Důležité webové stránky:
Online slovník - https://slovniky.lingea.cz/
Online cvičení z němčiny - https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/index.htm
Milí žáci,
během distanční výuky se mnou komunikujte přes e-mail nebo Skype. Měli by jste mě najít pod jménem Lucie Kohoutová. Dále mě můžete kontaktovat přes e-mailovou adresu kohoutovazsbreznik@seznam.cz. Také je možné komunikovat přes program MS Teams.
Během distanční výuky sledujte prosím pozorně tuto stránku! Dohledáte zde informace o učivu, které jsme probírali v hodině a samozřejmě všechny úkoly a práci, kterou máte splnit. Je velmi pravděpodobné a stane se, že někdo z nás bude mít technické problémy s připojením na internet nebo s počítačem. Z toho důvodu píšu všechny důležité informace na tuto stránku, aby jste si je mohli kdykoliv dohledat.
Děkuji.
_____________________________________________________________________________________________________________________________
Jak si zpříjemnit učení německého jazyka?
V cizím jazyce se nemusíte jen biflovat nazpamět všechna slovíčka nebo se učit gramatiku. Učit se dá i zajímavější a zábavnější formou. Hlavní je, aby jste se cizím jazykem, co nejvíce obklopili.
Mám pro vás několik tipů, které vám mohou hodně pomoci se zdokonalováním se v němčině (funguje to samozřejmě na všechny cizí jazyky):
1. Pravidelně poslouchejte německé písničky - nemusíte rozumět tomu, co se v písničkách zpívá. Prostě jen poslouchejte, pustě si hudbu jako zvukovou kulisu nebo u ní relaxujte. Při pravidelním poslouchání písniček se zlepšuje cit pro výslovnost a také se aktivuje slovní zásoba. Ač se to nezná, tak váš mozek vše vnímá a díky tomu se budete němčině zlepšovat.
Existuje velké množství hudebních interpretů a na výběr máte ze všech různých hudebních žánrů. Zkuste si pustit hudbu od interpetů jako jsou například Rammstein, Wincent Weiss, Helene Fischer, Revolverheld, Silbermond, Max Giesinger, Johaness Oerding, Clueso, Tom Beck, Tokio Hotel, Killerpilze...
2. Pusťte si německé filmy nebo seriály s českými titulky nebo s německými titulky či bez titulků - filmy vám dokážou pomoci s rozvojem slovní zásoby. Díky nim se učíte nová slovíčka. Také se díky nic naučítě gramatiku a samozřejmě i správnou výslovnost. Pokud máte doma k dispozici např. Netflix, tak máte velkou výhodu, protože naprostá většina filmů a seriálů, které tam jsou, můžete bez problémů přepnout na německý dabing s českými titulky.
Tipy na německé filmy: Fakju Goethe, Der geilste Tag, Hot Dog, Vier gegen die Bank, 100 Dinge, Der Nanny, Schlussmacher, Kokowääh, Honig im Kopf, Knockin´ on haven´s door, Dieses bescheuerte Herz, Freaks: You´re one of us a další německé filmy najdete ZDE.
Tipy na seriály: Alarm für Cobra 11, Kommissar Rex, Babylon Berlin další seriály najdete ZDE.
3. Sledujte německé Instagramy nebo Facebook - může to být profil vaší oblíbené hudební skupiny nebo profil nějaké slavné osobnosti např. herci, fotbalisté, sportovci... Skvělé jsou také cestovatelské profily nebo nějaké vzdělávací. Není nutné, aby jste rozuměli všemu, co na profilech píšou nebo říkají, ale i přesto vám pomůžou s budováním slovní zásoby nebo porozumíte lépe gramatickým pravidlům.
Tipy na instagramové profily: cobraeleven_erdogan, tombeckphotos, rammsteinofficial, wincentweiss, dfb_team, m10_official, visitaustria, germanytourism, knallerfrauensat1, meme.auf.deutsch, dw_deutschlernen ...
4. Používejte častěji slovník - pokud narazíte na internetu, v písních, ve filmech, na sociálních sítích nebo kdekoliv jinde na nějaké slovíčko, které neznáte, najděte si jeho překlad ve slovníku. Nepřekládejte si celé věty v překladači. Raději si ve slovníku najděte jedno slovíčko a poté zkuste odhadnout význam věty. Brzy zjistíte, že nemusíte znát všechna slovíčka na to, aby jste větě porozuměli...
_____________________________________________________________________________________________________________________________
Probírané učivo
14. 6.
- učebnice str. 76/ cv. 1
- pracovní sešit str. 68/ cv. 1, 2 + str. 70/ cv. 6
...............................................................................................................................................................
9. 6.
- Einladung zum Geburtstag (pozvánka k narozeninám - dokončení)
- Deutschland sucht den Superstar
...............................................................................................................................................................
7. 6.
- pracovní sešit str. 65/ cv. 3, 4, 5 a str. 66/ cv. 8
- Länder und Sprachen (země a jazyky)
- Einladung zum Geburtstag (pozvánka k narozeninám)
...............................................................................................................................................................
2. 6.
- Den dětí - pexeso, domino
...............................................................................................................................................................
31. 5.
- práce s pracovním listem (hodiny a měsíce)
- pracovní sešit str. 61/ cv. 10
...............................................................................................................................................................
26. 5.
- Procvičování - určování času (domino, kartičky s přiřazováním)
- práce s pracovním listem (hodiny a měsíce)
..............................................................................................................................................................
24. 5.
- časové údaje - Wie viel Uhr ist es? Wie spät ist es?
- pracovní sešit str. 61/ cv. 8
..............................................................................................................................................................
19. 5. DISTANČNÍ VÝUKA
Samostatná práce
(dnes si nevoláme)
Zadání:
1. Do sešitu si vytvoř čtyři tabulky. V každé tabulce si nadepiš jedno roční období. Budeš mít tedy 4 tabulky a každou pro jedno roční období (Frühling, Sommer, Herbst, Winter). Do každé tabulky si doplníš různá německá slovíčka, která souvisí s konkrétním ročním obdobím. Tedy slovíčka, která jsou pro toto období typická. Můžeš psát podstatná jména, přídavná jména, slovesa nebo i celé věty pokud zvládneš. K novým slovíčkům si dopisuj český překlad. Počet slovíček nechám na tobě, ale platí že, čím více, tím lépe. ;-)
Můžeš používat slovník nebo se poradit se spolužáky. Hotovou práci mi nemusíš posílat. Piš do sešitu a já si práci zkontroluji příští týden ve škole.
Inspiraci, jak by taková tabulka mohla vypadat vkládám zde:
...............................................................................................................................................................
17. 5. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
- Zapiš si do sešitu otázku a doplň k ní odpověď dle tvého data narození:
Wann hast du Geburtstag? Ich habe Geburtstag im ...
Ich habe Geburtstag am ...
- pracovní sešit str. 62 (celá)
Správné řešení k pracovnímu sešitu str. 62:
...............................................................................................................................................................
12. 5.
- procvičování - Zahlen von 1 bis 100
- der Monat, die Monate (měsíc, měsíce) - Januar, Februar, März, April, Mai, Juni, Juli, August, September, Oktober, November, Dezember
- Wann hast du Geburtstag? Ich habe Geburtstag im ....
..............................................................................................................................................................
10. 5.
- pracovní sešit str.60/ cv. 3 a 5
...............................................................................................................................................................
5. 5. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 12.05 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
- pracovní sešit str. 52/ cv. 3
- poslech: pracovní sešit str. 53/ cv. 7
Nahrávka k poslechu zde: Track21.mp3 (3.47 MB)
- Opakování: pracovní sešit str. 57/ cv. 1, 2
Samostatné procvičování: pracovní sešit str. 57/cv. 4 a str. 58/ cv. 8, 9
Příští týden v pondělí 10. května si napíšeme test ze 6. lekce. Zaměř se na slovíčka (Tiere und Computer) a na jejich správné členy, nauč se pravidla tvoření 4. pádu (viz tabulka z 21. 4.) a také časování slovesa haben.
sloveso haben (mít)
ich habe wir haben
du hast ihr habt
er/sie/es hat sie haben
...............................................................................................................................................................
3. 5. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 11.15 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
1. Diskussion - Was ist dein Lieblingstier? Welche Tier ist dein Lieblingstier? Mein Lieblingstier ist... Meine Lieblingstiere sind...
2. Hörverstehen (poslech): https://www.youtube.com/watch?v=-1GiqjueT7w
- doplnění slovíček do textu
Warum ist die Bratwurst ihr Lieblingstier? - https://www.dw.com/de/10-beliebte-deutsche-wurstsorten/g-36420214
3. pracovní sešit str. 52/ cv. 1 a 2
4. Píseň k poslechu: Hai Familie
https://www.youtube.com/watch?v=hnyjrVuZYbc
...............................................................................................................................................................
28. 4. DISTANČNÍ VÝUKA
Samostatná práce!
(dnes si nevoláme)
- Projektový úkol - práce bude hodnocena známkou! Úkol odevzdejte během dnešního dne!
téma: Mein Tier (moje zvíře)
Zadání: V programu Padlet vytvoříme společnou nástěnku na téma Mein Tier (odkaz na nástěnku: https://padlet.com/luciekohoutova/nlq5udpde6popkjn). Každý z vás napíše krátký text (alespoň 5 vět) o svém domácím mazlíčkovi nebo o svém oblíbeném zvířeti (může být např. zvíře, které mají prarodiče, kamarádi apod. nebo se může jednat o vymyšlené zvíře, které si přeješ...). U zvířete popiš jeho osobní údaje, jméno, kde bydlí, odkud pochází, kolik je mu let apod. Zkuste pomocí přídavných jmen popsat, jaké je a napsat můžeš i něco, co má rádo nebo co nemá rádo. K textu přidej i fotku svého zvířete.
Text vložíš společně s fotkou do naší společné nástěnky v programu Padlet, kterou najdeš v již zmíněném odkazu. Nezapomeň se k textu podepsat!
Odkaz na nástěnku: https://padlet.com/luciekohoutova/nlq5udpde6popkjn
Na odkazu najdeš naši společnou padletovou nástěnku, kde je jeden textík, který může posloužit jako inspiraci, jak by mohl tvůj textík vypadat.
..............................................................................................................................................................
26. 4. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
- opakování 4. pád
- pracovní sešit str. 54/ cv. 8, 9, 10
- pracovní sešit str. 55/ cv. 12
....................................................................................................................................................
21. 4. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 12.05 na Teamsech.
On-line výuka:
- pracovní sešit str. 53/ cv. 4, 5, 6
- přímý (Erik fotografiert einen Hund am Montag) a nepřímý pořádek slov ve větě (Am Montag fotografiert Erik einen Hund).
- sloveso haben (mít), bekommen (dostat)
..............................................................................................................................................................
19. 4. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 hodin na Teamsech.
On-line výuka
- test na 4. a 5. lekci (slovíčka, člen určitý a neurčitý, časování sloves)
..............................................................................................................................................................
14. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Samostatná práce
(dnes si nevoláme)
V pondělí 19. 4. budeme psát test, proto dnešní hodinu věnuj přípravě na test.
Učivo, které se v testu objeví:
- slovíčka 4. a 5. lekce (pracovní sešit str. 42 a str. 51) - Schulsachen, Hobby
- člen určitý (der, die, das)
- člen neurčitý (ein, eine)
- časování sloves v jednotném i množném čísle
Procvičování:
1. V Teamsech je připravený procvičovací test ke 4. a 5. lekci. Najdeš ho v příspěvcích nebo také v zadání. Test vyplň a odevzdej výsledky. Velice podobný test bude i v pondělí.
2. Odkazy na různé úkoly sloužící k procvičení učiva
Schulsachen
- https://wordwall.net/resource/11334267/schulsachen
- https://www.liveworksheets.com/worksheets/de/Deutsch_als_Fremdsprache_(DaF)/Schule/Schulsachen_uy1308884ec
- https://learningapps.org/6247206
Člen určitý
- https://wordwall.net/resource/12062922/schulsachen
Člen neurčitý
https://wordwall.net/resource/13302668/%C4%8Dlen-neur%C4%8Dit%C3%BD-die-schule
Časování sloves
https://learningapps.org/16397462
Hobby
https://wordwall.net/resource/917855/niemieckim/mein-hobby
...............................................................................................................................................................
12. 4. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
fernsehen - dívat se na televizi
Ich sehe fern. Wir sehen fern.
Du siehst fern. Ihr seht fern.
Er/sie sieht fern. Sie/sie sehen fern.
1. https://wordwall.net/resource/1277248/hobby
2. https://learningapps.org/7424282
...............................................................................................................................................................
7. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 12.05 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
- Procvičování slovní zásoby k Ostern:
Křížovka: https://wordwall.net/resource/13709820/ostern
Písnička k poslechu: Tom Beck - Pinguine
https://www.youtube.com/watch?v=I_8B52j5pJk
DŮLEŽITÉ INFORMACE:
Žáci si dodělají a dopíšou všechny úkoly, které jim chybí!
Je potřeba odevzdat úkoly! Práci mi pošlete buď na můj e-mail nebo na Skypu či v Teamsech.
Komu, co chybí, najdete napsané v tabulce v „poznámkovém bloku“ v Teamsech.
...............................................................................................................................................................
31. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Zavoláme si ve 12.05 na Teamsech.
On-line výuka:
bez titulků: https://youtu.be/OQuosrQzt5Y
s německými titulky: https://www.youtube.com/watch?v=wkLIxyo_mb8&t=0s
..............................................................................................................................................................
29. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Zavoláme si v 11.15 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
- přivlastňování ihr/sein (její, jeho), Karlas Hobby, das Hobby von Katka - pracovní sešit str. 43/ cv. 1
- pracovní sešit str. 45/ cv. 9 a str. 46/cv. 11
- Poslech - pracovní sešit str. 47/ cv. 14
Poslech si můžeš pustit zde: Track19.mp3 (1.73 MB)
...............................................................................................................................................................
24. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Zavoláme si ve 12.05 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
https://learningapps.org/10363645
Procvičování (dobrovolné):
1. https://wordwall.net/resource/13310065/ostern
2. https://wordwall.net/resource/13161569/ostern-wortschatz
..............................................................................................................................................................
22. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Zavoláme si v 11.15 hodin na Teamsech.
On-line výuka:
- pracovní sešit str. 44/ cv. 4 a cv. 5
- časování pravidelných sloves v jednotném a množném čísle
- pracovní sešit str. 46/ cv. 12
kochen (sloveso) a Kochen (podstatné jméno)
Ich koche gern. Rád vařím.
Mein Hobby ist Kochen. Mým koníčkem je vaření.
Úkoly na odevzdání:
1. myšlenková mapa na téma das Ostern (Velikonoce) - termín odevzdání dnes 22. 3.
2. pracovní sešit str. 44/cv. 6 - termín odevzdání do středy 24. 3.
Řešení k poslechům z minulé hodiny:
...............................................................................................................................................................
17. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
(dnes si nevoláme)
Samostatná práce
1. Poslech (pracovní sešit str. 35/cv. 5)
Poslech si pusť zde: Track16.mp3 (1.26 MB)
2. Poslech (pracovní sešit str. 41/cv. 5)
Poslech si pusť zde: Track18.mp3 (1.41 MB)
Pozn. Odpovědi u poslechu zkontrolujeme v pondělí ve výuce.
3. Úkol na odevzdání:
Vytvoř myšlenkovou mapu na téma: das Ostern (Velikonoce)
Piš do sešitu!
Napiš, co nejvíce slov, která tě napadnou v souvislosti se slovíčkem das Ostern (Velikonoce). Čím více slov, tím lépe. Mohou to být nejen podstatná jména, ale klidně i slovesa či přídavná jména.
Slovíčka piš nejprve česky a poté si k nim dohledej německý překlad pomocí slovníku. Piš slovíčka i se správnými členy (der, die, das). Doporučuji použít internetový slovník https://slovniky.lingea.cz/
Myšlenkovou mapu si můžeš hezky vyzdobit a namalovat k ní různé obrázky.
Mapu ofoť nebo oskenuj a pošli mi nejpozději do pondělí 22. března.
Pokud nevíš, jak by taková myšlenková mapa měla vypadat, tak pod tímto textech najdeš dvě ukázky pro inspiraci.
Zdroj obrázků: www.google.com
......................................................................................................................................................................................................................
15. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 na Teamsech.
On-line výuka:
- opakování člen určitý, neurčitý a zápor kein (přehled gramatiky - pracovní sešit str. 39)
- kontrola pracovní sešit str. 34 (celá)
- Zajímavost: Současná situace se světovou pandemií onemocnění covid-19 ovlivňuje také i jazyk. Přibližně 1200 nových vzniklo během koronaviru jako důsledek měnících se společenských skutečností.
Jsou to například tato slovíčka: die Coronafrisur, der Maskentrottel, coronamüde, der Fußgruß, der Impfneid
Zdroj: Goethe Institut
....................................................................................................................................................................................................................
11. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.45 na Teamsech.
On-line výuka:
1. Pusť si toto video: https://www.youtube.com/watch?v=5TYIkddZbJ4 (trénuj správnou výslovnost, členy, zkus si zapamatovat, co nejvíce slovíček)
2. Cvičení na procvičení členů: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2547
3. Křížovka: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2551
4. pracovní sešit str. 34 (celá) - zkontrolujeme v pondělí ve výuce
Pracovní list:
Poslechy:
PS 24 - https://www.skolasnadhledem.cz/game/3444
PS 26 - https://www.skolasnadhledem.cz/game/3444
Nedělej cv. 3, vše ostatní bude hotové.
....................................................................................................................................................................................................................
8. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 na Teamsech.
On-line výuka:
- pracovní sešit str. 35/cv. 4
- pracovní sešit str. 36/ cv. 8
- člen neurčitý ein/eine a zápor kein (přehled gramatiky v učebnici str. 44)
- cvičení na procvičení nového učiva:
Řešení:
A)
a) Das ist doch kein Kuli, das ist ein Lineal.
Das ist doch kein Lineal, das ist ein Zirkel.
Das ist doch keine Schere, das ist ein Bleistift.
Das ist doch keine Tasche, das ist ein Rucksack.
Das ist doch keine Landkarte, das ist ein Heft.
Das ist doch keine CD, das ist ein Flashkarte.
B)
Was ist das?
Ist das ein Bleistift?
Was ist das?
Dnes je poslední termín na odevzdání pracovních listů!
....................................................................................................................................................................................................................
3. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Ve 12.05 se na Teamsi připojí jen ti, co nepsali v pondělí test na 3. lekci.
Ostatní, co test už psali, budou pracovat samostatně.
Samostatná práce:
- pracovní list (ten, co jsem vám posílala po paní učitelce Černé)
cv. 1 - poslech (Odkaz na poslech: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3444, nahrávka: PS - 24),
cv. 4 a+b (Odkaz na poslech: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3444, nahrávka: PS - 25).
Nedělej cv. 3! Všechna ostatní cvičení budou hotová!
Vyplněný pracovní list ofoť(oskenuj) a pošli mi ke kontrole nejpozději v pondělí 8. března.
....................................................................................................................................................................................................................
1. 3. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 na Teamsech.
On-line výuka:
- Test na 3. lekci
- pracovní list cv. 2 a, b, c (ten, co jsem posílala přes paní učitelku Černou) - v případě potřeby použijte slovík
...................................................................................................................................................................................................................
24. 2. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 12.05 na Teamsech.
On-line výuka:
1. Opakování 3. lekce.
V pondělí (1. 3.) píšeme TEST!
V testu bude učivo ze 3. lekce a slovíčka (3. lekce + Valentýnská slovíčka).
2. Meine Schultasche (učebnice str. 41)
Myšlenková mapa (společná tvorba v hodině):
3. Určité členy v němčině - der, die, das (učebnice str. 42)
4. Samostatná práce: pracovní list, cvičení 1B (posílala jsem vám ho přes paní učitelkou Černou)
.....................................................................................................................................................................................................................
22. 2. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 na Teamsech.
On-line výuka:
- opakování učiva 3. lekce (pracovní sešit str. 30)
- pracovní sešit str. 31 - 32
Řešení k Wiederholungtest - 3. lekce:
(přeškrtnuté cvičení nemuíte vyplňovat)
....................................................................................................................................................................................................................
17. 2. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 12.05 na Teamsech.
Online výuka:
- pracovní sešit str. 29/ cv. 13
- sein/seine und ihr/ihre (jeho/její) - pracovní sešit str. 28/cv. 12
- slovíčka - pracovní sešit str. 33 (douč se slovíčka, která neznáš)
Dnes je poslední termín na odevzdání úkolu z minulé hodiny!
.....................................................................................................................................................................................................................
15. 2. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 na Teamsech.
Online výuka:
- pracovní sešit str. 28/cv. 8, cv. 9
- rozdíl mezi gern/ am liebsten
- zápor nicht
Úkol na odevzdání:
Piš do sešitu. Práce bude ohodnocena známkou! Ofocenou nebo oskenovanou práci mi pošli na e-mail, Skype nebo do Teamsů (nejpozdější termín odevzdání je ve středu 17. 2.).
Zadání: Schreib mindestens fünf Sätze über deine Mitschüler (Napiš nejméně pět vět o zájmech svých spolužáků - co rádi dělají, zda něco hrají, jaké mají koníčky).
.....................................................................................................................................................................................................................
10. 2. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 12.05 na Teamsech.
Online výuka:
Úkol:
1. Přepiš si slovíčka do sešitu (nebo okopíruj a nalep):
der Valentinstag - den sv. Valentýna (svátek zamilovaných)
die Liebe - láska
lieben - milovat
Ich liebe dich. - Miluji tě.
küssen - políbit
der Kuss - polibek
umarmen - obejmout
das Herz - srdce
die Rose - růže
die Blume - květina
das Plüschtier - plyšová hračka (plyšák)
der Teddy(bär) - medvídek
die Bonboniere - bonboniéra
.....................................................................................................................................................................................................................
8. 2. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 na Teamsech.
Online výuka:
- pracovní sešit str. 27/ cv. 5, 6
.....................................................................................................................................................................................................................
27. 1. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 12.05 na Teamsech.
Online výuka:
- Wie spät ist es? Wie viel Uhr ist es?
- pracovní sešit str. 26/ cv. 1 + cv. 2
- pracovní sešit str. 27/cv. 4
Úkol na odevzdání přes prázdniny:
V Teamsech je vloženo 5 videí s německými písničkami. Každou z těch písniček si poslechni. V Teamsech do komentářů napiš pod jednotlivá videa #hastag s hodnocením videa (pozitivní nebo negativní hodnocení podle toho, jak se ti písnička líbila).
Pozn. Hodnotíte písničku a né videoklip!
Inspiration:
Positiv - #super, #genial, #toll, #spitze, #klasse, #cool, #lustig, #wunderbar, #geil
Negativ: #schrecklich, #doof, #blöd, #langweilig
Ti, co se nemohou připojit do Teamsů, tak přidávám odkaz na videa sem a hastagy k jednotlivých videům mi musí poslat buď na e-mail nebo do chatu na Skypu.
1. Wincent Weiss - Wer wenn nicht wir
https://www.youtube.com/watch?v=VbM7rnfmxic
2. Ben Zucker - Was für eine geile Zeit
https://www.youtube.com/watch?v=n8NYD5qHdBw
3. Clueso - Tanzen
https://www.youtube.com/watch?v=spzZHIPMd6Q
4. Fargo - Gutes Gefühl
https://www.youtube.com/watch?v=N0D4e4autc4
5. Gentlemen, Sido - Schöner Tag
https://www.youtube.com/watch?v=ljttk8ypG80
.....................................................................................................................................................................................................................
25. 1. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se v 11.15 na Teamsech.
Online výuka:
- kontrola práce z minulého týdne
- Wie spät ist es? Wie viel Uhr ist es?
- časové údaje
Úkol na odevzdání:
(Úkol si přepiš nebo okopíruj a nalep do sešitu. Hotový úkol ofoť nebo oskenuj a pošli mi.)
A. Beantworte die Fragen. (Odpověz na otázky.)
1. Um wie wiel Uhr stehst du auf? Ich stehe um ......................... Uhr auf.
(aufstehen - vstávat)
2. Um wie viel Uhr lernst du? Ich lerne um ...................................
(lernen - učit se)
3. Um wie viel Uhr hast du die Schule? Ich habe die Schule um ..............................
4. Um wie viel Uhr isst du Frühstück? Ich esse um .................................
(essen - jíst, Frühstück - snídaně)
5. Um wie viel Uhr isst du Mittagessen? Ich esse um ...................................
(essen - jíst, Mittagessen - oběd)
6. Um wie viel Uhr hörst du Musik? Ich höre Musik um ..................................
(hören - poslouchat)
7. Um wie viel Uhr siehst du fern? Ich sehe um ................................. fern.
(fernsehen - dívat se na televizi)
8. Um wie viel Uhr isst du Abendessen? Ich esse Abendessen um ................................
(essen - jíst, Abendessen - večeře)
9. Um wie viel Uhr schläfst du? Ich schlafe um ....................................
(schlafen - spát)
...................................................................................................................................................................................................................
20. 1. DISTANČNÍ VÝUKA
Kdo nemá dokončený úkol z pondělní hodiny, tak dnes dokončí (nemusíte mi ho posílat, zkontrolujeme v příštím týdnu). Jiný úkol nemáte.
.....................................................................................................................................................................................................................
18. 1. DISTANČNÍ VÝUKA
Z technicko - organizačních důvodů nemůže dnešní hodina proběhnout v online formě. Nebudeme si volat.
Na dnešní hodinu jsem pro vás připravila samostatnou práci. Úkoly si prosím vypracujte! Nemusíte mi je posílat! Zkontrolujeme si je společně ve středu v hodině!
ÚKOLY
1. Zapiš si do sešitu (nebo si obrázky okopíruj a nalep) podle těchto obrázků:
2. Úkol na procvičení si vytiskni nebo opiš do sešitu a napiš správné odpovědi:
.....................................................................................................................................................................................................................
13. 1. DISTANČNÍ VÝUKA
Sejdeme se ve 12.05 na Teamsech.
Online výuka:
.....................................................................................................................................................................................................................
11. 1. DISTANČNÍ VÝUKA
Zkusíme se společně spojit přes MS Teams. Zavoláme si v 11.15.
Odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aaa56cb17cbe54b9b90fee15d1922d4ec%40thread.tacv2/conversations?groupId=6b40101c-2290-4159-931d-39e4bdf775d9&tenantId=a5b02782-ded9-4ea5-b201-91047635aefe
Klikněte si na odkaz a zobrazí se vám tam taková tabulka. Pokud MS Teams nemáte nainstalovaný v počítači, tak na tomto odkazu si jej můžete stáhnout. Pokud nechcete nic stahovat, tak stačí kliknout na „Použít místo toho webovou aplikaci“. Pokud už program stažený máte, kliknete na „Spustit nyní“. Odkaz by vás měl přesměrovat do našeho společného týmu na němčinu. Přihlásíte se přes svůj účet na Microsoftu, přes který se přihlašujete na počítače ve škole (uživatelské jméno - písmena z příjmení a jména @zsbreznik.cz + heslo).
Online výuka
- Příprava na test
- Opakování učiva
Příprava na test
Zaměř se na slovíčka, skloňování sloves a jednoduché otázky a odpovědi! Projdi si Wiederholungstest v pracovním sešitě (str. 15 - 16, str. 23 - 24) Jedná se o učivo, které jsme společně probírali od září, až do prosince.
V testu budou:
1. slovíčka z 0 - 2 lekce (pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla, rodina) + slovíčka, která jsme probírali během distanční výuky (Halloween, Vánoce)
2. Jednoduché otázky a odpovědi: např. Wie heißt du? Woher kommst du? Was magst du? Welcher Tag ist heute? Wie ist deine Lieblingsfarbe? apod.
3. Skloňování sloves v jednotném i množném čísle (ich, du, er, sie, heißen, wohnen, kommen, mögen, sein)
Test proběhně ve středu (13. leden) v online formě přes počítač. Je nutné, aby jste se všichni přihlásili do Teamsů!
.....................................................................................................................................................................................................................
6. 1. DISTANČNÍ VÝUKA
Dnešní online výuka bude probíhat přes MS Teams.
Odkaz: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aaa56cb17cbe54b9b90fee15d1922d4ec%40thread.tacv2/conversations?groupId=6b40101c-2290-4159-931d-39e4bdf775d9&tenantId=a5b02782-ded9-4ea5-b201-91047635aefe
Klikněte si na odkaz a zobrazí se vám tam taková tabulka. Pokud MS Teams nemáte nainstalovaný v počítači, tak na tomto odkazu si jej můžete stáhnout. Pokud nechcete nic stahovat, tak stačí kliknout na „Použít místo toho webovou aplikaci“. Pokud už program stažený máte, kliknete na „Spustit nyní“. Odkaz by vás měl přesměrovat do našeho společného týmu na němčinu. Přihlásíte se přes svůj účet na Microsoftu, přes který se přihlašujete na počítače ve škole.
Pokud máte nějaké problémy s připojením na Teams, můžete mě kontaktovat přes Skype nebo na e-mail.
Online Unterricht (online výuka):
- Shrnutí roku 2020, zahájení nového roku
- příprava na test
Úkol na odevzdání:
1. Napiš mi do chatu (nebo piš do sešitu a poté mi ofocený pošli) tvoji odpověď na tyto otázky (můžete psát česky):
A. Wie war dein bestes Erlebnis im Jahr 2020? (Jaký byl tvůj nejlepší zážitek v roce 2020?) - vyber si jeden nebo více zážitků
B. Welche Vorsätze, Wünsche oder Ziele hast du in neuem Jahr 2021? (Jaké máš předsevzetí, přání nebo cíle v novém roce 2021?) - vyber si jednu nebo více možností
2. Vyzkoušej si testík na procvičování, které najdeš v Teamsech. Na e-mail nebo do chatu mi napiš, čemu nerozumíš a co by jsi potřeboval ještě vysvětlit.
Příprava na test
Zaměř se na slovíčka, skloňování sloves a jednoduché otázky a odpovědi! Projdi si Wiederholungstest v pracovním sešitě (str. 15 - 16, str. 23 - 24) Jedná se o učivo, které jsme společně probírali od září, až do prosince.
V testu budou:
1. slovíčka z 0 - 2 lekce (pozdravy, dny v týdnu, barvy, čísla, rodina) + slovíčka, která jsme probírali během distanční výuky (Halloween, Vánoce)
2. Jednoduché otázky a odpovědi: např. Wie heißt du? Woher kommst du? Was magst du? Welcher Tag ist heute? Wie ist deine Lieblingsfarbe? apod.
3. Skloňování sloves v jednotném i množném čísle (ich, du, er, sie, heißen, wohnen, kommen, mögen, sein)
V příštím týdnu v pondělí (11. ledna) si společně všechno učivo v rychlosti projdeme a procvičíme to, co bude potřeba a testík bude ve středu (13. ledna). Pozn. S velkou pravděpodobností bude test probíhat v online formě přes počítač.
....................................................................................................................................................................................................................
4. 1. DISTANČNÍ VÝUKA
Milý žáci, v dnešní hodině němčiny se společně zkusíme spojit přes program MS Teams. Posílám odkaz:
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aaa56cb17cbe54b9b90fee15d1922d4ec%40thread.tacv2/conversations?groupId=6b40101c-2290-4159-931d-39e4bdf775d9&tenantId=a5b02782-ded9-4ea5-b201-91047635aefe
Klikněte si na odkaz a zobrazí se vám tam taková tabulka. Pokud MS Teams nemáte nainstalovaný v počítači, tak na tomto odkazu si jej můžete stáhnout. Pokud nechcete nic stahovat, tak stačí kliknout na „Použít místo toho webovou aplikaci“. Pokud už program stažený máte, kliknete na „Spustit nyní“. Odkaz by vás měl přesměrovat do našeho společného týmu na němčinu. Přihlásíte se přes svůj účet na Microsoftu, přes který se přihlašujete na počítače ve škole.
....................................................................................................................................................................................................................
16. 12. DISTANČNÍ VÝUKA
Ich wünsche frohe Weihnachten und ein glükliches neues Jahr! Ich wünsche vor allem Gesundheit, Ruhe, Glück und schöne Geschenke unter einem Weihnachtsbaum! Alles Gut!
Pusťte si video: https://www.youtube.com/watch?v=cZTnKgPGEXQ
Rozumíš některým slovíčkům? Kterým? - Vypiš si tato slovíčka do sešitu.
P. S. Pošli mi, co nejdříve hotový pracovní list a úkol na slovíčka.
.....................................................................................................................................................................................................................
14. 12. DISTANČNÍ VÝUKA
- pracovní list Weihnachten
Vypracuj si úkoly, které jsem ti dávala minulý týden ve škole (pracovní list Weihnachten - slovíčka, křížovka) + do sešitu nalepit slovíčka a doplnit k nim německý překlad).
Hotovou práci mi prosím pošli.
.....................................................................................................................................................................................................................
9. 12.
- Diskussion: Was ist typisch für Weihnachten?
- Weihnachtslieder (O Tannenbaum, Fröhliche Weihnacht überall)
....................................................................................................................................................................................................................
7. 12.
.....................................................................................................................................................................................................................
2. 12. DISTANČNÍ VÝUKA
- Vytvoř vánoční přání v němčině. Pište do sešitu nebo malujte na papír a pak práci nalepte do sešitu.
Fröhliche Weihnachten/ Frohe Weihnachten - Veselé Vánoce
Nápady a inspirace:
Práci budu kontrolovat v příštím týdnu v hodině (7. 12.). Dokončete si prosím všechny úkoly, které vám ještě chybí.
.....................................................................................................................................................................................................................
30. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
- opakování - skloňování sloves heißen, wohnen, kommen, sein, mögen
- pracovní sešit str. 12/ cv. 6; str. 13/cv. 9
ÚKOL: Napiš dopis Ježíškovi. Piš prosím do sešitu. Ofocený nebo oskenovaný úkol mi pošli na e-mail nebo na Skype.
Liebes Christkind,
ich möchte ................................ zu Weihnachten bekommen.
Danke.
Tschüs
Dein/Deine ...................
.......................................................................................................................................................................................................................
25. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
Úkol piš prosím do sešitu. Hotový úkol ofoť nebo oskenuj a pošli mi během dnešního dne ke kontrole buď na e-mail nebo na Skype.
Zadání:
A. Odpověz německy celou větou na otázky z dotazníku.
der Fragenbogen (dotazník)
1. Wie geht´s dir?
2. Wie heißt du?
3. Woher kommst du?
4. Wo wohnst du?
5. Wie alt bist du?
6. Welche Farbe ist deine Lieblingsfarbe?
7. Was magst du?
8. Magst du Pizza?
9. Wie heißt dein Vater?
10. Wie heißt deine Mutter?
11. Hast du Geschwister (Máš sourozence)?
12. Mag dein Vater Fußball?
13. Mag deine Mutter Schokolade?
14. Welcher Tag ist heute?
B. Vylušti hádanku.
das Rätsel (hádanka)
Wer ist das? (Kdo je to?)
1. Vater meines Vaters ist ______________________
2. Schwester meiner Mutter ist ___________________
3. Schwester meines Vaters ist ____________________
4. Mutter meiner Mutter ist ________________________
5. Bruder meiner Mutter ist _______________________
6. Bruder meiner Vater ist ________________________
.......................................................................................................................................................................................................................
23. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
- Skloňování sloves heißen, wohnen, kommen, sein
ÚKOLY: Oba dva úkoly piš do sešitu a pošli mi ke kontrole buď na e-mail nebo na Skype.
1. Přepiš si do sešitu tuto gramatiku (nebo si okopíruj a nalep do sešitu):
heißen - jmenovat se
wohnen - bydlet
kommen - pocházet
sein - být
ich - já
du - ty
er - on
sie - ona
Skloňování sloves
heißen
ich heiße
du heißt
er/sie heißt
wohnen
ich wohne
du wohnst
er/sie wohnt
kommen
ich komme
du kommst
er/sie kommt
sein
ich bin
du bist
er ist
2. Jaká je tvá oblíbená osobnost? Vyber si nejméně 3 osobnosti a napiš o nich krátké vyprávění (jak se jmenují, odkud pochází, kde bydlí, kolik je jim let... Pokud některé údaje neznáš, tak si je můžeš vymyslet nebo si je dohledej na internetu). Můžou to být osobnosti z jakékoliv země na světě, můžou to být slavné celebrity nebo to může být klidně i české osobnosti. Pokud tě žádné osobnosti nenapadnou, tak si vyber někoho z tvé rodiny nebo kamaráda či kamarádku.
.....................................................................................................................................................................................................................
18. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
Tvůj hotový projekt (všechny 3 části - rodokmen, vyprávění, fotky) mi prosím pošlete nejpozději do pondělí 23. listopadu!
ÚKOL:
1. Napiš vyprávění o své rodině, ve kterém svoji rodinu představíš. Můžeš zmínit i své domácí mazlíčky. Zkus napsat, co nejvíc vět. Piš buď do sešitu nebo na papír, můžeš psát i v počítači např. ve Wordu.
2. Vytvoř koláž nebo prezentaci z rodinných fotek. Koláž můžeš vytvořit např. ve Wordu nebo Powerpointu. Můžeš využít také mobilní aplikaci PicCollage, ve které se dají tvořit různé koláže a navíc je zdarma ke stažení do chytrých telefonů. Nebo si fotky vytiskni a nalep do sešitu.
.....................................................................................................................................................................................................................
16. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
ÚKOL: Vytvoř rodokmen (Stammbaum) tvojí rodiny. Piš do sešitu.
Zdroj obrázku: http://sgesspanish.blogspot.com/2015/11/7th-grade-la-familia-de-los-simpsons.html
Zdroj obrázku: https://herbstlust.de/stammbaum/
.....................................................................................................................................................................................................................
11. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
- aplikace Paddlet - skupinová práce (tvorba společné nástěnky)
Was magst du? Ich mag ...
(Co máš rád/ ráda? Mám rád...)
Was magst du? - Ich mag Pizza. Ich mag Musik. Ich mag Computerspiele. Ich mag Parkour. Ich mag Fußball. Ich mag Floorball. Ich mag Tennis. Ich mag Playstationspiele. Ich mag Fortnite. Ich mag Doctor Who...
ÚKOL: Natoč o sobě krátké video.
Představ si, že jsi youtuber/youtuberka nebo influencer/influencerka a tvoříš úvodní video, ve kterém se chceš představit, samozřejmě německy! Video natoč na mobilní telefon. Pokud jsi technicky zdatný/zdatná, můžeš do videa přidat nějaký filtr či různé efekty. Můžete zkusit natočit video přes Instagram, kde si video můžete uložit k sobě do telefonu a nemusíte je na instagramovém profilu zveřejňovat. Tato možnost funguje taky na Messengeru. Je to na tobě a na tvé fantazii, jakým způsobem video vytvoříš a jakou techniku si vybereš.
Tento úkol bude ohodnocen známkou, proto si na práci dej záležet. Video nikde nezveřejňuj! Pouze mi ho pošli do e-mailu nebo přes Skype. V rámci ochrany tvých údajů uvidím video pouze já. Nemusíš se tedy bát, že by tvoje video bylo veřejné.
Video musí obsahovat:
1. Behrüßung (pozdrav)
2. Wie heißt du?
3. Wie alt bist du?
4. Wo wohnst du?
5. Woher kommst du?
6. Was magst du?
7. Abschied (rozloučení)
Hotová videa mi můžete poslat kdykoliv v průběhu tototo týdne. Poslední možnost odevzdání je v pondělí 16. 11.
Pokud máte s natočením videa problém, můžete mi poslat hlasový záznam na Skypu.
.....................................................................................................................................................................................................................
9. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
1. Opakování - Wer bist du? Wie heißt du? Wie ist dein Vorname? Wie ist dein Nachname? Wo wohnst du? Woher kommst du? Wie alt bist du?
2. učebnice str. 20/ cv. 6
3. pracovní sešit str. 12/ cv. 5
Stell Fragen./ Tvoř otázky
.....? Aus Berlin.
.....? In Wien.
.....? Felix Neumann.
ÚKOL:
Piš do sešitu. Práci ofoť nebo oskenuj a pošli mi na e-mail nebo na Skype.
1. Doplň otázky a odpovědi u rozhovorů. Bubliny s textem jsou ohraničeny barvou a stejné barvy patří k sobě!
....................................................................................................................................................................................................................
4. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
Thema: Halloween
1. Diskuze o Halloweenu
2. Kontrola pracovních listů z minulé hodiny
3. Wortschatz (slovní zásoba) - přepiš si do sešitu tato slovíčka!
der Kürbis - dýně
die Fledermaus - netopýr
der Geist, das Gespenst - duch, strašidlo
das Skelett - kostlivec
die Hexe - čarodějnice
der Zauberer - čaroděj
der Vampir - upír
das Monstrum - příšera, monstrum
die Mumie - mumie
die Spinne - pavouk
das Spinnennetz - pavoučí síť
die schwarze Katze - černá kočka
der Friedhof - hřbitov
der Grabstein - náhrobek
der Sarg - rakev
gespenstisch - strašidelný
das Kostüm - kostým
die Süßigkeiten - sladkosti
die Kerze - svíčka
4. Halloweenquiz - halloweenský kvíz
Přepiš si do sešitu tyto otázky a zkus na ně odpovědět německy.
Pokud něčemu nerozumíš, použij slovník. https://slovniky.lingea.cz/
A. Wann ist Halloween?
B. Was möchten die Kinder zu Halloween bekommen?
C. Welche Farben sind typisch für Halloween?
D. Welche Tier hat eine Hexe?
E. Das ist ein Tier, das fliegt aber kein Vogel ist. Was ist das?
F. Was mag ein Vampir?
Přepsaná slovíčka a halloweenský kvíz ofoť nebo oskenuj a pošli na můj e-mail nebo na Skype.
.......................................................................................................................................................................................................................
2. 11. DISTANČNÍ VÝUKA
1. Téma dnešní hodiny: Halloween, der Reformationstag, Allerheiligentag, Allerseelentag
Věty si prosím přepiš do sešitu:
Am 31. Oktober feiert man Halloween.
Am 31. Oktober feiert man den Reformationstag in Deutschland. (Den reformace)
Am 1. November feiert man den Allerheiligentag in Deutschland. (svátek Všech svatých)
Am 2. November feiert man den Allerseelentag in Tschechien. (Dušičky, Památka zesnulých)
Wortschatz: feiern (slavit)
2. Do sešitu nebo na papír si vytvoř myšlenkovou mapu na téma Halloween. Doprostřed si napiš Halloween a napiš k němu všechna slovíčka, která tě na toto téma napadnou. Slovíčka piš nejprve česky a poté si k nim dohledej německý překlad pomocí slovíku. Doporučuji použít internetový slovník https://slovniky.lingea.cz/
Myšlenkovou mapu si můžeš hezky vyzdobit a namalovat k ní různé obrázky.
Tvou myšlenkovou mapu vyfoť a pošli mi ji buď na e-mail nebo na Skypu!
Pokud nevíš, co to je myšlenková mapa, tak tady pod tímto textech máš jednu na obrázku jako ukázku.
3. Vypracuj pracovní listy. Vytiskni si následující dva pracovní listy a úkoly vyplň. Pokud nemáte možnost tisku, tak budete muset psát správné odpovědi do sešitu.
Ke stažení: 1. Halloween - pracovní list
2. Halloween - pracovní list 2
Správné odpovědi zkontrolujeme v příští hodině.
4. Pro rychlíky: Obrázek si vytiskni a vybarvi.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
21. 10. DISTANČNÍ VÝUKA
1. Opakování učiva z minulé hodiny.
2. prac. sešit str. 11/ cv. 1, 2, 3
3. Klikněte prosím na tento odkaz: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdypLpsbKod2VOK52dDo6kSJ9aHR0gJ7UeY1gDTzGUvUcA_uA/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0
Vyplň si testík. Po vyplnění všech otázek klikni na tlačítko ODESLAT. Poté se ti ukážou správné odpovědi a také počet bodů, které jsi z testu získal. Vyfoť si tuto část s počtem bodů nebo můžeš udělat printscreen obrazovky a pošli mi prosím na e-mail.
19. 10. DISTANČNÍ VÝUKA
1. Přepiš si věty do sešitu. Zápis vyfoť a pošli na můj e-mail.
Wer bist du? Ich bin Lucie.
Kdo jsi ty? Já jsem Lucie.
Wie heißt du? Ich heiße Lucie Kohoutová.
Jak se jmenuješ? Jmenuji se Lucie Kohoutová.
Wie ist dein Vorname? Mein Vorname ist Lucie.
Jaké je tvoje křestní jméno? Moje křestní jméno je Lucie.
Wie ist dein Nachname? Mein Nachname ist Kohoutová.
Jaké je tvoje příjmení? Moje příjmení je Kohoutová.
Wo wohnst du? Ich wohne in Dukovany.
Kde bydlíš? Bydlím v Dukovanech.
Woher kommst du? Ich komme aus Tschechien.
Odkud pocházíš? Pochází z Česka.
Wie alt bist du? Ich bin 26 Jahre alt.
Kolik ti je let? Je mi 26 let.
2. Odpověz na tyto otázky a tvoje odpovědi napiš do sešitu. Vaše odpovědi prosím vyfoťte a pošlete mi na e-mail ke kontrole!
Wer bist du?
Wie heißt du?
Wo wohnst du?
Woher kommst du?
Wie alt bist du?
3. Vyplň si úkoly v pracovní sešit str. 8/ cv. 17, 18 + str. 9/ cv. 19, 21. Zápis prosím ofoť a pošli na e-mail ke kontrole.
SHRNUTÍ: Na e-mail pošlete ofocený zápis ze cv. 1, odpověď na otázky ze cv. 2 a úkoly z pracovního sešitu.
14. 10. Distanční výuka
Nejprve si pusťte tyto dvě videa a pak zkuste vyplnit pracovní list, který je ke stažení pod odkazy. List si můžete vytisknout a nebo nemusíte tisknout a můžete vyplňovat přímo v tom Wordu a pak mi ten soubor poslat. Nebo můžete psát odpovědi rovnou do sešitu.
- odkazy na VIDEA NICOS WEG
1. https://learngerman.dw.com/en/von-a-bis-z/l-37256418
2. https://learngerman.dw.com/en/ich-hei%C3%9Fe-emma/l-37262882
Úkol - A) Pracovní list s úkoly k videu: Pracovní list
B) Pusťte si na Youtube nějakou německou písničku od jakéhokoliv německého interpreta a pošlete mi odkaz. (např. Rammstein, Wincent Weiss, Revolverheld, Silbermond, Tokio Hotel, Helene Fischer, Tom Beck, Johaness Oerding...)
Vyplněný pracovní list a odkazy na písničky mi prosím pošlete na e-mail nebo přes Skype. Děkuji.
12. 10. Distanční výuka
- Přepište si prosím tuto slovní zásobu do sešitu a naučte se ji. Děkuji. Kdo bude mít přespáno do sešitu, tak mi hotovou práci pošle buď na e-mail nebo na Skypu.
Jedná se o slovní zásobu, která byla ve videu z minulé hodiny - Nicos Weg. Kdo bude chtít, můžete si video pustit znovu. Odkaz najdete v minulé hodině.
danke - děkuji
Entschuldigung! - Promiň!/ Promiňte!
die Frau - žena
der Herr - pán
der Mann - muž
auch - také
oder - nebo
und - a
kleine Gespräche - krátké rozhovory
- neformální - použijete např. když si povídáte s kamarádek a nebo s někým, s kým si tykáte
Wie geht´s dir? - Jak se máš?
Gut. Und dir? - Dobře a ty?
Super. Danke.- Dobře. Děkuji.
- formální - použijete, když si s někým vykáte
Wie geht es Ihnen? - Jak se máte?
Es geht. Und Ihnen? - Jde to a vy?
Prima. Danke. - Dobře. Děkuji.
Tady máte možnosti, jak můžete odpovědět, když se tě někdo zeptá, jak se máš...
Příklady:
Wie geht´s dir? Gut.
Wie geht´s dir? Schlecht.
Wie geht´s dir? Super.
7. 10.
5. 10.
- test na slovíčka
- prac. sešit str. 8/ cv. 18
- prac. sešit str. 9/ cv. 19
30. 9.
- Opakování - čísla, barvy, dny v týdnu, pozdravy
Hausaufgabe: 1. Příprava na test! - v příští hodině (pondělí 5. října) test na slovíčka (pozdravy, barvy, dny v týdnu, čísla)
23. 9.
- prac. sešit str. 7/ cv. 12, 13, 15
- Stationenlernen - procvičování slovní zásoby (pozdravy, dny v týdnu, čísla od 1 - 20, desítky + 100)
21. 9.
- Zahlen, Nummern - čísla od 1 - 20, desítky + 100 (uč. str. 11)
- prac. sešit str. 7/ cv. 11, 14
Hausaufgabe: 1. Procvičovat jazykolamy (uč. str. 9), trénovat správnou výslovnost
2. Procvičovat slovíčka - čísla (uč. str. 11)
16. 9.
- procvičování - pozdravy, dny v týdnu, barvy
- pracovní sešit str. 6/ celá stránka
Hausaufgabe: 1. Kdo nestihl v hodině, dokončí si v pracovním sešitě str. 6
2. Procvičovat jazykolamy (učenice str. 9), trénovat správnou výslovnost
3. Procvičovat slovíčka (pracovní sešit - Lernwortschatz, str. 9 - 10)
14. 9.
- nácvik správné výslovnosti, jazykolamy (učebnice str. 9)
- Grüße - pozdravy (uč. str. 8)
- Wochentage - dny v týdnu (uč. str. 10)
- Farben - barvy (uč. str. 12) + braun - hnědá, lila - fialová, beige - béžová
- Konversation - Wie ist deine Lieblingsfarbe?
Hausaufgabe: 1. Připravit se na test - v příští hodině test na slovíčka (pozdravy, dny v týdnu, barvy)
2. Procvičovat jazykolamy z učebnice str. 9, trénovat správnou výslovnost