašem zvířeti! 

Klikni na tento odkaz: https://padlet.com/luciekohoutova/rtdpqclv7xamplng

Na odkazu najdeš naši společnou padletovou nástěnku, kde je jeden textík, který může posloužit jako inspirace, jak by mohl váš textík vypadat.

Do programu Padlet napiš krátký text (alespoň 5 vět) o svém domácím mazlíčkovi nebo o svém oblíbeném zvířeti (může být např. zvíře, které mají prarodiče, kamarádi apod. nebo se může jednat o vymyšlené zvíře, které si přeješ...). O zvířeti napiš nějaké osobní údaje, jméno, kde bydlí, odkud pochází apod. Zkuste pomocí přidavných jmén popsat, jaké je a napsat můžeš i něco, co má rádo nebo co nemá rádo.

Text vložíš společně s fotkou do naší společné nástěnky v programu Padlet, kterou najdeš v již zmíněném odkazu. Nezapomeň se k textu podepsat.  

 

....................................................................................................................................................................................................................

25. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 7.25 na Teamsech. 

 

On-line výuka:

1. der Tier,- die Tiere - slovní zásoba (myšlenková mapa - naše společná práce v hodině)

mapa

2. Test - Welches Tier bist du? 

Welches Tier.pptx (720.22 kB)

 

Úkol na odevzdání: 

Klikni na tento odkaz: https://padlet.com/luciekohoutova/rtdpqclv7xamplng

Na odkazu najdeš naši společnou padletovou nástěnku, kde je jeden textík, který může posloužit jako inspirace, jak by mohl váš textík vypadat.

Do programu Padlet napiš krátký text (alespoň 5 vět) o svém domácím mazlíčkovi nebo o svém oblíbeném zvířeti (může být např. zvíře, které mají prarodiče, kamarádi apod. nebo se může jednat o vymyšlené zvíře, které si přeješ...). O zvířeti napiš nějaké osobní údaje, jméno, kde bydlí, odkud pochází apod. Zkuste pomocí přidavných jmén popsat, jaké je a napsat můžeš i něco, co má rádo nebo co nemá rádo.

Text vložíš společně s fotkou do naší společné nástěnky v programu Padlet, kterou najdeš v již zmíněném odkazu. Nezapomeň se k textu podepsat.  

Nejpozdější termín odevzdání je ve příští týden ve středu (3. března).

 

.....................................................................................................................................................................................................................

24. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 na Teamsech. 

 

On-line výuka: 

1. opakování učiva z 5. lekce

Ve středu (3. 3.) se píše TEST! 

V testu bude učivo z 5. lekce, slovíčka z 5. lekce a poslech. 

 

2. poslech

poslech

Odkaz na poslech: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3445

Jedná se o nahrávku PS-33.

 

3. procvičování

Aktivity ve volném čase: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2644

Koníčky: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2563

 

Řešení k Wiederholungstest 5. lekce (přeškrtnutý úkol nevyplňuj): 

test

test

 

.....................................................................................................................................................................................................................

18. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Celotýdenní práce: 

Projdi si učivo v 5. lekci. Ujasni si, co už umíš a co ti ještě nejde a co je potřeba se doučit (přehled učiva je na str. 48 v pracovním sešitě). Projdi si úkoly ve Wiederholungstest k 5. lekci (str. 49 - 50 v pracovním sešitě).

Nauč se slovíčka (pracovní sešit str. 51).

V další hodině (středa 24. února) si vše zopakujeme a dovysvětlíme si ještě to, co bude potřeba. 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

17. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 na Teamsech. 

 

Online výuka:

  • pracovní sešit str. 43/cv. 1, 2

Praca

  • slovíčka - pracovní sešit str. 51 (douč se slovíčka, která neznáš)
  • Slovíčka 5. lekce

Kdo ještě neodevzdal úkol z minulé hodiny (pracovní sešit str. 46/cv. 12), tak mi prosím pošlete (nejlépe dneska)!

.......................................................................................................................................................................................................................

11. 2. DISTANČNÍ VÝUKA 

Samostatná práce - pracovní sešit str. 46/cv. 12

 

Úkol pošli prosím, co nejdříve. (Jedná se o práci za malou jedničku)

 

.....................................................................................................................................................................................................................

10. 2. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • pracovní sešit str. 44/ cv. 4, 5 
  • pracovní sešit str. 46/ cv. 11
  • pracovní sešit str. 44/ cv. 6

 

.....................................................................................................................................................................................................................

29. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Samostatná práce! 

ÚKOL: V Teamsech je vloženo 5 videí s německými písničkami. Každou z těch písniček si poslechni. Do komentářů pod jednotlivá videa napiš #hastag s hodnocením videa (pozitivní nebo negativní hodnocení podle toho, jak se ti písnička líbila). 

Pozn. Hodnotíte písničku a né videoklip! 

 

Inspiration:

Positiv - #super, #genial, #toll, #spitze, #klasse, #cool, #lustig, #wunderbar, #geil

Negativ: #schrecklich, #doof, #blöd, #langweilig

 

Ti, co se nemohou připojit do Teamsů, tak přidávám odkaz na videa sem a hastagy k jednotlivých videům mi musí poslat buď na e-mail nebo do chatu na Skypu. 

1. Wincent Weiss - Wer wenn nicht wir

https://www.youtube.com/watch?v=VbM7rnfmxic

2. Ben Zucker - Was für eine geile Zeit

https://www.youtube.com/watch?v=n8NYD5qHdBw

3. Clueso - Tanzen

https://www.youtube.com/watch?v=spzZHIPMd6Q

4. Fargo - Gutes Gefühl

https://www.youtube.com/watch?v=N0D4e4autc4

5. Gentlemen, Sido - Schöner Tag

https://www.youtube.com/watch?v=ljttk8ypG80

.....................................................................................................................................................................................................................

28. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 8.20 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • Wie spät ist es? Wie viel Uhr ist es? (pracovní sešit str. 26/cv. 2 + cv. 3)
  • pracovní sešit str. 61/cv. 8 + cv. 9

uhr

  • slovesa s odlučitelnou předponou - aufstehen, fernsehen, aufräumen

Ich stehe um 6.30 auf. 

Ich sehe fern. 

Ich räume auf. 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

21. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 7.40 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • Wie spät ist es? Wie viel Uhr ist es? 

uhr

 

Úkol na odevzdání: 

1. Piš do sešitu a ofocený úkol mi pošli.

Zadání: Was machst du am Morgen, am Vormittag, am Mittag, am Nachmittag, am Abend und in der Nacht? Und um wie viel Uhr? Schreib mindestenst 7 Sätze auf. (Co děláš ráno, dopoledne, v poledne, odpoledne, večer, v noci? A v kolik hodin? Napiš celou větou v kolik hodin děláš různé činnosti během dne... Nejméně 7 vět!)

 

Příklad: Ich stehe um sieben Uhr auf. Ich esse Mittagessen um halb zwölf... 

 

 

....................................................................................................................................................................................................................

20. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 7.20 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • Wie spät ist es? Wie viel Uhr ist es? 
  • časové údaje

uhr

uhr

 

Úkol na procvičení: 

uhr

 

 

....................................................................................................................................................................................................................

14. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Sejdeme se v 7.30 na Teamsech. 

 

Online výuka: 

  • pololetní test

 

.....................................................................................................................................................................................................................

13. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Zkusíme se společně spojit přes MS Teams. Zavoláme si v 8.20.

Odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad414e9ddd3104d6c80d83dd78a6c1a39%40thread.tacv2/conversations?groupId=143cd458-4f6e-4dc8-b827-15deedd1484b&tenantId=a5b02782-ded9-4ea5-b201-91047635aefe

Klikněte si na odkaz a zobrazí se vám tam taková tabulka. Pokud MS Teams nemáte nainstalovaný v počítači, tak na tomto odkazu si jej můžete stáhnout. Pokud nechcete nic stahovat, tak stačí kliknout na „Použít místo toho webovou aplikaci“. Pokud už program stažený máte, kliknete na „Spustit nyní“. Odkaz by vás měl přesměrovat do našeho společného týmu na němčinu. Přihlásíte se přes svůj účet na Microsoftu, přes který se přihlašujete na počítače ve škole  (uživatelské jméno - písmena z příjmení a jména @zsbreznik.cz + heslo). 

 

Online výuka

  • Příprava na test
  • Opakování učiva

 

V testu budou:

1. slovíčka z 0 - 2 lekce (pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla, rodina) + slovíčka, která jsme probírali během distanční výuky hudba,Halloween, Vánoce)

2. Jednoduché otázky a odpovědi: např. Wie heißt du? Woher kommst du? Was magst du? Was spielst du? Hörst du Musik? apod. 

3. Skloňování sloves v jednotném i množném čísle (ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie/Sie - sein, heißen, wohnen, kommen, mögen, spielen)

4. Znalost reálií Německa, Rakouska, Švýcarska

 

Test proběhně ve čtvrtek (14. leden) v online formě přes počítač. Je nutné, aby jste se všichni přihlásili do Teamsů! 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

7. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

  • samostatná příprava na pololetní test (dnes si nebudeme volat) - projdi si učivo, zaměř se na to, co ti dělá problémy, dej si do kupy slovíčka a douč se vše, co ještě neumíš. 

Vyzkoušej si testíky na procvičování, které najdeš v Teamsech. Na e-mail nebo do chatu mi napiš, čemu nerozumíš a co by jsi potřeboval ještě vysvětlit. 

Odkazy na procvičování pro ty, co se nepřihlásili do Teamsů. 

Odkaz na Pricvičování č. 1: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=giewpdnepU6yAZEEdjWu_r8rbq7C8vZJi8JjdkSgKn1UNTRZMzBQWUo0V1pQM0VESE4wMzYwVUFZTS4u

Odkaz na Procvičování č. 2: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=giewpdnepU6yAZEEdjWu_r8rbq7C8vZJi8JjdkSgKn1URjNOQk9HNEpaRk9NTEVFNzZCNUE2WEpDWS4u

 

Příprava na test

Zaměř se na slovíčka, skloňování sloves a jednoduché otázky a odpovědi!  Projdi si Wiederholungstest v pracovním sešitě (str. 15 - 16, str. 23 - 24) Jedná se o učivo, které jsme společně probírali od září, až do prosince. 

V testu budou:

1. slovíčka z 0 - 2 lekce (pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla, rodina) + slovíčka, která jsme probírali během distanční výuky hudba,Halloween, Vánoce)

2. Jednoduché otázky a odpovědi: např. Wie heißt du? Woher kommst du? Was magst du? Was spielst du? Hörst du Musik? apod. 

3. Skloňování sloves v jednotném i množném čísle (ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie/Sie - sein, heißen, wohnen, kommen, mögen, spielen)

4. Znalost reálií Německa, Rakouska, Švýcarska

 

V příštím týdnu ve středu (13. ledna) si společně všechno učivo v rychlosti projdeme a procvičíme to, co bude potřeba a testík bude ve čtvrtek (14. ledna). Pozn. S velkou pravděpodobností bude test probíhat v online formě přes počítač. 

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

6. 1. DISTANČNÍ VÝUKA

Milí žáci, v dnešní hodině němčiny se společně zkusíme spojit přes program MS Teams. Posílám odkaz:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad414e9ddd3104d6c80d83dd78a6c1a39%40thread.tacv2/conversations?groupId=143cd458-4f6e-4dc8-b827-15deedd1484b&tenantId=a5b02782-ded9-4ea5-b201-91047635aefe

Klikněte si na odkaz a zobrazí se vám tam taková tabulka. Pokud MS Teams nemáte nainstalovaný v počítači, tak na tomto odkazu si jej můžete stáhnout. Pokud nechcete nic stahovat, tak stačí kliknout na „Použít místo toho webovou aplikaci“. Pokud už program stažený máte, kliknete na „Spustit nyní“. Odkaz by vás měl přesměrovat do našeho společného týmu na němčinu. Přihlásíte se přes svůj účet na Microsoftu, přes který se přihlašujete na počítače ve škole.

Pokud máte nějaké problémy s připojením na Teams, můžete mě kontaktovat přes Skype nebo na e-mail. 

 

Online Unterricht (online výuka): 

  • Shrnutí roku 2020, zahájení nového roku 
  • příprava na test

 

Úkol na odevzdání: 

1. Napiš mi do chatu (nebo piš do sešitu a poté mi ofocený pošli) tvoji odpověď na tyto otázky (můžete psát česky): 

A. Wie war dein bestes Erlebnis im Jahr 2020? (Jaký byl tvůj nejlepší zážitek v roce 2020?) - vyber si jeden nebo více zážitků

B. Welche Vorsätze, Wünsche oder Ziele hast du in neuem Jahr 2021? (Jaké máš předsevzetí, přání nebo cíle v novém roce 2021?) - vyber si jednu nebo více možností

2. Vyzkoušej si testíky na procvičování, které najdeš v Teamsech. Na e-mail nebo do chatu mi napiš, čemu nerozumíš a co by jsi potřeboval ještě vysvětlit. 

 

Příprava na test

Zaměř se na slovíčka, skloňování sloves a jednoduché otázky a odpovědi!  Projdi si Wiederholungstest v pracovním sešitě (str. 15 - 16, str. 23 - 24) Jedná se o učivo, které jsme společně probírali od září, až do prosince. 

V testu budou:

1. slovíčka z 0 - 2 lekce (pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla, rodina) + slovíčka, která jsme probírali během distanční výuky hudba,Halloween, Vánoce)

2. Jednoduché otázky a odpovědi: např. Wie heißt du? Woher kommst du? Was magst du? Was spielst du? Hörst du Musik? apod. 

3. Skloňování sloves v jednotném i množném čísle (ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie/Sie - sein, heißen, wohnen, kommen, mögen, spielen)

4. Znalost reálií Německa

 

Odkazy na procvičování pro ty, co se nepřihlásili do Teamsů. 

Odkaz na Pricvičování č. 1: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=giewpdnepU6yAZEEdjWu_r8rbq7C8vZJi8JjdkSgKn1UNTRZMzBQWUo0V1pQM0VESE4wMzYwVUFZTS4u

Odkaz na Procvičování č. 2: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=giewpdnepU6yAZEEdjWu_r8rbq7C8vZJi8JjdkSgKn1URjNOQk9HNEpaRk9NTEVFNzZCNUE2WEpDWS4u

 

V příštím týdnu ve středu (13. ledna) si společně všechno učivo v rychlosti projdeme a procvičíme to, co bude potřeba a testík bude ve čtvrtek (14. ledna). Pozn. S velkou pravděpodobností bude test probíhat v online formě přes počítač. 

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

17. 12. 

Thema: Weihnachten

 

.....................................................................................................................................................................................................................

16. 12. 

Thema: Weihnachten

 

.....................................................................................................................................................................................................................

10. 12. 

Thema: Weihnachten

  • Wortschatz (slovní zásoba) opakování
  • Brief für Christkind (Dopis pro Ježíška) 
  • Weihnachtskarte (vánoční pohlednice)

 

......................................................................................................................................................................................................................

9. 12. 

Thema: Weihnachten

 

....................................................................................................................................................................................................................

3. 12. 

Thema: Realien von Österreich (reálie Rakouska)

  • Grundinformationen
  • typisch österreichisch 
  • interessante Plätze in Österreich
  • Wien 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

2. 12. 

Thema: Realien von der Schweiz (reálie Švýcarska) 

  • Grundinformationen
  • typisch schweizerisch
  • interessante Plätze in der Schweiz

 

....................................................................................................................................................................................................................

26. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

Thema: Realien von Deutschland (reálie Německa)

  • interessante Plätze in Deutschland (zajímavá místa v Německu) 
  • Grundinformationen über Deutschland (základní informace o Německu)
  • Diskussion über deutsche Kultur (diskuze o německé kultuře) 

 

Poslechni si tyto dvě písničky: 

1. Die Prinzen - Deutschland

https://www.youtube.com/watch?v=gF2kl7K-sP0

 

2. Ben Zucker - Mein Berlin

https://www.youtube.com/watch?v=yJGaSexAelo

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

25. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

Thema: Realien von Deutschland (reálie Německa)

  • interessante Plätze in Deutschland (zajímavá místa v Německu) 
  • Grundinformationen über Deutschland (základní informace o Německu)
  • Diskussion über deutsche Kultur (diskuze o německé kultuře) 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

19. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

Thema: PROJEKT ÜBER DEUTSCHLAND

ÚKOL: Vytvoř týdenní zájezd do Německa. Do jednotlivých dní v týdnu rozepiš zajímavá místa, která by jsi v ten den navštívil. Každý den musíš navštívit jiná místa. Můžou to být města, jednotlivé památky ve městech, muzea, galerie, hrady, zámky, přírodní památky, jezera, zoologické zahrady, aquaparky, lyžařska střediska apod. Vyber si taková místa, která se ti líbí a zajímají tě. Představ si, že máš neomezený počet peněz a můžeš cestovat úplně kamkoliv.  

Piš prosím německy. V případě potřeby použij slovník. 

Zájezd můžeš tvořit v počítači (např. Word, Powerpoint nebo jiný program) nebo piš do sešitu. 

Hotovou práci mi pošli prosím nejpozději do úterý 24. listopadu. 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

18. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

Thema: PROJEKT ÜBER DEUTSCHLAND

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

12. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

Thema: PROJEKT ÜBER DEUTSCHLAND

  • Připrav si fotky nebo obrázky ze zajímavých míst nebo památek v Německu. Pokud jste již Německo navštívili, můžete použít vaše vlastní fotky nebo si fotky vyhledejte a uložte z internetu. Vytvořte si složku v počítači nebo v telefonu, kde budete mít vaše obrázky připravené. V další hodině (středa 18. listopadu) budeme s obrázky pracovat a tvořit z nich nástěnku, proto potřebuji, aby jste měli fotky připravené předem. Počet fotek je libovolný. Vyberte si to, co se vám líbí nebo místa, kam by jste se chtěli někdy podívat. 

Odkazy na internetové stránky, kde najdete zajímavá místa v Německu: 

1. https://www.germany.travel/de/startseite.html

Doporučuji, kouknout se na této stránce na - Städte&Kultur, Natur&Aktiv, Schlösser&Burgen

2. https://www.voucherwonderland.com/reisemagazin/sehenswuerdigkeiten-bayern/?fbclid=IwAR0_pnVr9kHQAtOUc_mt5gtgp29RkpVGj0vzeRtofKoys_cDj-3eBm9rC88#beliebte%20St%C3%A4dte

Zde najdete zajímavosti z Bavorska. 

3. https://www.tourism.de/

Na této stránce máte zajímavosti z různých německých měst. 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

11. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

Thema: PROJEKT ÜBER DEUTSCHLAND

  • práce s aplikací Padlet - skupinová práce (tvorba projektové nástěnky)

 

ÚKOL: Podívej se na videoklip k písni Deutschland od kapeli Rammstein. 

Odkaz na videoklip: https://www.youtube.com/watch?v=NeQM1c-XCDc

Po zhlédnutí videoklipu zkus vlastními slovy popsat děj videoklipu (česky!). O čem videoklip byl? Jaké je hlavní téma videoklipu? Jak rozumíš jednotlivých scénám, které se videoklipu odehrávají? Jaké emoce a jaké dojmy v tobě videoklip vyvolat?

Zkus vysvětlit. Piš vlastní názor a vše jen na základě zhlédnutí videoklipu. Nedohledávaj si nic na internetu. 

Tvoje odpovědi, tvůj názor a tvoje myšlenky mi napiš prosím rovnou do chatu na Skypu nebo přímo do e-mailu. (nemusíš psát do sešitu)

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

5. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

Všechny úkoly piš prosím do sešitu. Pak vše ofoť nebo oskenuj a pošli mi na můj e-mail nebo na Skype. 

 

1. Wortschatz (slovní zásoba) - přepiš si do sešitu tato slovíčka nebo si je vytiskni a nalep do sešitu. 

der Kürbis - dýně

die Fledermaus - netopýr

der Geist, das Gespenst - duch, strašidlo

das Skelett - kostlivec

die Hexe - čarodějnice

der Zauberer - čaroděj

der Vampir - upír

zombík - der Zombie

das Monstrum - příšera, monstrum

die Mumie - mumie

die Spinne - pavouk

das Spinnennetz - pavoučí síť

die schwarze Katze - černá kočka 

der Friedhof - hřbitov

der  Grabstein - náhrobek

der Sarg - rakev

gespenstisch - strašidelný 

das Kostüm - kostým 

die Süßigkeiten - sladkosti

die Kerze - svíčka

 

2. Halloweenquiz  

Přepiš si do sešitu tyto otázky nebo si je vytiskni a nalep do sešitu. Zkus odpovědět německy a není nutné odpovídat celou větou, stačí slovem. 

Pokud něčemu nerozumíš, použij slovník. https://slovniky.lingea.cz/

 

A. Wann ist Halloween? 

B. Was möchten die Kinder zu Halloween bekommen? 

C. Welche Farben sind typisch für Halloween? 

D. Welche Tier hat eine Hexe? 

E.  Das ist ein Tier, das fliegt aber kein Vogel ist. Was ist das? 

F. Was mag ein Vampir? 

G. Wo schlafen die Vampire? 

 

3. Vyhledej si na internetu nějaký zajímavý halloweenský kostým, který se ti líbí a pošli mi na něj odkaz nebo pošli fotku. 

 

.......................................................................................................................................................................................................................

4. 11. DISTANČNÍ VÝUKA

1. der Gegensatz, die Gegensätze - protiklad, protiklady

2. Thema: Halloween

Am 31. Oktober feiert man Halloween.

Am 31. Oktober feiert man den Reformationstag in Deutschland. (Den reformace)

Am 1. November feiert man den Allerheiligentag in Deutschland. (svátek Všech svatých)

Am 2. November feiert man den Allerseelentag in Tschechien. (Dušičky, Památka zesnulých)

Wortschatz: feiern (slavit) 

  • společná diskuze
  • tvorba myšlenkové mapy

 

ÚKOL k odevzdání: Piš buď do sešitu nebo na papír. Vytvoř si myšlenkovou mapu na téma Halloween. 

Doprostřed si napiš Halloween a napiš k němu všechna slovíčka, která tě na toto téma napadnou. Slovíčka piš nejprve česky a poté si k nim dohledej německý překlad pomocí slovíku. Doporučuji použít internetový slovník https://slovniky.lingea.cz/

Myšlenkovou mapu si můžeš hezky vyzdobit a namalovat k ní různé obrázky. Použijte různé barvy, ať máte mapu hezky barevnou. 

Na práci si dej záležet. Pokud budu s tvojí mapou spokojená, tak ti za ni dám malou jedničku! 

Tvou myšlenkovou mapu vyfoť a pošli mi ji buď na e-mail nebo na Skypu! 

Pokud nevíš, co to je myšlenková mapa, tak tady pod tímto textech máš jednu na obrázku jako ukázku. 

Myšlenková mapa

.......................................................................................................................................................................................................................

22. 10. DISTANČNÍ VÝUKA

Thema: die Musik

V dnešní hodině budeš pracovat s jednou písničkou. Jedná se o píseň Frau und Mann od interpreta, který se jmenuje Lindemann. (Lindemann je vedlejší hudební projekt Tilla Lindemanna, což je zpěvák kapely Rammstein.) Odkaz na píseň máte zde: https://www.youtube.com/watch?v=DrcGcHi8ILY

1. Nejprve si písničku celou pustíš 1x.

2. Pak si připravíš Lückentext, který je k dispozici ke stažení ve Wordu  pod tímto textema komu by nešel otevřít wordový soubor, tak textík máte napsaný i na této stránce.  Lückentext obsahuje text k písničce. Některá slova jsou však vynechaná.

Ke stažení: Lückentext

Lindemann - Frau und Mann

________________und weiß,

kalt und heiß,

Arm und reich,

 hart und weich

________________ und lang,

________________ und schlank,

Groß und _________________,

grob und fein

_______________ oder Feuer,

billig oder teuer

Dunkel oder _________________,

langsam oder ________________,

Nass und trocken,

knien oder hocken

_________________ oder wachen,

weinen oder __________________.

 

Ai-ai-ai

Hässlich oder _________________

Im Liegen oder Stehen

Ai-ai-ai

_______________ oder _______________

Gegensätze ziehen sich an

 

________________ und schwach,

müde und __________________

Eckig oder __________________

Katze und Hund

Hin und her,

leicht und schwer

____________________ und tief,

grade und schief

Kurz oder __________________,

gesund und krank

Mensch oder ________________,

dort oder hier

Krieg und Frieden,

verlieren oder siegen

Trocken oder nass,

___________________ oder Hass.

 

Tvým úkolem je:

A) Pustíš si písničku a pokusíš se doplnit všechna vynechaná slova podle toho, co zpěvák v písničce zpívá. Písničku si můžeš pustit klidně několikrát a snažte se doplnit, co nejvíc slov. (slovíčka můžete dopisovat přímo do toho wordového soubouru a nebo si Lückentext vytiskněte. Nebo pište do sešitu, kam si textík přepíšete a poté doplňuj slovíčka.)

B) V textu podtrhni všechna slovíčka, která jsou pro tebe známá a znáš jejich český překlad. 

3. Pusť si písničku ještě jednou a tentokrát i s videoklipem. Odkaz na píseň s videoklipem zde:  https://www.youtube.com/watch?v=Dji_km6UJvA

4. Jak se ti písnička líbila? Napiš mi prosím na Skype nebo přes e-mail. 

 

 

 

21. 10. DISTANČNÍ VÝUKA

Thema: die Musik 

Slovní zásoba (Wortschatz): Musik

Dotazník (Fragebogen): Musik

Antworte auf diese Umfrage !

.1. Wie oft hörst du Musik ?

  1.  mehrere Male pro Tag
  2.  jeden Tag
  3. 1 oder 2 Mal(e) pro Woche
  4.  fast nie

4. Wo hörst du Musik ?

  1.  in der Schule
  2.  zu Hause
  3.  im Konzert
  4. anderes

2. Wann hörst du Musik ?

  1.  wenn ich lerne.
  2.  wenn ich aufstehe.
  3.  wenn ich aufräume.
  4.  wenn ich Hausaufgaben mache.
  5.  wenn ich zur Schule gehe.
  6.  wenn ich im Unterricht bin.
  7. immer

5. Spielst du Musik ?

  1. Ja
  2. Nein

 

6. Wo spielst du Musik ?

  1.  zu Hause
  2.  in einem Orchester
  3.  in der Musikschule
  4. in einer Band
  5.  anderes

 

7. Kennst du deutsche Sänger oder Gruppen ?

  1. Ja
  2. Nein

 

Gib ein Beispiel : _______________________

3. Wie hörst du Musik ?

  1.  mit dem MP3-Player / I-Pod
  2.  mit dem Handy
  3.  mit dem Computer
  4.  über den PC
  5.  im Radio
  6.  mit dem CD-Player
  7. anderes

 

 

Wortschatz

die MUSIK

 

die Band, -s ; die Kapelle ,- n (kapela)

die Gruppe,- n (skupina)

der Sänger,-  (zpěvák)

die Sängerin ,- nen  (zpěvačka)

der Musiker,- (hudebník)

der Gittarist,- en (kytarista)

der Schlagzeuger,-; der Trommler,- (bubeník) 

das Mitglied,- er (člen)

Lieblingssänger, Lieblingssängerin, Lieblingsband

 

das Lied,- er (píseň)

das Konzert,- e (koncert)

 

die Gitarre,- n (kytara)

die Bassgitarre,- n (basová kytara)

das Schlagzeug ,- e (bicí)

das Klavier,- e (klavír)

das Keybord,- s (klávesy)

 

singen – zpívat

hören - poslouchat

spielen – hrát

gehören – patřit

 

rock

pop

techno

hip – hop

metal, …. usw.

 

bekannt – znamý, slavný

berühmt – známý, proslulý

geil – boží, skvělý

toll - skvělý

populär – populární

interessant - zajímavý

langweilig – nudný

doof – pitomý

schrecklich - hrozný

 

Wie oft? – Jak často?

 

 

 

 

Kábát ist tschechische Gruppe.

Kabát kommt aus Teplice.

Die Gruppe wurde in 2000 gegründet./ Die Gruppe wurde im Jahr 2000 gegründet.

Die Mitglieder sind…

Das bekannteste Lied ist…

Bekannte Lieder sind…

Die Band spielt Rockmusik.

Rammstein gehört zu den bekanntesten Gruppen der Welt.

Paul Landers spielt Gitarre.

Er ist schon/ leider gestorben.

Er starb im Alter von 50 Jahren.

Er ist in Berlin geboren.

Queen war eine britische Rockband.

Diese Gruppe gefällt mir sehr.

Ich finde diese Gruppe sehr interessant.

 

 

15. 10. DISTANČNÍ VÝUKA

Téma hodiny: MUSIK (mein Lieblingsband, mein Lieblingssänger, meine Lieblingssängerin)

  • ÚKOL: Napište vyprávění o vaší oblíbené hudební kapele, zpěvákovi nebo zpěvačce. Podmínkou je nejméně 10 vět, ale zkuste napsat víc. Pište vše německy! Nejprve napište základní informace jako např. Jak se jmenuje? Kde bydlí? Kolik mu je let? Jakou dělá hudbu? Jaká píseň se vám od něj líbí nejvíc? apod. a napište mi i nějaké zajímavosti, co najdete na internetu. Nějakou informaci, kterou moc lidí neví a nebo nezná. Můžete si vybrat osobnost, která už zemřela a nebo někoho ze současnosti. Může to být osobnost z jakékoliv země a nemusí to být někdo, koho zná celý svět. Může to být klidně i někdo z Česka. Vaše práce pište buď do sešitu nebo do Wordu. Hotovou práci prosím vyfoťte a pošlete na e-mail. Wordový soubor stačí vložit do e-mailu a poslat mi. 

Těším se na vaše práce. V příští hodině s nimi budeme dále pracovat, proto prosím, aby jste si na úkolu dali záležet. Ráda bych vám tuto práci také oznámkovala.

Děkuji.

 

 

14. 10. DISTANČNÍ VÝUKA

  • Úkol: Poslechněte si nějakou německou písničku a pošlete mi odkaz na Youtube, co jste poslouchali. Děkuji

 

  • Dnes zkusíme pracovat s programem ZOOM. Zkuste se prosím přihlásit na tento odkaz: 

Lucie Kohoutová is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Join Zoom Meeting
https://us05web.zoom.us/j/87399792927?pwd=MTJFRjRqWDhiS3h3dEx5YndwRlZEUT09

Meeting ID: 873 9979 2927
Passcode: N56cbz

 

8. 10. 

  • procvičování - skloňování sloves

Příprava na test! V příští hodině (středa 14. října) budeme psát test na skloňování sloves (heißen, wohnen, kommen, spielen, mögen, sein) ve všech osobách (ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie/Sie)

 

7. 10.

  • test na slovíčka
  • Gramatika - skloňování sloves heißen, wohnen, kommen, spielen, mögen, sein

 

1. 10.

  • opakování - dny v týdnu, pozdravy
  • Wiederholungstest - prac. sešit. str. 23 - 24
  • Konversation: krátké rozhovory ve dvojících
  • skloňování slovesa wohnen, spielen

Hausaufgabe: 1. Příprava na test! V příští hodině (středa 7. října) budeme psát test na slovíčka (pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla)

30. 9.

  • Opakování - čísla
  • Wiederholungstest - prac. sešit str. 15 - 16
  • Konversation - krátké rozhovory ve dvojicích
  • skloňování slovesa haben, sein

Hausaufgabe: 1. Napsat do sešitu vyprávění o sobě a o své rodině

 

24. 9. 

  • procvičování slovní zásoby - pozdravy, dny v týdnu, čísla, barvy, jednoduché otázky
  • kontrola a rozbor testu na slovíčka (zpětná vazba pro žáky, aby věděli, kde udělali nejvíce chyb a v čem je potřeba zlepšit)

 

23. 9. 

  • testík na slovíčka
  • Konversation: Speed Dating (jednoduché otázky a odpovědi)
  • Otázky: Was spielst du gern? Was magst du? + Odpovědi: Ich spiele gern Fußball. Ich mag Musik. 
  • Píše do sešitu vyprávění o sobě a o své rodině.

Hausaufgabe: 1. Kdo nestihl v hodině dopsat vyprávění o sobě a o rodině, dokončí doma a zapíše do sešitu. 

 

17. 9. 

  • procvičování čísel od 0 do 20+ desítky (10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90) a 100 - učebnice str. 11
  • Konversation - rozhovor ve dvojicích (procvičování jednoduchých otázek a odpovědí - Wie geht´s dir? Wie heißt du? Wo wohnst du? Woher kommst du? Wie alt bist du? Welche Farbe ist deine Lieblingsfarbe? Wie ist deine Handynummer?)

V příští hodině (23. 9.) se bude psát test na slovíčka - pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla od 0 do 20 + desítky, 100! (překládání z češtiny do němčiny)

Hausaufgabe: 1. Doučit se slovíčka a připravit se na test. (Lernwortschatz v pracovním sešitě str. 9 - 10, učebnice str. 11) 

 

16. 9. 

  • společná kontrola pracovního listu
  • Konversation - Wie geht´s dir? Wie ist deine Handynummer?
  • procvičování - čísla do 10

 

10. 9.

  • pracovní list - opakování (pozdravy, dny v týdnu, číslice, barvy, jednoduché věty)

Stránky tříd

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 3
DNES: 38
TÝDEN: 1647
CELKEM: 309070